جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در اصفهان برگزار خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، هفدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری، مقارن با ایام بزرگداشت دانشمند بزرگ جهان اسلام شیخ بهایی و روز ملی کارآفرینی، توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مهمانسرای تاریخی عباسی اصفهان برگزار می‌شود.

«فناوری‌های نوظهور و آینده‌نگر»، «فناوری‌های صنعت‌ساز»، «رفع نیاز صنعت در دوران تحریم»، «صنایع نفت، گاز و پتروشیمی»، «محیط زیست، آلودگی هوا، آب و انرژی، مدیریت منابع آب»، «نیازهای صنعت دارو، مهندسی پزشکی»، «فناوری‌های نرم، هویت‌ساز و صنایع خلاق»، «زیست فناوری، نانو، کشاورزی و صنایع غذایی» و «صنایع IT،   ICT و هوش مصنوعی» محورهای این دوره از جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی را تشکیل می‌دهد.

برترین رویداد فناوری و فن‌آفرینی کشور که هر سال تحت حمایت وزارت عتف و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار می‌شود، تلاش دارد فرهنگ نوآوری و فن‌آفرینی را ارتقا بخشیده و با معرفی فن‌آفرینان به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصاد کشور، میان فعالان عرصه‌های مختلف تعامل هم‌افزا ایجاد کند.

رونق‌بخشیدن به کسب و کارهای فناورانه و دانش‌بنیان، زمینه‌سازی برای اثرگذاری اقتصاد دانش‌بنیان در توسعه پایدار و پیشرفت کشور، جهت‌دهی به فعالیت‌های فن‌آفرینانه در راستای حل مسائل و چالش‌های اساسی کشور، شناسایی و معرفی واحدهای فناور و فن‌آفرینان موفق به سرمایه‌گذاران دولتی، خصوصی و خیرین حوزه فن‌آفرینی، گسترش ارتباط مراکز علمی و پژوهشی، ایده‌پردازان و طراحان، مخترعان و مبتکران با بخش‌های مختلف اقتصادی، ترویج، توسعه و تشویق فرهنگ خلاقیت، نوآوری، فن‌آفرینی و کارآفرینی مبتنی بر فناوری، افزایش امید در فن‌آفرینان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس به ویژه به‌صورت کارگروهی، شناسایی واحدهای فناور آماده ورود به بازارهای ملی و بین المللی، جذب سرمایه‌گذاران و بازرگانان بین‌المللی جهت افزایش سهم صادرات محصولات دانش‌بنیان در اقتصاد کشور، اهداف محوری هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی هستند.

در این رابطه، عبدالرضا کبیری، دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، با تاکید بر اهمیت این جشنواره به عنوان برترین، باسابقه‌ترین و جامع‌ترین جشنواره در حوزه‌های کارآفرینی و فن‌آفرینی کشور اظهار داشت: پیشتازی در تبیین مفاهیم جدید، پویایی، خلاقیت و تغییر ساختار، همسویی با اهداف و برنامه‌ریزی‌های کلان کشور و اهداف بالادستی از جمله ویژگی‌های این جشنواره بزرگ ملی هستند و ویژگی‌های منحصر به فرد جشنواره شیخ بهایی باعث شده تا امروز از آن به عنوان یک رویداد مکتب‌ساز یاد شود.

وی افزود: در فراخوان هفدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، بیش از ۵۰۰ طرح از سراسر کشور برای شرکت در دو بخش مسابقه‌ای «طراحان کسب‌وکار» و «فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری» به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از میان طرح‌های دریافتی پس از چندین مرحله داوری و غربال‌گری، ۲۵ طرح به مرحله نهایی داوری رسیده‌اند و پس از طی مراحل داوری نهایی، در روزهای برگزاری جشنواره، برگزیدگان هفدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی به صورت رسمی معرفی و از آن‌ها تجلیل خواهد شد. جوایز در نظر گرفته شده از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای هفدهمین دوره این جشنواره نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشته است و با ایجاد بستر تعاملی با سرمایه‌گذاران مختلف به ویژه صنایع بزرگ کشور، زمینه برای سرمایه‌گذاری‌های کلان و واقعی در طرح‌های دریافت شده این دوره و ادوار گذشته فراهم شده است.

هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در دو بخش مسابقه‌ای و غیر مسابقه‌ای برگزار می‌شود که بخش اول شامل رقابت «طراحان کسب‌وکار» و «فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری» و بخش دوم شامل «فرصت‌های سرمایه‌گذاری»، «نمایشگاه» و «نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی» است.

نشست تخصصی متخصصین داخلی و خارجی در حوزه رشد فناوری، برگزاری نمایشگاه ارائه دستاوردهای شرکتهای دانش‌بنیان و فناور، نشست‌های معرفی فناوری‌های روز دنیا در صنعت در حوزه‌های فولاد و صنایع معدنی با موضوعاتی نظیر «فولاد سبز» و «هوش مصنوعی» و همچنین برگزاری یک کارگاه آموزشی تخصصی در حوزه مهارت‌های ورود به بازارهای بین‌المللی با تدریس کارشناس بین‌المللی از کشور پرتغال از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره محسوب می‌شوند. جایزه ویژه مدیریت شهری با همکاری شهرداری و شورای شهر اصفهان و جایزه فناوری صنعت‌ساز «مرحوم دکتر محمود شیخ زین‌الدین» و جوایز بخش خصوصی نیز به طرح‌های برتر این حوزه‌ها اعطا می‌شود.

«شرکت‌های رشدیافته مستقر در پارک‌های علم و فناوری»، «شرکت‌های نوپا و در حال رشد مستقر در مراکز رشد»، «شرکت‌های صنعتی فناور»، «واحدهای تحقیق و توسعه»، «سرمایه‌گذاران خصوصی و دولتی، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، خیرین حامی کارآفرینی»، «شرکت‌های استارت‌آپی و فناور بین‌المللی» و همچنین سرمایه‌گذاران و بازرگانان بین‌المللی، مخاطبان جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی هستند.  

علاقه‌مندان به حضور در هفدهمین دوره این جشنواره جهت استفاده از فرصت‌های موجود می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی shtf.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا