اصغر نوراله زاده تاکید کرد؛ ارتقای شاخص کارآفرینی با شناسایی مزیت‌های روستایی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در وبینار تخصصی«هر روستا یک محصول» گفت: این صندوق به منظور ارتقای شاخص کارآفرینی، مزیت های مناطق مختلف کشور به خصوص روستاها را بررسی و شناسایی کرده است.

به گزارش کارآفرینی پرس، اصغر نوراله زاده، تاکید کرد: با شعار “هر روستا یک محصول” و با حمایت و هدایت افراد برای فعالیت در زمینه مزیت های اقتصادی هر منطقه از جمله تولید گل و گیاه  یا فعالیت در زمینه تولید پوشاک و …  انگیزه جوانان صاحب ایده و توسعه اشتغال در سطح خانوارها و روستاها افزایش یافته است.

وی افزود: با این اقدام، نه تنها از مهاجرت افراد جلوگیری شده بلکه موجب مهاجرت معکوس افراد از شهرها به روستاها و توسعه فعالیت ها و صادرات کالا و محصولات شده است.

نوراله زاده  اعلام کرد: صندوق کارآفرینی امید برای توسعه فعالیت های کارآفرینانه با همراهی دفتر توسعه کارآفرینی، تفاهمنامه ای با کانون کارفرمایی ملی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی نیز در دست اقدام دارد.

وی درباره روستاهایی که صندوق کارآفرینی امید در طرح هر روستا یک محصول  محصولات با کیفیت وخوب تولید می‌کنند گفت: منطقه عباس آباد مازندران روستای کرکاس با ساخت و ایجاد گلخانه های متعدد تبدیل به قطب تولید گل های زینتی شده است.

 مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره  موفقیت‌های روستاهای تحت پوشش صندوق کارآفرینی در طرح هر روستا یک محصول افزود: روستای ورزان در استان مازندران در تولید پوشاک به جایی رسیده است که محصولات تولیدی با مشابه خارجی آن تفاوتی ندارند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا