علیرضا قاسمی‌فرزاد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان همدان ضروری است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

استاندار همدان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید به فضای عملی وارد شوند و از این مجموعه در استان حمایت خواهیم کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: شیوه‌های تولید در این چند سال، ضمن بهره‌وری پایین، هزینه‌بر بوده‌اند، مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بر این موضع تاکیدات فراوانی داشته‌اند.

اوگفت: دانش‌بنیان کردن، یکی از ضرورت‌هایی است که مقام معظم رهبری برای تولید در نظر گرفته‌اند، ما نیز این ضرورت را در سطح استان اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد.

امروز مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری همدان و امضاء تفاهم‌نامه راه‌اندازی دهکده فناوری کشاورزی با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

استاندار همدان در ادامه گفت: اگر بخواهیم تولید و بهره‌وری افزایش یابد، باید به سمت دانش‌بنیان کردن و استفاده از شیوه‌های علمی حرکت کنیم.

او گفت: لازمه بهره‌وری و افزایش تولید، تبدیل‌وضعیت ساختار‌های سنتی و همچنین حرکت به سمت تولید از طریق شیوه‌های نوین و دانش‌بنیان است.

استاندار همدان گفت: پارک علم و فناوری به عنوان یک محیط آزمایشگاهی، دانش را به کالا و محصول تبدیل می‌کند و با توجه به سیاست‌های کلی نظام و دولت سیزدهم، پارک علم و فناوری باید در شرایط کنونی، تکمیل و توسعه پیدا کند.

قاسمی‌فرزاد گفت: نقش پارک علم و فناوری و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی در انتقال شیوه‌ها و روش‌های دانش‌بنیان به بستر کارخانجات و مزارع، بسیار موثر است.

او گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و اهمیت کشاورزی در استان، چاره‌ای جز حرکت به سمت دانش‌بنیان‌کردن روش‌های تولید وجود ندارد.

به گفته استاندار همدان؛ با توجه به نگاه ویژه به بحث دانش‌بنیان کردن تولید در استان، از مجموعه پارک علم و فناوری در جهت دانش‌بنیان کردن، حمایتی کامل خواهیم داشت.

استاندار همدان گفت: سعی می‌شود در سفر رئیس جمهور به استان اعتبارات خوبی جذب شود تا بتوانیم اهداف پارک علم و فناوری و سیاست‌های دولت سیزدهم را در استان پیش ببریم.

او گفت: دولت سیزدهم به دنبال این است که مجموعه‌های دانش بنیان، به میدان آمده و علم و دانش را به عمل تبدیل کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا