۲ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی بانوان از بنیاد احسان برای کارآفرینی مشاوره می‌گیرند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مسئول قرارگاه اجتماعی بانوان بنیاد احسان ستاد گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ گروه خیریه، جهادی و فعال اجتماعی برای کارآفرینی و توان‌افزایی بانوان مناطق محروم و کم‌برخوردار شناسایی شده و خدمات مشاوره، آموزشی و حمایتی از این بنیاد دریافت می‌کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، فضه‌سادات حسینی عصر چهارشنبه در سمینار «توانمندسازی بانوان محروم» در باغ لارک ستاد اجرایی فرمان امام؛ هدف از برگزاری این سمینار را رسیدن به یک الگوی ملی به منظور تقویت و گسترش جایگاه بانوان به خصوص بانوان کارآفرین و کم‌برخوردار در مناطق محروم  برای فعالیت های اجتماعی و شناسایی موانع موجود و انتقال مشکلات به مسئولان مربوطه ذکر کرد.

 وی در این سمینار که با حضور جمعی از اعضای کمیسیون توانمندسازی بانوان مجلس شورای اسلامی و بانوان کارآفرین برگزار شد، تاکید ‌کرد: رفع مشکلات زنان و به خصوص زنان کم برخوردار که با انواع مشکلات اقتصادی درگیر هستند و شبکه‌سازی بانوان جهادگر، کارآفرین و فعال اجتماعی اهداف مهم برگزاری این سمینار  است.

مسئول قرارگاه اجتماعی بانوان بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه این سمینار با تلاش قرارگاه اجتماعی بانوان بنیاد احسان تشکیل شده است گفت:‌ گروه های مختلف حوزه توانمندسازی بانوان از جمله بانوان کارافرین موفق ، زنان خودسرپرست، گروه های جهادی و خیریه ها راه‌حل‌های خود را برای افراد سیاست گذار در این حوزه تشریح کردند.

حسینی در ادامه ارائه مشکلات حوزه بانوان، آشنایی با الگوهای مختلف کسب و کار برای بانوان محروم، انتقال تجربه بین گروه های توانمندسازی حوزه کسب و کار، انعقاد تفاهم نامه و همکاری با گروه های برتر و بررسی موانع حوزه کسب و کار توانمندسازی بانوان محروم و خلاهای قانونی موجود را از جمله بخش های مختلف این سمینار برشمرد.

حسینی در خصوص حمایت های بنیاد احسان از گروه های ارائه دهنده نیز گفت: بنیاد احسان حمایت ویژه ای از گروه هایی که در این سمینار شرکت کرده اند در جهت اجرای الگوهای توانمندسازی خود، انجام می دهد.

در این سمینار ۶ بانوی کارآفرین به عنوان الگوی موفق از استان‌ها طرح‌های کارآفرینی  خود را ارائه و چالش ها و مشکلات پیش رو را تشریح کردند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا