افتتاح مرکز تسهیل و توسعه مشاغل خرد، کوچک و خانگی کلانشهر تهران

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

با حضور معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی و معاون اجتماعی شهرداری تهران و مدیران شهری تهران، “مرکز تسهیل و توسعه مشاغل خرد، کوچک و خانگی کلانشهر تهران” با مشارکت و همکاری جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی در منطقه پنج تهران افتتاح شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، در مراسم افتتاح نخستین مرکز تسهیل و توسعه مشاغل خرد، کوچک و خانگی کلانشهر تهران که به صورت وبیناری با حضور دکتر محمد امین توکلی زاده، معاون اجتماعی شهرداری تهران افتتاح شد، دکتر محسن غفوریان، معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی به همراه دکتر سیده مهری السادات موسوی، رییس جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی، دکتر علی محرابی، مشاور مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، مهندس روح الله حدادی و مهندس منصور منصوری خجسته، علیرضا ثلاثی مسئول ستفا در جهاددانشگاهی واحد علامه و مهندس پروین‌رو از سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران حضور داشتند.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در حاشیه راه‌اندازی نخستین مرکز تسهیل و توسعه مشاغل خرد، کوچک و خانگی کلانشهر تهران با تبریک ایام شعبانیه و راه‌اندازی این مرکز به دست‌اندرکاران آن گفت: جهاد دانشگاهی و شهرداری تهران ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوبی برای همکاری در زمینه اشتغال و کارآفرینی و نیز ارائه آموزش‌های مهارتی دارند و جهاد دانشگاهی آمادگی دارد به ارائه خدمات خود با همکاری شهرداری در مناطق مختلف کلانشهر تهران بپردازد.

دکتر غفوریان با اشاره به اینکه اشتغال مهمترین دغدغه کشور برای جوانان و زنان است تصریح کرد: جهاددانشگاهی تلاش می‌کند با همکاری و مشارکت دستگاه‌های علمی و اجرایی گام های موثرتری در این حوزه به‌ویژه اشتغال دانش‌آموختگان بردارد.

دکتر مهری السادات موسوی، رییس جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی نیز درباره این مرکز گفت: این مرکز با هدف آموزش و ارتقای توانمندی‌های شهروندان با همکاری تسهیلگران توسعه کسب و کار شکل گرفته و به  ارائه مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار، راه‌اندازی و توسعه مشاغل خانگی، ترغیب شهروندان به عضویت در گروه‌های محلی و بهره‌مندی از خدمات مرکز، ایجاد زمینه اشتغال برای افراد نیازمند و خانواده‌های کمتربرخوردار، حمایت از کسب و کارهای استارتاپی، ایجاد دفتر مددکاری اجتماعی و مشاوره شغلی و … می پردازد.

وی با تاکید بر اینکه در این مرکز بحث گسترش مشاغل خرد خانگی و صنایع کوچک محلی، ساماندهی و اتصال آنها به بازار فروش دنبال می شود، خاطر نشان کرد: امروز شاهد همکاری خوب جهاد دانشگاهی و شهرداری در بحث توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی هستیم و این مرکز نخستین مرکز تسهیل و توسعه مشاغل خرد، کوچک و خانگی در کلانشهر تهران است و شهروندان هم از طریق سامانه و هم به صورت تلفنی خدمات مورد نیاز را در حوزه کسب و کارهای خرد و خانگی دریافت نمایند.

مهندس علی محرابی، مشاور سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران نیز گفت: کارآفرینی برای مدیریت شهری بسیار اهمیت دارد و تلاش می‌کنیم با رونق کارآفرینی اقتصاد شهر و به دنبال آن، اقتصاد شهروندان رونق گیرد.

مهندس محرابی بر توسعه کسب و کار های خرد و کوچک به عنوان بستر رونق کسب و کارهای شهر تاکید و خاطر نشان کرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی و شهرداری تهران همکاری‌های خوبی را دنبال می‌کنند و بخشی از این همکاری‌ها در ایجاد مرکز تسهیل و توسعه مشاغل خرد، کوچک و خانگی کلانشهر تهران نمود پیدا کرده است.

مهندس منصور منصوری خجسته، مسئول کارآفرینی منطقه پنج هم در حاشیه این افتتاح گفت: نخستین مرکز تسهیل و توسعه مشاغل خرد، کوچک و خانگی کلانشهر تهران با حمایت و همکاری جهاددانشگاهی و شهرداری منطقه پنج راه‌اندازی شده و می تواند مرکزی برای توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی برای شهروندان باشد. در این مرکز، مشاوران جهاد دانشگاهی به صورت رایگان به ارائه خدمات به شهروندان بپردازند.

مهندس منصوری خجسته، یکی از اهداف راه‌اندازی مرکز را ساماندهی کسب و کارهای خرد و خانگی عنوان کرد و گفت: این مرکز می‌تواند به همه شهروندانی که تمایل دارند وارد حوزه کسب و کارهای خانگی شوند، خدمات ارائه کند.

علیرضا ثلاثی، مدیر شعبه تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان (ستفا) جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی» نیز در حاشیه این مراسم گفت: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری جهاد دانشگاهی و وزارت کار شکل گرفت و این تجربه‌ها هم اکنون با شهرداری تهران و در مناطق و محله‌های مختلف شهری ادامه خواهد یافت.

وی افزود: مرکز تسهیل و توسعه مشاغل خرد، کوچک و خانگی کلانشهر تهران به ارائه خدمات نوین و مورد نیاز شهروندان کلانهشر تهران در حوزه کسب و کارهای خرد و خانگی می‌پردازد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا