رشته کسب و کارهای دیجیتالی در دانشگاه علمی کاربردی تصویب شد

برای نخستین بار دوره کاردانی فنی کسب و کارهای دیجیتالی با نگاه به بازاریابی در بستر فناوریهای نوین در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار میشود.
به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه علمی کاربردی با اعلام این خبر افزود: گسترش و پیشرفت روزافزون تکنولوژی به خصوص در زمینه دیجیتال و اینترنت، وضعیت کسب و کارها را تغییر داده است، رونق اینترنت علاوه بر ایجاد کسب و کارهای جدید ، موجب سرعت بخشی و یکپارچگی عواملی چون برقراری ارتباط با مشتریان، شناختن بازار هدف برای فروش، آگاهی از فعالیت رقیبان و سهولت انجام کسب و کارهای کوچک و بزرگ شده است که انجام بهینه آنها نیازمند نیروی انسانی ماهر و حائز شایستگیهای مدنظر است.
دبیر شورای برنامهریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی با تأکید بر ضرورت ایجاد اینگونه رشتهها در قالب نظام آموزشهای علمی کاربردی خاطر نشان کرد: دانشآموختگان این رشته ، مهارتها و توانمندیهایی چون بازاریابی ویدئویی، بهینهسازی و بازاریابی موتورهای جستجو (SEO/SEM)، بازاریابی شبکههای اجتماعی، شناخت و رعایت قواعد کپی رایت، کار با CMS و خودکارسازی فرآیند بازاریابی را کسب مینمایند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، جمالزاده تصریح کرد: دانشآموختگان این رشته می توانند مشاغلی همچون اپراتور کسب و کارهای دیجیتالی، اپراتور SEO و اپراتور ارزیابی دادههای کسب و کار را احراز کنند.
دبیر شورای برنامهریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی افزود: این دوره ، جزء رشتههای پر تقاضا بوده و تمامی محتوای آن باتوجه به آخرین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده است و به دلیل داشتن بازار کار و نیاز جامعه امروزی از جذابیت خاص برای اشتغال برخوردار است.
سرپرست دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه گفت: آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی به همراه مدرسان باتجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود.
پایان پیام/