سورنا ستاری: بیش از ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در بورس فعال هستند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ستاری گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در بورس فعال هستند وتعداد این شرکت ها در حال افزایش است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سورنا ستاری عصر روز گذشته در نشست ستاد نوآوری فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد با بیان اینکه دانش‌بنیان و توسعه چیزی جز فرهنگ نیست اظهار داشت: ارتباط بین شرکت های بزرگ و بدنه دانش بنیان چندان هنوز شکل نگرفته و شرکتهای بزرگ در حوزه معدن ونساجی جای انها در این جلسه خالی است.

وی ادامه داد: باید اقدامی انجام داد تا این شرکت ها بتوانند در دانش‌بنیان سرمایه گذاری کنند زیرا این بازار داخلی است و سود های بسیار خوبی برای انها  و جامعه دارد و این موضوع باید در استان وحتی کشور هدف گذاری شود.

ستاری با اشاره به اینکه  تعرفه ای که برخام فروشی وصل شده باعث می شود شرکت های بزرگ به سمت دانش بنیان بی آیند اظهار داشت: یکی از اصول دانش بنیان ماشین سازی است و باید بتوانیم طراحی آنها را خودمان انجام دهیم و اگر اینگونه نباشد بعدا برای توسعه انها به مشکل برمی خوریم .

وی ادامه داد: مشوق های خوبی برای شرکت های بزرگ در نظر گرفته شده و این موضوع هدف گذاری 20سال اینده شرکت های دانش بنیان است و در حال حاضر موضوع دانش بنیان از موضوع پارک علم وفناوری فراتر رفته ودر حال حاضر باید با بازیگران بزرگ این عرصه وارد بحث شویم زیرا بیشترین تعاملات در اینده با وزارت اقتصاد و وزارت صمت است چون این ها بازیگران این عرصه در اینده خواهند بود.

بسیاری از بخش های قانون تعهدات بزرگی برای شرکت های بزرگ ایجاد کرده تا انها وارد این عرصه شوند عنوان داشت:  تمام بخش های مختلف جامعه باید نقش و وظیفه خود را انجام دهند تا بحث توسعه دانش بنیان به صورت کامل محقق شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 50شرکت دانش‌بنیان در بورس فعال هستند وتعداد این شرکت ها در حال افزایش است و حتی شرکت های خطر پذیر وامنیت غذایی و بیو تکنولوژی نیز اقدامات خوبی انجام شده است در مجموعه باید بازیگران بزرگ دانش بنیان وارد این عرصه شوند.

معاون علمی وفناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه به نفع شرکت های بزرگ است و امتیازات خوبی برای انها دیده شده که به این عرصه ورود کنند تصریح کرد: اگر این اتفاق وقوع یابد میتوانیم امیدوار باشیم فرزندان نخبه یزد در داخل این شهر می مانند وبرای توسعه این استان قدم برمی دارند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در زمینه دانش‌بنیان یزد ظرفیت بسیار خوبی دارد و استان کویر ویزد بهترین کارآفرینان بوده اند  و هیچ موقع یک  پولدار نتوانسته کارافرین شود و کارافرینان با پراید فروشی به اینجا رسیدند.

وی ادامه داد: کارافرینی هیچ موقع یکباره اتفاق نمی افتد  و برعکس مرحله مرحله به وقوع می پیوندد  کار افرینانی که پله پله رشد کرده اند ارزش حمایت دارند زیرا اینها بدون هیچ رانتی رشد کردند زیرا اینها مقاوم هستند ودر برابر خیلی ها ایستادند.

وی با اشاره به اینکه یزد توان بسیار بالایی در حوزه هوش مصنوعی دارد عنوان داشت: قبلا یزدی ها خانه های قدیمی را تبدیل به رستوران می کردند ولی در حال حاصر این خانه ها تبدیل به خانه خلاق می شود وبافت یزد حفظ می شود.

وی با بیان اینکه کارخانه نواوری در یزد نصفه نیمه ایجاد شده  گفت: یزد کار اول بود و ما  واستانداری و بخش خصوصی سرمایه گذاری کردند و به عنوان نماد کارافرینی یزد باید در حال حاضر تبدیل به عنوان نماد کارافریتی نوین شود و فاز دوم را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کنند زیرا زیبنده نیست که این کارخانه تبدیل به برج و پاساژ شود.

ستاری با تاکید بر اینکه یزد نخبگان فراوانی در زمینه دانش بنیان دارد اظهار داشت: این نخبگان حاضر هستند وقت بگذارند برای توسعه دانش بنیان و ما نیز به عنوان معاونت علمی و فناوری از انها به صورت کامل حمایت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش سنتی اقتصاد می بازد در برابر توسعه  وان وقت مجبور می شود در حوزه اقتصاد دانش بنیان مجبور به سرمایه گذاری خواهد شد  اظهار داشت:  بازیگران اقتصاد دانش‌بنیان در زمین دیگری در حال ایفای نقش هستند وشرکت های بزرگ زمانی ضربه می خورند که اصلا متوجه نشده اند و نفهمیده اند از کجا خورده اند.

ستاری در پایان با تاکید بر اینکه باید بخش شرکت های بزرگ استان در گیر شود عنوان داشت: باید بخش معدن و نساجی استان را مجاب کنید تا در این حوزه ورود و مشکلات خود استان را در داخل استان حل کنید و توجه استاندار در برنامه یزد نوین بسیار امیدوار کننده است و ما را مجاب می کند که هرگونه حمایتی که لازم است در این زمینه انجام دهیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
شبکه اطلاع رسانی راه دانا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا