محمدهادی ایمانیه: دفاتر مشاوره کارآفرینی و صادرات در فارس راه‌اندازی شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

استاندار فارس خواستار راه‌اندازی دفاتری برای ارائه مشاوره اقتصادی، کارآفرینی، صادرات و دانش‌بنیان به فعالان این عرصه‌ها و علاقه‌مندانی که قصد ورود به این حوزه‌ها را دارند شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا،«محمدهادی ایمانیه»، سه‌شنبه ۱۱ بهمن در آیین قدردانی از صادرکنندگان نمونه فارس ضمن اشاره به دیدار خود و اعضای مجمع نمایندگان فارس با وزیر صمت، بیان کرد: در این دیدار بر حمایت از ۳۰۰ واحد تولیدی فارس به شکل ویژه تاکید شد.

ایمانیه اضافه کرد: این کار با این هدف انجام می‌شود که این واحدها حتی اگر در حال فعالیت و تولید هم هستند فعالیتشان توسعه یابد تا هم نیاز داخل را به شکل مطلوب تر تامین کنند و هم صادرات خود را گسترش دهند.

استاندار فارس ادامه داد: همچنین مقرر شد طی یکی دو هفته آینده، سازمان صمت فارس، اسامی این ۳۰۰ واحد تولیدی را مشخص کند و با تنظیم یک گزارش، به نقشی که وزیر صمت، استاندار و خود تولید کننده می‌توانند در زمینه توسعه و گسترس فعالیت این واحدها ایفا کنند اشاره شود تا در جلسه‌ای که ظرف ۲ هفته دیگر مجددا تشکیل خواهد شد این مسئله نهایی و نهایتا در سال ۱۴۰۲ این مهم با جدیت پیگیری شود.

ایمانیه با تاکید بر لزوم تسهیل روند صادرات در استان هم گفت: نمی‌خواهیم در هیچ زمینه‌ای در بحث تولید، صادرات، اشتغال و کارآفرینی سخت گیرتر از دیگر استان‌های کشور باشیم.

او افزود: آمادگی داریم که از برنامه‌ها و اقداماتی که دیگر استانها در راستای ایجاد سهولت در این زمینه‌ها انجام داده‌اند، الگوبرداری کنیم.

استاندار فارس گفت: بارها تاکید کرده‌ایم که ضرورت دارد که دفاتری مشابه دفاتر مشاور املاک در استان برای راهنمایی کسانی که می‌خواهند در زمینه اقتصادی، کارآفرینی، صادرات یا دانش بنیان فعالیت کنند، راه‌اندازی شود.

ایمانیه افزود: همچنین باید در راستاس کاهش صادرات مواد خام گام برداریم، باید با ایجاد صنایع پایین دستی در حوزه پتروشیمی، آلومینیم و فولاد، علاوه بر جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد خام، به ایجاد اشتغال بیشتر نیز کمک کنیم.

او بر لزوم بازگشت دفاتر شرکتهای مستقر در فارس به این استان تاکید کرد و گفت: علاوه بر این، باید آمار صادرات واحدهای تولیدی که در استان مستقر هستند اما از دیگر گمرکات کشور انجام می‌شود به نام استان فارس ثبت شود.

به گزارش ایسنا، در این آیین از ۳۰ صادر کننده برگزیده استان فارس قدردانی شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا