افزایش دو برابری شرکت‌های دانش‌بنیان در استان سمنان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون اقتصادی استاندار سمنان از افزایش دو برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، محمدرضا صادقی معاون اقتصادی استاندار سمنان در جلسه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با بیان اینکه در ابتدای سال ۷۱ شرکت دانش‌بنیان در استان فعالیت می‌کردند گفت: این تعداد هم اکنون به ۱۰۱ شرکت دانش‌بنیان رسیده و ۴۵ شرکت هم در صف داوری معاونت علمی ریاست جمهوری هستند.

وی با بیان اینکه ستادی مختص شرکت‌های دانش‌بنیان در استان تشکیل و مشکلات این شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفت  افزود: در حوزه نیرو و انرژی و تامین اب در استان از شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح شهید احمدی روشن و تانا استفاده شده و در حوزه کشاورزی هم تلاش شد با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره وری افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش ۷ برابری فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از خام فروشی در استان  تصریح کرد: در حوزه معدنی، هوشمند سازی معادن، فرآوری مواد معدنی تعداد واحد‌های فرآوری معدنی استان از ابتدای سال تاکنون از ۳ واحد به ۱۱ واحد رسیده است.
صادقی بیان کرد: تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، استان سمنان را به قطب فناوری در کشور تبدیل کنیم.

محسن نظری رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان هم در بخش گفت و گوی تلفنی خبر سمنان گفت: با برگزاری رویداد‌های مختلف داخلی و حضور در رویداد‌های خارجی، شرکت‌های دانش‌بنیان را با سرمایه گذاران داخلی و خارجی آشنا کردیم.
وی افزود: ۵۰۰ شرکت فناور در پارک و مجموعه دانشگاهی استان سمنان فعال هستند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا