افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با حضور دبیر شورای سیاستگذاری سمای استان آذربایجان‌شرقی افتتاح شد.

به گزارش کارآفرینی پرس، اصغر عابدزاده در آیین افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه گفت: با توجه به اینکه رویکرد فعلی دانشگاه آزاد اسلامی به سوی عملگرایی است، بنابراین سوق دادن دانشجویان به سمت مهارت‌آموزی و ارائه مشاوره کاربردی شغلی به مشتاقان می‌تواند بسیاری از بار اشتغالزایی را از دوش کشور بردارد.

وی افزود: امروز کلید اشتغال در دست دانشگاه‌های مهارت‌محور و کارآفرین است و راه‌اندازی مراکز مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی گام راهگشایی در این زمینه خواهد بود.

دبیر شورای سیاستگذاری سمای استان آذربایجان‌شرقی، دلایل افزایش بیکاری را در سه محور بیان کرد و افزود: نخستین دلیل بیکاری نبود تعریف شغلی مناسب در کشور بوده، به این معنی که بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دنبال صندلی اداری و پشت میزنشینی هستند.

عابدزاده، دومین دلیل افزایش بیکاری را غصب چند شغل توسط یک نفر عنوان کرد و متذکر شد: بسیاری از افراد جامعه دارای چند شغل بوده و اکثر جوانان جویای کار نیز بیکار هستند. سومین دلیل هم از بین رفتن معنای بازنشستگی و دست نکشیدن از کار با وجود کهولت سن است، به طوری که بسیاری از شاغلان حتی پس از پایان سنوات اداری حاضر به ترک خدمت نیستند.

وی مطرح کرد: اشتغال در بین جوانان می‌تواند به‌صورت واقعی و عملی جلوی بسیاری از ناهنجاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری را بگیرد.

تربیت دانشجویان توانمند هدف راه‌اندازی مراکز مهارتی است

دبیر شورای سیاستگذاری سمای استان آذربایجان‌شرقی یادآور شد: به برکت دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش خصوصاً در مقطع تحصیلات تکمیلی در کشور گسترده شده و امید است با راه‌اندازی مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی نسبت به توسعه آموزش کارآفرینی و اشتغالزایی گام‌های مثبت بیشتری برداشته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه هم در این آیین گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان مراغه که دومین شهر بزرگ استان آذربایجان‌شرقی بعد از تبریز است، افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در راستای تبدیل و ارتقای آموزشکده سما به دانشکده مهارتی می‌تواند موجب رشد و شکوفایی بیش از پیش آموزش عالی شهرستان مراغه با محور مهارت‌آموزی کارآفرینی شود.

محمدرضا ولیلو، تربیت دانشجویان توانمند را یکی از اهداف راه‌اندازی مراکز مهارتی عنوان کرد که با انجام نیازسنجی مهارتی، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و ارائه خدمات مهارت‌آموزی مورد نیاز بازار کار همراه خواهد بود.

وی با طرح پیشنهاد «هر خانه؛ یک کارگاه میوه خشک‌کنی» برای شهرستان مراغه افزود: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان مراغه در تولید محصولات کشاورزی به‌خصوص سیب و راه‌اندازی سرای نوآوری محصولات فراسودمند کشاورزی و دامی در واحد مراغه و همکاری با دانشکده مهارتی، چشم‌انداز مفیدی با اشتغالزایی عالی و ارزش افزوده ۳۰ برابری پیش‌بینی می‌شود.

در این مراسم احکام مسئولان مرکز مهارتی اهدا و تفاهم‌نامه همکاری با آموزشکده فنی و حرفه‌ای مراغه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه منعقد شد.

دانشگاه آزاد اسلامی مراغه بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی شهرستان مراغه با داشتن بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو و بیش از یک‌هزار دانش‌آموز مستعد راه‌اندازی مراکز مهارتی و پاسخگوی نیاز جوانان جویای کار و مهارت‌آموزی است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا