تصویب آیین‌نامه‌های حوزه‌ نیرو و کمک مالی خارجی قانون جهش تولید

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از تصویب دو آیین‌نامه مربوط به وزارت نیرو و کمک‌های مالی اقتصادی خارجی قانون جهش تولید دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا سورنا ستاری در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت: ما جلسات خصوصی و عمومی زیادی با رئیس قوه قضاییه داشتیم که نشان می‌دهد این نهاد از حوزه دانش‌بنیان به خوبی، حمایت و موضوعات مربوط به شرکت‌ها را پیگیری می‌کند.

وی یکی از بخش‌های قانون طرح جهش تولید دانش‌بنیان را ایجاد دادگاه تخصصی در این حوزه دانست که اولین دادگاه تخصصی آن نیز افتتاح شد و یادآور شد: این اقدامات حاکی از همکاری نزدیک ما با قوه قضاییه است. 

ستاری، قوه قضائیه را بازار بزرگی برای شرکت‌های دانش‌بنیان توصیف کرد و یادآور شد: پیشگیری از وقوع جرم، جرم‌های مربوط به فضای مجازی، جرائم مرتبط با حوزه‌های مالی، اعتیاد و… می‌تواند به واسطه علوم انسانی در خانه‌های خلاق بر پایه تکنولوژی حل شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه کمیته خاصی برای اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل شده است، ادامه داد: در این کمیته آیین‌نامه‌های مربوط با قانون طرح جهش تولید دانش‌بنیان تصویب می‌شود؛ امروز هم دو آیین‌نامه مربوط به طرح جهش به تصویب رسیده است که یکی از این آیین‌نامه‌ها مربوط به وزارت نیرو و دیگری در رابطه با کمک‌های مالی اقتصادی خارجی بود.

ستاری خاطر نشان کرد: اجرایی‌سازی قانون جهش تولید دانش‌بنیان یکی از بحث‌های جدی ما است و باید کمک کنیم که زودتر اجرایی شود؛ درصدد هستیم تمام آیین‌نامه‌های مربوط به طرح جهش را مصوب کنیم.

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه به هر میزان که با فناوری‌های نوین آشنا شویم، فرصت‌های جدیدی در زندگی‌مان ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر آسیب‌های جدیدی در جامعه هستند که با پیشرفت تکنولوژی خودشان را نشان می‌دهند. از این رو لازم است با استفاده از فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی برای مقابله با آسیب‌ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روش‌های نظارت سنتی هستند، به صورتی که کاملاً منسوخ نشده است. اما این متدها پاسخگو نیست و لازم است از تکنولوژی برای پیشگیری از وقوع جرم بهره بگیریم. اکنون می‌دانیم شکل جعل، کلاهبرداری، دزدی و غیره متناسب با شرایط تغییر کرده است. لاجرم کمک کنیم با استفاده از فناوری به پیشگیری از آسیب‌ها بپردازیم.

جهانگیر با بیان اینکه تا مدت‌ها بحث پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در قبل، حین و بعد از حادثه مطرح بود، گفت: امروز با ظهور تکنولوژی‌های متنوع شرایطی فراهم شده که می‌توانیم به صورت هوشمندانه این حوزه را مدیریت و نظارت کنیم و این موضوع بی تأثیر در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: تاکنون بعد از اتمام حادثه می‌توانستیم یک پیگیری درستی داشته باشیم، اما اکنون پیش از وقوع حادثه می‌توان اقدامات لازم را اجرایی کرد.

وی اظهار کرد: معمولاً در ایام محرم آسیب‌های اجتماعی و جرایم کاهش پیدا می‌کند. پس این فرهنگ عاشورایی و محرم حفظ شده و باید این فرهنگ را بتوانیم در طول سال ادامه دهیم، اما در مقابل می‌بینیم که در سایه فرهنگ عاشورایی، فضای مجازی توسعه پیدا کرده و جریانات ضدارزشی را نمایان می‌کند؛ بنابراین لازم است سعی کنیم این فرهنگ را با برنامه‌های منفی از بین نبریم. اگر با استفاده از فناوری نوین نتوانیم از این فرهنگ‌های نورانی مراقبت کنیم، تأثیرات مثبت چنین فرهنگ‌هایی از بین می‌رود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، گفت: ما در معاونت اجتماعی در حوزه‌های مختلف تلاش می‌کنیم با شناسایی آسیب‌ها و عوامل تشکیل‌دهنده آنها از وقوع جرم بکاهیم. از این رو برنامه‌های دراز مدت، میان مدت و پروژه‌ای را در دستور کار داریم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا