تعقیب کیفری ۳۱ نفر از مسئولان به علت عدم اجرای قانون تسهیل کسب و کار

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سخنگوی قوه قضائیه،ترک فعل مسئولان در اجرای قانون تسهیل کسب و کار را تشریح کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، مسعود ستایشی، صبح امروز (سه شنبه 22 فروردین ماه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، ضمن تبریک سال جدید،گفت:قوه قضائیه اعلام می‌دارد که تمام تلاش خود را در راستای کمک موثر به مسئولان اجرایی در راستای تحقق کامل شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید در جهت رفع دغدغه‌های عمومی مردم به کار خواهد بست. همچنین به عهد سابق خود مبتنی بر مبارزه قاطع و بدون وقفه با گلوگاه‌های فساد زا علاوه بر مصادیق فساد در کشور ایستاده‌ایم و تلاش خواهیم کرد راه‌های ایجاد و گسترش فساد اقتصادی را در تمامی سطوح مجدانه پیگیری و مسدود کنیم.

وی ادامه داد: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت ایران و سایر مسلمانان جهان، شهادت امیرالمؤمنین(ع) مقتدای مظلوم عالم اسلام را تسلیت عرض می‌کنیم. ایشان  منش حکومت داری و سلوک رفتاری اش الگوی جاویدان هستند.

ستایشی با اشاره به روز جهانی قدس گفت: در آستانه روز جهانی قدس هستیم، این در حالی است که بدنامی رژیم جنایتکار، جعلی و منحوس صهیونیستی اعیان است. لزوم حضور ملت‌های آزاده برای برچیده شدن بساط پوشالی آن‌ها که مشمول قتل، جنایت و… آشکار و مبرهن شده است.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: روزجهانی قدس امسال نیز ملت‌های آزاده از جمله ملت مبارزه ایران بار دیگر نشان خواهد داد خون‌های به ناحق ریخته شده از جمله خون‌های زنان و کودکان منجر به تنومندتر شدن درخت مقاومت شده است.

تعقیب کیفری ۳۱ نفر از مسئولان به علت ترک فعل در اجرای قانون تسهیل کسب و کار

ستایشی در خصوص اظهارات اخیر رئیس سازمان بازرسی در رابطه با کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون تسهیل کسب و کار گفت: سازمان بازرسی کل کشور در ایفای رسالت ذاتی و ماموریتی‌هایی که به موجب قانون اساسی بر عهده دارد، اقدامات زیادی انجام داده است. در این راستا بیش از ۹۵ درصد از مجوز های کسب و کار در درگاه ملی مجوزهای کشور ثبت شده است.

وی ادامه داد: در زمینه برخورد قانونی و ضابطه مند با مسئولان مراجع صدور مجوز، پرونده بازرسی فوق‌العاده در خصوص تسهیل صدور الکترونیک مجوزهای کسب و کار تشکیل شده است. ۳۱ نفر از مقامات و مسئولان به اتهام عدم صدور مجوز الکترونیک یا عدم اتصال سامانه‌های متخصص به درگاه ملی مجوزها در زمان مقرر مورد تعقیب کیفری  و ۲۵ نفر مورد تعقیب انضباطی قرار گرفتند.

قوه قضائیه پای کار رشد تولید و کاهش تورم در کشور

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه و با اشاره به موضوع رشد تولید در کشور گفت: قانون رفع موانع تولید، قانون استفاده حداکثری از توان تولیدی کشور و… از جمله قوانین مربوط به رشد تولیدهستند. در حوزه پولی نیز نظارت‌هایی داریم که در دستور کار سازمان بازرسی کل کشورقرار گرفته و این  منجر به کاهش نقدینگی و متعاقبا تاثیر در  رشد تولید شده است.

وی افزود: عواملی که منجر به وضعیت تورم در اقتصاد شده  و ملت بزرگوار ما را در تنگنا قرار داده است، باید با کار دقیق و فنی و کمک همه جانبه همه دستگاه ها مرتفع شود و انشاالله تا پایان سال موجبات تحقق شعار سال فراهم شود.

این مقام قضایی اعلام کرد: مبارزه با تورم مربوط به دولت است اما بخشی از آن که به قوه قضاییه مربوط است، با جدیت و قاطعیت از سوی دستگاه قضا پیگیری خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا