بومی‌سازی استانداردهای بین‌المللی؛ صدور گواهینامه صادراتی ۹ کشور جهان در صنایع آزمایشگاهی انرژی ساوجبلاغ

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شرکت دانش‌بنیان آزمایشگاه صنایع انرژی (اپیل) با هدف ایجاد یک آزمایشگاه معتبر و دارای قابلیت ردیابی بین‌المللی در ساوجبلاغ فعالیت می کند.

به گزارش کارآفرینی پرس، شرکت صنایع آزمایشگاهی انرژی از سال ۷۹ آغاز به کار کرده است و برای آزمون های صنعت برق کشور ایجاد شد.میرصدری مدیرعامل این شرکت مستقر در شهرستان ساوجبلاغ می گوید؛ نبود یک آزمایشگاه در ایران به یک نقیصه مهم مبدل شده بود. وی افزود: پیش از این تجهیزات صنعت برق کشورمان برای انجام آزمایش های مورد نیاز به کشورهای دیگر ارسال می شد. ۸۰ درصد تولیدکنندگان کشور با راه‌اندازی شرکت مذکور بی نیاز شدند و قیمت تمام شده تولید به حداقل رسیده است. 

تولیدکنندگان بدون صرف ارز، گواهینامه خود را از شرکت صنایع آزمایشگاهی صنایع انرژی دریافت کرده و محصولات خود را به اروپا صادر می کنند. حالا با راه‌اندازی شرکت، ایران در صنعت نفت، برق، گاز، پتروشیمی، مخابرات، تجهیزات پزشکی و ریلی حرفی برای گفتن دارد. جمشیدی مدیر صدور گواهینامه بین المللی شرکت می گوید؛ تامین ایمنی و اعظای ضمانت به تاسیسات نفت و گاز اساس کار ما است.

به گفته منتظری کارشناس با آزمایش قطرات آب، روی تجهیزات “پاشش” انجام می شود و ایمنی تجهیز نباید در شرایط سخت ایمنی به خطر بیافتد. به گفته شرفی سرپرست ازمایشگاه الکترومغناطیس، تجهیز کربوکسی یک تجهیز پزشکی است و استفاده زیبایی دارد در نتیجه آزمایش های لازم روی آن انجام می شود. کارشناسان این شرکت صحت ادعای تولیدکنندگان را بررسی می کنند که ارزیابی لامپ های فلورسنت برای اعطای استاندارد، یکی از این موارد است.

پس از آمریکا و آلمان ایران جز اولین کشورهایی است که گواهینامه سیل صادر می کند، یعنی اعطای مجوز به تجهیزاتی که ایمنی اتوماتیک دارند. صدری مدیر عامل شرکت به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ ایربگ خودرو و مخازن نیاز به ایمنی اتوماتیک دارند و کسی ورود ما به بازار جهانی را باور نمی کرد. شرکت صنایع آزمایشگاهی انرژی امروز به یک شرکت بازرسی بین المللی تولید شده و به مشتریان خود در کشورهای دیگر ارائه خدمت می کند. 

روسیه، اوکراین، کره جنوبی، مقدونیه، سوریه، عراق، افغانستان، ترکیه و سریلانکا از جمله کشورهایی هستند که بازرسی خود را به ایران سپرده اند. این شرکت تمامی تجهیزات از آی پی پائین تا آی پی های بالاتر که تجهیز در آب معلق می شود را تحت آزمایش قرار می دهد. به گفته میرفلاح مدیر فنی آزمایشگاه تا کنون قریب به ۳۰۰ استاندارد تدوین ملی شده است که از اهداف بومی سازی استانداردهای بین المللی است. نقش آنها در اشتغال و تولید کشور چشم گیر است چرا که علاوه بر اشتغال مستقیم ۷۰ نفر، ۱۰۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم مشغول به کار کرده اند.

تجهیزاتی که وارد این آزمایشگاه می شود از نظر ایمنی کاربر، سخت افزاری و نرم افزاری، آزمون های محیطی، سازگاری الکترومغناطیسی و طول عمر محصول تست می شود. این مجموعه دانش بنیان در البرز، تنها شرکت ایرانی است که به خارج از کشور خدمات تست، بازرسی و صدور گواهینامه ارائه می کند. 

Notified Body های معتبر اتحادیه اروپا (نظیر IMQ ایتالیا)، بر اساس گزارشات آزمون و بازرسی صادر شده توسط این مجموعه، اقدام به صدور ATEX Certificate و CE Certificate می کنند. شرکت دانش بنیان آزمایشگاه صنایع انرژی (اپیل) با هدف ایجاد یک آزمایشگاه معتبر و دارای قابلیت ردیابی بین المللی ایجاد شده است. این شرکت مورد تأیید شرکت نفت، شرکت گاز، توانیر، سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد، معاونت فناوری ریاست جمهوری و گمرکات کشور است. 

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
راه دانا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا