پلیس فتا: ۶۰ درصد کسب‌وکارهای آنلاین هک شدند و از بین رفتند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پلیس فتای تهران در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۲ گفت: در چند سال اخیر پلیس فتا سعی کرده در خدمت مردم باشد و با تدابیر لازم از کسب و کارهای نوپا مراقبت کرده است هرچند در این مدت ۶۰ درصد کسب و کارهای کوچک و آنلاین به دلیل این حمله‌های سایبری روند فعالیت‌شان از بین رفته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از نمایشگاه اینوتکس 2022، سرهنگ گودرزی توضیح داد: در چند سال اخیر سعی کردیم که با تمام توان در خدمت استارت‌آپ‌ها باشیم. در این بازه زمانی باید امنیت و توازن شکل بگیرد. در سال‌های اخیر حملات سایبری باعث شده بود که بخشی از کسب‌وکارهای آنلاین روند فعالیت‌شان متوقف شود. البته این حملات سایبری در کل دنیا مرسوم و معمولا این استارت‌آپ‌ها با این نوع حملات مواجه هستند.

او بیان کرد: در این مدت ۶۰ درصد کسب و کارهای کوچک و آنلاین به دلیل این حمله‌های سایبری روند فعالیت‌شان از بین رفت.

سرهنگ داوود گودرزی گفت: در بحث کنترل‌های امنیتی زنجیره امنیتی در پیش‌برد اهداف استارت‌آپ‌ها وجود دارند و به نوعی دارایی‌های استارت‌آپ‌ها به دوسته تقسیم می‌شود و دارایی سخت و نرم از جمله دارایی استارت‌آپ‌هاست.

رئیس پلیس فتای تهران ادامه داد: دارایی نرم برای کسب و کارهای نوپا ارزش بیشتری دارد که اگر لطمه بخورد برای مدیران استارت‌آبی خسارت جبران ناپذیری را به همراه می‌آورد.

گودرزی گفت: استارت‌‌آپ‌ها برای اینکه در این شرایط بتوانند کسب و کار خود را حفظ کنند باید در این سه بخش یعنی اهراز هویت، اطلاعات ورود و مدارک هویتی خود حساس باشند.

او ادامه داد: در این بازه زمانی استارت‌آپ‌ها باید توجهی ویژه‌ای در انتخاب نیروی انسانی داشته باشند و از داده‌های خود حفاظت کنند.

برای مشاهده اخبار نمایشگاه اینوتکس اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
نمایشگاه اینوتکس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا