چگونه افیلیت مارکتر شویم؟

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در این مطلب درباره‌ی افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) صحبت می‌کنیم و علت اهمیت آن را شرح می‌دهیم و می‌گوییم که چگونه می‌توانید یک افیلیت مارکتر شوید.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از کاربوم، استراتژی‌های بازاریابی در تبلیغ محصولات هر شرکتی تأثیرگذار هستند و میزان فروش را افزایش می‌دهند. همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)، استراتژی بازاریابی‌ای است که شرکت‌ها برای افزایش میزان فروش و ترافیک وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند. درک چگونگی بازاریابی شرکت‌های افیلیت مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های موفق بازاریابی را در کسب‌وکار خود به کار بگیرید.

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست؟

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش، فرایندی است که در آن فرد یا شرکتی برای بازاریابی محصولات یک شرکت، کمیسیون دریافت می‌کند. شرکت‌های افیلیت مارکتینگ محصولات محبوب شرکت‌ها را پیدا می‌کنند و آن‌ها را در وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی خود تبلیغ می‌کند. وقتی مشتریان شرکت‌های افیلیت مارکتینگ با استفاده از پیوندهای خاص یا کدهای تبلیغاتی کالایی را می‌خرند، آن شرکت به دلیل کمک به افزایش فروش و مراجعه به شرکت، کمیسیون دریافت می‌کند. 

انواع مختلفی از کانال‌های افیلیت مارکتینگ برای تبلیغ محصولات وجود دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اینفلوئنسری (influencing)

اینفلوئنسرهایی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند، دنبال‌کنندگان بسیاری دارند و می‌توانند به‌ طور مستقیم بر تصمیمات خرید هزاران یا حتی میلیون‌ها مشتری تأثیر بگذارند. هرچه دنبال‌کنندگان بیش‌تری داشته‌باشند، بیش‌تر می‌توانند از همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ بهره‌مند شود، زیرا گروه بزرگی از افراد پست‌های آن‌ها را مشاهده می‌کنند. اینفلوئنسرها از طریق پست‌های وب‌سایت، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها با دنبال‌کنندگان خود ارتباط برقرار می‌کنند. می‌توانید با این افراد برای اینفلوئنسر مارکتینگ ارتباط برقرار کنید.

وبلاگ‌نویسی در همکاری در فروش

وبلاگ‌نویسان از محصولات یا خدمات شرکت استفاده می‌کنند و برای ترغیب خوانندگان خود به خرید، نظرات خود را درباره‌ی آن‌ها می‌نویسند. آن‌ها از لینک‌های وابسته در پست‌های خود استفاده می‌کنند تا ترافیک وب‌سایت شرکت‌ها را افزایش دهند. آن‌ها در تکنیک‌های بهینه‌سازی موتور جست‌وجو یا سئو (SEO) و هم‌چنین سایر استراتژی‌های بازاریابی تخصص دارند.

بازاریابی از طریق ایمیل

بسیاری از شرکت‌های افیلیت مارکتینگ از کمپین‌های بازاریابی برای جمع‌آوری لیستی از آدرس‌های ایمیل استفاده می‌کنند و سپس ایمیلی را حاوی اطلاعات محصولات، به آدرس‌های مربوط ارسال می‌کنند. استراتژی دیگر در این زمینه، ارسال خبرنامه‌های الکترونیکی یا اطلاعات مربوط به محصولات خاص است. هر ایمیل شامل پیوندهای وابسته است و خوانندگان می‌توانند برای خرید محصولات روی آن‌ها کلیک کنند.

طرفین افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

برای موفقیت استراتژی همکاری در فروش، ۳ طرف مختلف باید با هم کار کنند؛ این ۳ گروه عبارت‌اند از:

۱. شرکت

این شرکت وظیفه‌ی تولید و توزیع محصولات را بر عهده دارد. برای سودآوری بیش‌تر محصول، محصول مورد‌تقاضا باید مفید و با‌کیفیت باشد. این شرکت می‌تواند محصولاتش را به‌تنهایی تبلیغ کند یا از یک شرکت افیلیت مارکتینگ ، که مخاطبان آن با مشتریان هدف شرکت مذکور مطابقت دارند، کمک بگیرد.

۲. شرکت افیلیت

می‌تواند شخص یا شرکتی باشد که مسئولیت بازاریابی محصولات را بر عهده دارد و باعث می‌شود تا محصولات مورد توجه بسیاری از مصرف‌کنندگان قرار بگیرند. شرکت‌های افیلیت مارکتینگ تمایل دارند که طیف خاص و مشخصی را در اختیار داشته‌باشند که کالاها و خدمات را به آن‌ها معرفی می‌کنند. این امر به شرکت افیلیت مارکتینگ کمک می‌کند تا مشتریانی را جذب کند که به ‌احتمال ‌زیاد، محصولی را می‌خرند.

۳. مصرف‌کننده

مصرف‌کننده به تعیین نحوه‌ی اجرای استراتژی‌های همکاری در فروش کمک می‌کند. مصرف‌کننده از صفحه‌ی رسانه‌ی اجتماعی، وب‌سایت یا وبلاگ شرکت وابسته بازدید می‌کند و اطلاعات مربوط به محصول را مشاهده می‌کند. اگر مصرف‌کننده کالا را بخرد، هم شرکت و هم شرکت افیلیت مارکتینگ درآمد حاصل را تقسیم می‌کنند؛ بنابراین، برای هر دو طرف سودمند خواهد بود.

چرا مشاغل از همکاری در فروش استفاده می‌کنند؟

مشاغل به دلایل متعددی از شرکت‌های افیلیت مارکتینگ استفاده می‌کنند، از جمله:

  • ساخت برند کارفرمایی؛
  • هیجان‌سازی برای یک محصول جدید؛
  • استفاده از ساختارهای مبتنی بر عملکرد؛
  • افزایش میزان فروش و پیشرفت.

۱. ساخت برند کارفرمایی

شرکت و شهرت آن به یک‌دیگر مربوط هستند. برای ساخت برند تجاری معتبری که مشتریان آن را دوست دارند، می‌توان از نفوذ شرکت‌های همکاری در فروش برای ایجاد آگاهی درمورد برند تجاری و جلب نظر مخاطبان گسترده استفاده کرد؛ علاوه‌ بر ‌این، شرکت‌های افیلیت مارکتینگ می‌توانند به تبلیغ محصولات شرکت‌ها نیز کمک کنند. اگر به محض تأسیس یک شرکت، مشتریانی به آن مراجعه کنند، به ‌احتمال‌ زیاد، به آن برند وفادار خواهند بود. به منظور رقابت در بازار، شرکت‌ها باید با چندین شرکت افیلیت مارکتینگ هم‌کاری کنند تا مطمئن شوند که بیش‌ترین میزان مشتری را جلب خواهند کرد.

۲. هیجان‌سازی برای یک محصول جدید

شرکت‌ها می‌توانند از شرکت‌های افیلیت مارکتینگ برای هیجان‌سازی در زمینه‌ی محصولات جدید یا تولید آن‌ها استفاده کنند. شرکت‌های افیلیت مارکتینگ می‌توانند از لینک‌های وابسته در وب‌سایت‌های خود استفاده کنند که این امر به تقاضای بیش‌تر محصول کمک می‌کند؛ هم‌چنین، مشاغل می‌توانند پیشنهادهای تبلیغاتی را از طریق شرکت‌های همکاری در فروش ارسال کنند؛ به عنوان‌ مثال، ارسال پیشنهاد تبلیغاتی برای جمعه‌ی سیاه یا کریسمس، راهی عالی برای هیجان‌زده کردن مشتریان درمورد محصولات شماست.

۳. استفاده از ساختارهای مبتنی بر عملکرد برای همکاری در فروش

در استراتژی شرکت‌های افیلیت مارکتینگ، شرکت کنترل میزان پرداخت کمیسیون شرکت‌های افیلیت مارکتینگ را در دست دارد؛ به ‌این‌ ترتیب، افیلیت مارکتینگ می‌تواند یک استراتژی بازاریابی مقرون‌به‌صرفه باشد، زیرا زمانی کمیسیون پرداخت می‌شود که فروشی انجام شده‌باشد. مشاغل می‌توانند مطمئن باشند که فقط به شرکت‌های وابسته‌ای که بیش‌ترین بازدید وب‌سایت را دارند و در نهایت به فروش و رشد شرکت کمک می‌کنند، کمیسیون پرداخت می‌کنند.

۴. افزایش میزان فروش و پیشرفت در همکاری در فروش

استفاده از استراتژی همکاری در فروش ، به ورود مشتریان احتمالی به وب‌سایت شرکت کمک می‌کند؛ بنابراین، می‌تواند سبب افزایش میزان فروش شرکت شود. وقتی مشاغل از شرکت‌های افیلیت مارکتینگی معتبر برای جذب مشتریان بیش‌تر استفاده می‌کنند، می‌توانند وفاداری به برند را در این مشتریان ایجاد کنند. تولید محصولی مطمئن و مورد‌تقاضا، که مشتریان آن را دوست دارند، می‌تواند به بازگشت مجدد مشتری برای خرید از شرکت، افزایش فروش و پیشرفت برند منتهی شود.

چگونه می‌توان یک افیلیت مارکتر شد؟

تبدیل شدن به افیلیت مارکتر شامل مراحل زیر است:

۱. موقعیت ایدئالی را پیدا کنید؛
۲. یک بستر آنلاین ایجاد کنید؛
۳. محتوای جذاب تولید کنید؛
۴. دنبال‌کننده جذب کنید؛
۵. محصولات را انتخاب و سپس تبلیغ کنید؛
۶. نتایج را ثبت و پیگیری کنید.

۱. موقعیت ایدئالی را برای همکاری در فروش پیدا کنید

باید تعیین کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چگونه می‌توانید با آن‌ها ارتباط موثر برقرار کنید. موقعیت شما باید همان چیزی باشد که در آن تجربه دارید، از آن آگاه هستید و به آن علاقه دارید؛ علاوه بر این، باید محصولاتی را انتخاب کنید که مورد‌تقاضا هستند و مصرف‌کنندگان از دیدن آن‌ها هیجان‌زده می‌شوند.

۲. یک بستر آنلاین ایجاد کنید

همکاری در فروش می‌توانند از طریق وب‌سایت، وبلاگ و رسانه‌های اجتماعی فعالیت کنند. بسیاری از آن‌ها از ترکیبی از این روش‌ها برای افزایش میزان فروش و جذب مخاطبان بیش‌تر استفاده می‌کنند. بعد از این‌‌که موقعیت خاصی را انتخاب کردید، حضور خود را در کانال‌هایی که مخاطبان ایدئال شما بیش‌تر وقت خود را در آن‌جا می‌گذرانند، افزایش دهید. این مرحله، فضایی را برای ایجاد محتوا و در نهایت، انتشار پیوندهای وابسته در اختیار شما قرار می‌دهد.

۳. محتوای جذاب برای همکاری در فروش تولید کنید

برای دستیابی به مصرف‌کنندگان بیش‌تر، باید محتوایی سازگار، با کیفیت بالا و متناسب با اهداف خود تولید کنید. محتوای وب‌سایت و حساب کاربری شما می‌تواند شامل بررسی محصولات، پست‌های وبلاگ، وبینارهای اطلاعاتی، کتاب‌های الکترونیکی، فیلم‌های نمایشی، پست و سایر موارد باشد.

۴. دنبال‌کننده جذب کنید

پس از تولید محتوا، می‌توانید دنبال‌کننده جذب کنید. مخاطب پایه و اساس استراتژی همکاری در فروش است؛ بنابراین، افزایش و جذب مخاطب مهم است. با برقراری ارتباط با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ محتوای خود از طریق رسانه‌های اجتماعی، این کار را انجام دهید؛ علاوه بر این، برای به‌ دست ‌آوردن شهرت، باید در وبلاگ‌ها و سایت‌های پربازدید تبلیغ کنید؛ هم‌چنین، می‌توانید از بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) استفاده کنید و یک لیست ایمیل ایجاد کنید. روش مؤثر برای انجام این کار، ارائه‌ی اطلاعات رایگان (وبینارها یا کتاب‌های الکترونیک) در ازای دریافت آدرس ایمیل است؛ هم‌چنین، می‌توانید دنبال‌کنندگان خود را تشویق کنید که آدرس ایمیل خود را برای دریافت به‌روزرسانی در اختیار شما قرار دهند.

۵. محصولات را انتخاب و سپس تبلیغ کنید

کالاهایی که استفاده می‌کنید را انتخاب و سپس تبلیغ کنید؛ بدین‌ وسیله مخاطبان شما را مفید و با‌ارزش می‌دانند. به عنوان افیلیت مارکتر، می‌توانید محصولات خود را از طریق بررسی محصولات، تبلیغات بنر، پیوند محتوای درون‌متنی، تبلیغات ایمیل و تخفیف تبلیغ کنید.

۶. نتایج را ثبت و پیگیری کنید

بعد از این‌که بستر آنلاینی را ایجاد کردید، محتوایی با کیفیت بالا تولید کردید و دنبال‌کنندگانی را جذب کردید، باید نحوه‌ی واکنش مخاطبان به استراتژی‌های بازاریابی‌تان را پیگیری کنید. برای دستیابی به موفقیت و جذب مخاطبان، پیوسته باید تکنیک‌های بازاریابی خود را تجزیه‌و‌تحلیل کنید؛ برای مثال، می‌توانید از دنبال‌کنندگان خود سؤال کنید و طبق نظرات آن‌ها استراتژی خود را تغییر دهید. سؤال کنید که آن‌ها کدام‌یک را ترجیح می‌دهند، بررسی نوشتاری محصول یا یک فیلم آموزشی که نحوه‌ی کار محصول را نشان می‌دهد. وقتی مخاطبان خود را بشناسید و بدانید که کدام‌یک از استراتژی‌های بازاریابی بیش‌تر مورد توجه آن‌ها قرار می‌گیرد، می‌توانید با بازده بیش‌تری بازاریابی کنید.

سؤالات متداول درباره‌ی شرکت‌های افیلیت مارکتینگ

در این‌جا به چند سؤال متداول درمورد شرکت‌های افیلیت مارکتینگ پاسخ می‌دهیم تا به شما کمک کنیم که اطلاعاتتان را افزایش دهید.

چرا باید به افیلیت مارکتر تبدیل شوم؟

وقتی همکاری در فروش به طور صحیح و کارآمد انجام شود، می‌تواند منبع بسیار سودآوری باشد. این متخصصان می‌توانند از خانه و با هزینه کم کار کنند؛ شروع کار به عنوان بازاریاب وابسته سریع و ساده است. پتانسیل درآمدی این شغل به عملکرد شما بستگی دارد؛ به عنوان‌ مثال، یک بازاریاب وابسته که وب‌سایت جذابی را طراحی می‌کند و با داشتن تعاملات مختلف، مخاطبان قابل‌توجهی را جذب می‌کند، در مقایسه با یک بازاریاب وابسته که وب‌سایت گیج‌کننده‌ای دارد و زمان زیادی را به جلب توجه دنبال‌کنندگان اختصاص نمی‌دهد، موفقیت بیش‌تری خواهد داشت. بازاریاب‌های وابسته به عنوان فریلنسر کار می‌کنند و به همین ترتیب، استقلال بیش‌تری نیز دارند؛ به عنوان‌ مثال، بازاریاب وابسته می‌تواند ساعات کاری خود را تعیین کند و محصولات مورد‌علاقه‌ی خود را برای تبلیغ انتخاب کند؛ علاوه بر این، به عنوان بازاریاب وابسته، فقط شرکت را به مصرف‌کننده متصل خواهید کرد. شرکت به شکایات مشتری و پشتیبانی مشتری رسیدگی خواهد کرد.

چگونه می‌توانم بازاریاب وابسته‌ی موفقی در همکاری در فروش باشم؟

پیش از تبدیل شدن به بازاریاب شرکت وابسته، باید زمانی را به جذب مخاطب اختصاص دهید. باید پیوندهای وابسته‌ی خود را متناسب با مخاطبان هدفتان تنظیم کنید؛ بنابراین، باید گروه مناسب مصرف‌کنندگان را هدف قرار دهید؛ به این ترتیب، اگر محصولی که برای تبلیغ انتخاب می‌کنید متناسب با علاقه شما باشد، به شما کمک می‌کند تا فروش بیش‌تری داشته‌باشید. با نوشتن محتوای با‌کیفیت و خوب در وب‌سایت خود و به‌روز نگه ‌داشتن استراتژی بازاریابی، به یک متخصص تبدیل می‌شوید؛ علاوه بر این، هنگام انتخاب محصولات برای تبلیغ، باید محصولاتی را انتخاب کنید که از آن‌ها استفاده می‌کنید و به آن‌ها اطمینان دارید تا بتوانید اعتماد مخاطبان را جلب کنید.

برخی از استراتژی‌های مؤثر همکاری در فروش کدامند؟

استراتژی‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند به داشتن بازاریابی وابسته‌ی موفق کمک کنند؛ این استراتژی‌ها عبارت‌اند از:

۱. تبلیغ کالاهایی که استفاده می‌کنید

تبلیغ کالاهایی که استفاده می‌کنید و با آن‌ها آشنایی دارید، بسیار آسان‌تر است؛ علاوه بر این، به جای این‌که به مخاطبان بگویید که محصول را بخرند، فقط محصول را به آن‌ها توصیه کنید.

۲. با چندین شرکت همکاری کنید

اگر محصولات چندین شرکت مختلف را تبلیغ کنید، می‌توانید کمیسیون‌های متفاوتی دریافت کنید و از چندین راه، درآمد داشته‌باشید؛ علاوه بر این، این استراتژی به شما این امکان را می‌دهد که محصولات متنوعی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

۳. روی ترافیک تمرکز کنید

برای افیلیت مارکتینگ مؤثر، ترافیک وب‌سایت و میزان دنبال‌کنندگان خود را کنترل کنید. پس از دستیابی به این اطلاعات، می‌توانید مطالب و توصیه‌های محصول را متناسب با مخاطبان خود تنظیم کنید. عملکرد وب‌سایت، رسانه‌ی اجتماعی و پیوندهای وابسته‌ای که تبلیغ کرده‌اید را کنترل کنید. پیوندهای وابسته‌ی خود را کنترل کنید تا بدانید که کدام‌یک از روش‌های تبلیغ محصولات، بیش‌ترین و کم‌ترین موفقیت را در بین مخاطبان شما داشته‌است. برای بهینه‌سازی محتوای خود، از ابزارهای تجزیه‌و‌تحلیل آنلاین استفاده کنید و میزان کلیک‌ها، بازدیدها و لایک‌ها را بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بدانید که مخاطبان شما دوست دارند چه چیزی را ببیند و هم‌چنین میزان وفاداری مخاطبان را افزایش می‌دهد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
کاربومindeed.com
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا