۱۳۵۳ فرصت شغلی برای مددجویان سمنان ایجاد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون اشتغال کمیته امداد استان سمنان از ایجاد ۱۳۵۳ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان سمنان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس، علیرضا خدابنده معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان از ایجاد ۱۳۵۳ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان سمنان با پرداخت ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت راهبران شغلی با حمایت های کمیته توانستند ۲۰۴ فرصت شغلی برای جوانان جویای کار ایجاد کنند، تصریح کرد: برای اجرای ۱۳۵۳  طرح اشتغال ایجاد شده ۴۲ میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان از منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت،  تبصره ۱۶ بانکی و تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است.

وی با اشاره به تعامل کمیته امداد استان سمنان با دفاتر کاریابی و پرداخت تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایان و بسته‌های تشویقی دیگر برای به ازای به کارگیری مددجویان، خاطرنشان کرد: ۳۴۴ فرصت شغلی از طریق دفاتر کاریابی ایجاد شده است.

خدابنده اضافه کرد: از مجموع اشتغال ایجاد شده برای مددجویان و جوانان جویای کار ۸۹۷ فرصت شغلی برای مددجویان در مناطق شهری و ۴۵۶ طرح در مناطق روستایی بوده است.

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد  استان سمنان با اشاره به اینکه علاوه بر ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سرفصل‌های مهارت‌آموزی، کارآفرینی و حرفه‌آموزی به دانش آموزان اجرایی می‌شود افزود: بعد از اجرایی شدن هر طرح اشتغال نظارت‌های بیش از سه سال باهدف پایداری و در صورت ضرورت اعطای تسهیلات تکمیلی انجام می‌‎شود.

عمده مشاغل ایجاد شده در این بخش را در قالب طرح خدماتی،دامپروری، صنایع‌دستی ، کشاورزی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی برشمرد و گفت: در این مدت دو هزار آموزش مهارتی در قالب آموزش‌های مقدماتی، پایدارسازی و مهارتی به مددجویان ارائه‌شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان، کانون خیرین اشتغال، راهبران شغلی، نظارت، آموزش و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه  را از بازوهای توانمند ایجاد اشتغال مددجویان برشمرد و گفت: یکی از راه های مهم توانمندی و خودکفایی مددجویان و رسیدن به استقلال مالی، ایجاد اشتغال است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا