پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در فرابورس، در اولویت قرار گرفت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فرابورس ایران از پذیرش یک شرکت دانش‌بنیان در گروه محصولات غذایی و آشامیدنیِ این بازار در سال جدید خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، نخستین جلسه هیئت پذیرش فرابورس در سال ۱۴۰۲ هفته گذشته برگزار شد و طی آن یک شرکت تولید شیر خشک نوزاد به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان در فرابورس پذیرش شد.

این شرکت که حوزه فعالیت آن در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی است، تأییدیه دانش‌بنیان تولیدی نوع دو را از کارگروه ارزیابی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری دریافت کرده و صنایع شیر ایران سهامدار ۱۰۰ درصدی این مجموعه است.

بر اساس این گزارش فرابورس طی سال جاری برنامه جدی با رویکرد حمایتی برای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار دارد و از این رو در خواست پذیرش این شرکت‌ها در اولویت بررسی هیئت پذیرش قرار گرفته‌اند.

هفته جاری نیز هیئت پذیرش فرابورس قرار است در خصوص یک شرکت دانش‌بنیان دیگر که در حوزه سلامت فعال است، تصمیم‌گیری کند. همچنین شرکت‌های متقاضی دیگری در حوزه اقتصاد دیجیتال و پلتفرم‌ها در اولویت بررسی و پذیرش فرابورس قرار دارند.

شایان ذکر است فرابورس ایران در سال گذشته میزبان عرضه سهام و پذیرش ۵ شرکت دانش‌بنیانی بود. به این ترتیب بخشی از سهام دو نماد تپسی و بکابل در بازار دوم عرضه اولیه شدند و در همین بازار ۳ شرکت دیگر مورد پذیرش قرار گرفتند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا