پایان فعالیت همایش سراسری زیست بوم اشتغال در مشهد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

همایش سراسری زیست بوم اشتغال که با حضور ۱۳۰ نفر از معاونین کارآفرینی و اشتغال یا روسای اشتغال ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانهای کشور از سه روز گذشته به میزبانی مشهد آغاز شد، عصر جمعه به کار خود پایان داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیر این همایش عصر جمعه در حاشیه مراسم پایانی گفت: این همایش سه روزه که در سالهای اخیر در نوع خود بی نظیر بوده است به منظور ایجاد همسویی، همفکری و مشورت در خصوص سیاستهای پیشرو در یکساله دوم دولت مردمی سیزدهم برگزار شد.

محمود کریمی بیرانوند افزود: در این همایش سه روزه کارگاه های متعددی به منظور برقراری همفکری و تعاملات متعدد بین مدیران حوزه اشتغال در سراسر کشور برگزار شد و در طی برگزاری آن معاون تعاون، مدیر بانک کارآفرینی امید، مدیر بانک توسعه تعاون و همکاران اصلی ما در حوزه اشتغال سایر دستگاه های اجرایی نیز حضور داشتند.

وی اظهار داشت: در روز دوم برگزاری این همایش، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این گردهمایی حضور پیدا کرد، به نقطه نظرات همکاران گوش سپرد و سیاستهای اصلی وزارتخانه را در حوزه اشتغال مطرح کرد، در ادامه نیز نشست شورای اشتغال استان با حضور وزیر و استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این همایش همه کارکنان حوزه اشتغال کشور در صف و ستاد طی سه روز کاری هم اندیشی های لازم را به منظور افزایش بهره وری و اثرگذاری سیاستها انجام دادند.

کریمی ادامه داد: دکتر مرتضوی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به دلیل سوابق خوبی که در کارنامه شان دارند، خود به مسائل و مشکلات و گره های اشتغال در کشور واقف بوده و طی یک هفته اخیر از زمان عهده داری مسئولیت این وزارتخانه جلسات و پیگیریهای بسیار متعددی داشت، هشتاد و سومین نشست شورای عالی اشتغال نیز با حضور ایشان و شخص رییس جمهور برگزار شد.

وی اظهار داشت: تمرکز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حل مسائل اشتغال استانها ذیل طرح ملی زیست بوم اشتغال است که به همه ابعاد آن پرداخته است، لذا برنامه های متنوعی در کاریابی ها، مشاغل خانگی، اتباع خارجی و در حوزه استفاده از ظرفیتهای گروه های مردمی برای خدمات دهی در حوزه اشتغال خواهیم داشت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همچنین برنامه ویژه ای برای دور دوم سفرهای استانی با حضور معاون اجرایی رییس جمهور تدوین شده که محوریت این سفرها تاثیر زیست بوم اشتغال را نشان خواهد داد.

کریمی افزود: در حوزه اشتغال باید به پیشران های بزرگ دقت کرد، اما لکوموتیو کشنده مشاغل خرد و خانگی هستند لذا باید روی مشاغل خانگی نیز توجه داشت، از سوی دیگر برای احیای واحدهای تولیدی راکد نیز با همکاری معاونت روستایی ذیل معاونت اول ریاست جمهوری برنامه ویژه ای اجرا می شود.

وی تعهد امسال برای ایجاد اشتغال را یک میلیون و ۲۱۲ هزار نفر ذکر و بیان کرد: طی هفت ماهه امسال افزون بر ۵۰ درصد از تعهدات استانها برای تحقق این رقم محقق شده و نزدیک به ۷۰۰ هزار شغل ایجاد و در سامانه برخط و به روز ثبت شده که دائما در حال پایش است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا