اقتصاد و نوآوری، استراتژی ۲۰۳۰ وین + PDF

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نیمی از شرکت‌های خارجی مستقر در اتریش، در وین فعالیت می‌کنند و یک چهارم از ارزش افزوده کل کشور در این پایتخت فدرال تولید می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس، وین یک منطقه تجاری برجسته است و این موضوع نه تنها در بسیاری از رده‎‌بندی‌های بین‌المللی بلکه با توجه به اطلاعات و مستندات موجود، تأیید شده است: سرانه تولید اقتصادی این شهر در بین  ۲۸۱ منطقه اتحادیه اروپا، رتبه ۱۸را دارد و بهره‌وری در این شهر بالاتر از حد متوسط است.

برای دریافت مقاله کامل استراتژی 2030 وین به فارسی اینجا را کلیک کنید.

طی چند ماه گذشته، بازدید از بیش از صد شرکت محلی نشان داد که منطقه تجاری وین بر یک پایه محکم بنا شده است: وینی‌ها به دلیل وجود شرکت‌هایی که در حوزه فعالیت خود در سطح جهانی قرار دارند (از شرکت‌های نوپا گرفته تا بازیگران بزرگ صنعتی) در این شهر به خود می‌بالند. آن‌ها کارگران بسیار ماهری دارند که دانش، خلاقیت و انگیزه خود را برای موفقیت مشترک به کار می‌گیرند. همچنین در این شهر یک زیر ساخت کاملا مناسب برای استفاده همه شهروندان وین ایجاد شده است.

با این حال، چالش‌های آینده همچنان بسیار دلهره‌آور است: تغییرات آب و هوایی، دیجیتالی شدن و شهرنشینی به سرعت بر شیوه زندگی ما تأثیر می‌گذارد و پاسخگویی به این چالش‌ها توسط شهرها برآورده خواهد شد. به همین دلیل است که شهرداری وین نسبت به راه اندازی شورای اقتصادی وین برای طراحی و تدوین استراتژی راهبرد ۲۰۳۰ وین- اقتصاد و نوآوری اقدام کرده است. با هدف ارائه راه حل برای چالش‌های بزرگ، این راهبرد شش حوزه موضوعی را پیشنهاد می‌کند که وین در تلاش است تا در آن‌ها به برتری جهانی دست یابد. در این مسیر با همکاری شرکای اجتماعی، اقدامات بعدی را بر اساس پروژه‌های پرچمدار واقعی انجام می‌دهد.

با وجود این، در تمام این مسیر، تمرکز اصلی روی شهروندان است: آن‌ها باید درگیر کار شوند و بتوانند سهم مساوی در رفاه داشته باشند. کیفیت بالای زندگی برای همه، مقصد اصلی مسیر وینی‌ها است؛ مسیری که دقیقاً از صد سال پیش آغاز شده است. «استراتژی ۲۰۳۰ وین – اقتصاد و نوآوری» گامی دیگر در این مسیر است که ما آن را با خوشبینی و عزم خود ادامه خواهیم داد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پیتر‌هنک ‌(مشاور‌اجرایی‌امور‌مالی،‌تجاری،‌ نوآوری‌دیجیتال‌و‌امور‌بین‌الملل)

بیشتر بخوانید:

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
رایزنی فناوری و نوآوری سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا