افتتاح ۳۹۷ کسب و کار کوچک در خراسان جنوبی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

۳۹۷ طرح کسب و کار خُرد و کوچک در خراسان جنوبی همزمان با ششمین روز هفته دولت به صورت ویدئوکنفرانس با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری کارآفرینی پرس، مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی روز یکشنبه در این آیین گفت: این پروژه‌ها از محل تفاهم‌نامه مشترک صندوق کارآفرینی امید با بنیاد برکت و با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

محمد زنگنه افزود: امروز به نمایندگی از ۳۹۷ پروژه کسب و کار سه پروژه تولید گرانول، بازیافت زباله و صنایع چوب با اشتغالزایی مستقیم برای ۶ نفر در روستای دستگرد شهرستان بیرجند افتتاح شد.

وی بیان کرد: همزمان با هفته دولت ۲۵ طرح با اعتبار حدود ۱۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۵ نفر در شهرستان بیرجند به بهره‌برداری رسید.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی اظهار داشت: در دو سال گذشته هر سال شاهد افزایش پرداخت تسهیلات در حوزه حمایت از کسب و کارهای خُرد و کوچک و اشتغال روستایی هستیم.

وی عنوان کرد: سال قبل هزار و ۷۳۵ طرح با ۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در استان اجرا شده است که نسبت به سال قبل‌تر ۲۰ درصد افزایش داشت.

زنگنه گفت: امسال نیز ۸۴۴ فقره تسهیلات با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال توسط صندوق کارآفرینی امید در استان پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۵ درصد افزایش دارد.

وی افزود: از محل قانون اشتغال روستایی، هزار و ۸۲ فقره تسهیلات به مبلغ حدود ۹۴ میلیارد تومان در استان پرداخت شده است همچنین ۱۴ میلیارد تومان طرح در دست بررسی قرار دارد که بیش از ۱۰۰ درصد اعتبار استان پرداخت خواهد شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته دولت به نمایندگی از ۴۰۷ طرح که در حال تکمیل و بهره‌برداری است ۱۸ میلیارد تومان طرح در استان به بهره‌برداری رسیده یا در حال افتتاح است.

وی افزود: بخشی از اعتبارات سفر مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در تیر ماه گذشته به استان ابلاغ شده است که استاندار خراسان جنوبی بابت این اعتبار قدردانی کرد.

زنگنه گفت: در کتاب «کارآفرینی و امید در ایران ۱۴۰۰» که اسامی کارآفرینان برتر کشور ثبت و منتشر شده اسامی ۲۹ نفر از کارآفرینان خراسان جنوبی نیز ثبت شده که امروز این کتاب به نمایندگی از کارآفرینان استان به پنج نفر اهدا و از آنان تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا