شورای شهر مشهد از مراکز کارآفرینی حمایت می‌کند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای ششم به کسب‌وکار‌های خرد و افرادی که در حوزه شرکت‌‎های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و مراکز کارآفرینی فعالیت می‌کنند، نگاه حمایتی دارد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از شهرآرانیوز، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای ششم به کسب‌وکار‌های خرد و افرادی که در حوزه شرکت‌‎های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و مراکز کارآفرینی فعالیت می‌کنند، نگاه حمایتی دارد.
مجید دبیریان افزود: یکی از مهم‌ترین وظایفی که شهرداری و شورای شهر برای خود تعریف کرده‌اند، حمایت از کسب‌وکار‌های خرد است که بعضی از این‌ها در قالب شرکت‌ها و مجموعه‌های کارآفرینی و برخی به‌صورت فصلی و مقطعی در نقاط گوناگون فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سامان‌دهی و تجمیع محل فعالیت شرکت‌ها ازجمله موضوع‌هایی است که در دستورکار شهرداری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: مجموعه‌ای نظیر کارخانه نوآوری و فناوری باید گسترش یابد. با گسترش این مراکز و رویکرد توسعه‌ای در مناطق محروم و حاشیه شهر می‌توان بخشی از افراد را سامان‌دهی و حمایت کرد.

دبیریان ادامه داد: نگاه حمایتی از فعالان این حوزه به چند سطح دسته‌بندی می‌شود که در گام نخست نگاه حمایتی با استقرار افراد در محل‌های مدنظر مانند کارخانه نوآوری فراهم می‌شود و افرادی که امکان اجاره مکان ندارند، می‌توانند با هزینه مناسب محلی را برای فعالیتشان فراهم کنند تا نیاز‌های حداقلی‌شان تأمین شود.

عضو شورای شهر مشهد افزود: گام بعدی حمایت از شرکت‌ها، مشارکتی است. برخی شرکت‌ها و مراکز در حوزه مدیریت‌شهری و خدمات‌شهری سرویس‌هایی ارائه می‌دهند که شهرداری می‌تواند با آن‌ها تعامل کند و سفارش کار دهد تا این شرکت‌ها قدرت بگیرند و رشد کنند.

وی گفت: با شرکت‌هایی که در حوزه خدمات‌شهری، فضای سبز، فناوری‌های نوین و آی‌تی فعالیت می‌کنند و خدماتی در پاسخ نیاز‌های شهرداری ارائه می‌دهند، می‌توان تعامل کرد و سفارش کار داد.

وی ادامه داد: در گام سوم می‌توان با این شرکت‌ها کار مشترک اقتصادی تعریف کرد. شهرداری می‌تواند با نگاه انتفاعی از ظرفیت شرکت‌ها استفاده کرده و با شراکت در بخشی از این مجموعه‌ها، ارزش افزوده ایجاد کرده و ثروت تولید کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
شهرآرانیوز
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا