تخصیص کد پستی مستقل به هسته‌ها و شرکت‌های فناور

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمدمهران لسان‌صدق عنوان کرد: هسته‌ها و شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد کد پستی مستقل می‌گیرند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، محمدمهران لسان‌صدق، مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اظهار کرد: پیش از این یکی از مشکلاتی که شرکت‌ها و هسته‌های فناور با آن مواجه بودند، کد پستی مستقل بود؛ چراکه شرکت‌ها و هسته‌های مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد دارای کد پستی واحد بودند که گا‌هی موجب بروز مشکلاتی در سازمان تأمین اجتماعی و اداره امور مالیاتی می‌شد.

وی اضافه کرد: با پیگیری اداره‌کل سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، مجوز نوآوری ۵۰ مرکز رشد و سرا از سوی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر شد؛ اما این۵۰ مرکز رشد دارای سطوح ۱ و ۲ هستند و قبلاً توسط وزارت علوم مورد بررسی و تأیید قرار گرفته بودند؛ یعنی در اصل این مراکز رشد، مجوز وزارت علوم را داشتند.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد عنوان کرد: مراکزی که موفق به اخذ این مجوز شده‌اند، گواهینامه تبصره ماده ۱۰ مربوط به آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های نوپا را دارند که صادر شده است. با این گواهینامه، می‌توان به دفاتر و‌ میز‌های کاری هسته‌ها و شرکت‌های مستقر در فضای اشتراکی مراکز رشد، کد پستی مستقل اختصاص داد که سبب می‌شود شرکت‌ها کد پستی خاص خود را داشته باشند.

لسان‌صدق افزود: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی یزد که مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را دارد، موفق به اخذ کد نوآفرینی شده‌ است و شرکت‌ها و هسته‌ها مستقر در مرکز رشد واحد یزد می‌توانند درخواست کد اختصاص ویژه بدهند و براساس این آیین‌نامه، سازمان امور مالیاتی کشور و تأمین اجتماعی مکلف هستند براساس این کد‌های پستی، شناسه‌های مودی و کد کارگاهی را به شرکت‌های مستقر در مرکز رشد این واحد ختصاص دهند.

وی، این موفقیت را گامی بسیار شایسته دانست که به حمایت از شرکت‌ها و هسته‌های نوآور می‌پردازد و افزود: با توسعه حمایت‌هایی که از بدنه دانشگاه برای شرکت‌ها انجام می‌شود، این حمایت‌ها می‌تواند نقش خوبی در ارتقای سطح فناوری و دانش‌بنیانی آنها داشته باشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا