فرشاد پیله چی: شهرک مهارتی دانشجو در قزوین ایجاد می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس جهاددانشگاهی استان قزوین از راه‌اندازی شهرک مهارتی دانشجو در قزوین خبر داد و گفت: قزوین از دیرباز به عنوان یکی از استان‌های مطرح دانشگاهی کشور شناخته می شود و با توجه به نیاز مهارت‌آموزی دانشجویان بنا داریم شهرک مهارتی دانشجو را ایجاد کنیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، فرشاد پیله چی، با بیان اینکه خیلی از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به دلیل فقدان مهارت در یافتن شغل به مشکل برمی خورند، افزود: این شهرک مهارتی با استفاده از ظرفیت و امکانات دانشگاه‌ها با هدف مهارت آموزی به دانشجویان متناسب با نیازهای بازار کار ایجاد خواهد شد.

این مسوول گفت: افراد ۱۲ سال در مقاطع تحصیلی در آموزش‌وپرورش و بین ۲ تا ۱۰ سال آموزش در مقاطع عالی دریافت می‌کنند ولی مهارت در رشته‌اش را آن‌طور که باید به دست نمی‌آورد که اگر این اتفاق بیفتد چرخه پیشرفت کشور سرعت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی به دنبال آن است که فضای نوآوری و فناوری کشور را تکمیل کرده و ارتقا دهد، ادامه داد: جهاددانشگاهی در حوزه معاونت کارآفرینی از دیرباز فعالیت‌های مختلف داشته است و سالانه هزاران نفر از این حوزه آموزش مهارت کسب می کنند.

این مسوول گفت:  هدف و کار ویژه ما در معاونت آموزش ارتقای سطح اشتغال در جامعه است.

وی با تأکید بر این نکته که چنانچه متقاضیان کار دارای مهارت باشند با معضل بیکاری مواجه نمی‌شوند، افزود: یکی از نکاتی که در جامعه باید به آن توجه شود، فرهنگ کار است و در بحث اشتغال سعی کردیم اکوسیستمی به وجود آوریم تا بر روی توانمندسازی افراد تمرکز شود.

پیله چی اظهار کرد: برای تمامی اقشار از نخبگان تا زنان سرپرست خانوار بستر مهارت‌آموزی مهیا است و در تلاش هستیم با توجه به ظرفیتی که توسط جهاددانشگاهی ایجادشده، بتوانیم گامی مهم در این راستا برداریم.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته با توانمندسازی افراد یک هزار و ۵۰۰ نفر را وارد بازار کار کرده ایم و این اتفاق بدون دریافت بودجه خاصی انجام شده است،افزود:  با این روش که ارتباط بین صنعت و دانشگاه را با ورود خود کامل کنیم و حلقه وصل این دو باشیم.

استان قزوین دارای ۱۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های مختلف است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا