سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

خرید وب‌سایت آماده یا طراحی سایت سفارشی؟

کسانی که به‌دنبال راه‌اندازی یک وب‌سایت اینترنتی هستند، همیشه بین دو گزینه مردد می‌شوند. اینکه یک وب‌سایت آماده و از پیش طراحی شده خریداری کنند یا به سراغ طراحی وب سایت سفارشی بروند.

به گزارش کارآفرینی پرس، خیلی از وب سایت‌ها تلاش می‌کنند تا با ترساندن شما به نفع خودشان عمل کنند. مثلاً شرکت‌های طراحی سایت کلی ایراد برای سایت‌های آماده لیست می‌کنند و تلاش می‌کنند شما را به سمت طراحی سایت سفارشی سوق دهند.

اینجا قرار نیست شما را گمراه کنیم. قرار است نیاز شما را درک کنیم و به شما پیشنهاد دهیم چه روشی را برای طراحی سایت انتخاب کنید. اگر دوست دارید با مزایا و معایب سایت آماده و اختصاصی آشنا شوید، ما را در ادامه همراهی کنید.

طراحی سایت آماده یک گزینه جایگزین برای طراحی سایت است. همه افراد دوست دارند که سایتشان منحصر به فرد باشد و از قالب‌های تکراری استفاده نکنند. اما آیا همه سایت‌های اختصاصی حرفه‌ای هستند؟

پاسخ این سؤال منفی است. همه سایت‌های اختصاصی لزوماً حرفه‌ای نیستند. گاهی اوقات استفاده از قالب‌های آماده و شخصی‌سازی‌شده می‌تواند برند شما را حرفه‌ای جلوه دهد. اما کدام نوع سایت برای چه کسانی مناسب است؟

قبل از اینکه یکی از روش‌ها را برای ساخت وب سایت انتخاب کنید، باید به 5 سؤال پاسخ دهید:

  • برای طراحی سایت چقدر زمان دارم؟
  • چه امکانات و خدماتی از وب سایتم می‌خواهم؟
  • بودجه‌ای که برای طراحی سایت کنار گذاشتم، چقدر است؟
  • به دنبال ساخت سایت شخصی، شرکتی، فروشگاهی یا خدماتی هستم؟
  • می‌خواهم سایت من چه تفاوتی با دیگر سایت‌ها داشته باشد؟

بر اساس همین 5 اصل می‌خواهیم به شما بگوییم که چه سایتی به دردتان می‌خورد.

زمان مورد نیاز برای طراحی وب سایت

بگذارید همین ابتدا خیالتان را از بابت زمان طراحی سایت راحت کنم. اگر مدیر فروشگاه وظیفه ساخت وب سایت در سریع‌ترین زمان ممکن به شما محول کرده، بی‌خیال طراحی سایت اختصاصی شوید. در بهترین حالت 6 ماه زمان می‌برد تا بتوانید یک سایت اختصاصی از صفر طراحی کنید. باز هم تکرار می‌کنیم، در بهترین حالت!

البته این امری طبیعی است که یک سایت حرفه‌ای اختصاصی زمان زیادی احتیاج داشته باشد. شما قرار است تک‌تک المان‌های روی صفحه را طراحی، کدنویسی و آماده سازی کنید. اما سایت آماده همان طور که از اسمش پیداست، مواد اولیه لازم برای طراحی سایت را دارد.

با استفاده از سایتهای آماده‌ای که سایت سازها در اختیارتان قرار می‌دهند، می‌توانید در کمتر از 1 روز سایت داشته باشید. بله کمتر از یک روز زمان نیاز است که سایت شما توسط سایت ساز ساخته شود. روند ساخت سایت به این صورت است که فقط نیاز دارید در سایت ثبت نام کنید تا با نام شما یک وب سایت آماده ساخته شود.

اما اگر یک برند معروف یا شرکت بزرگ هستید، طراحی سایت اختصاصی بیشتر به درد شما می‌خورد. ارزشش را دارد تا با اختصاص زمان بیشتر،‌ سایت حرفه‌ای تری داشته باشید.

میزان انعطاف پذیری وب سایت

یک وب سایت اختصاصی دقیقاً شبیه به همان چیزی خواهد شد که به آن فکر می‌کردید. شما خواسته خودتان را به طراح سایت می‌گویید و قبل از کدنویسی طرح وب سایت را بررسی می‌کنید. سایت شما براین‌اساس برای صفحه نمایش‌های مختلف کدنویسی می‌شود.

اما در طراحی سایت آماده شما باید چندین قالب را باهم بررسی کنید. ببینید که کدام قالب به وب سایت مورد نظر شما نزدیک‌تر است. درست است که امکان شخصی سازی قالب آماده هم وجود دارد، اما باید کمی زمان برای شخصی سازی آن اختصاص دهید.

به همین خاطر اگر قالب‌های آماده نظرتان را جلب نکرد و به دنبال یک وب سایت منعطف هستید، طراحی وب سایت اختصاصی به دردتان می‌خورد؛ اما اگر به نظرتان قالب‌های آماده با کمی تغییروتحول به سایت ذهنی شما تبدیل می‌شود، قالب‌های آماده متنوع بیشتر به کارتان می‌آید.

بودجه مورد نظر

به بحث هیجان انگیز هزینه طراحی وب سایت می‌رسیم. قیمت طراحی وب سایت اختصاصی حسابی جیب شما را خالی می‌کند. طراحی یک وب سایت فروشگاهی می‌تواند نزدیک به 200 میلیون تومان هزینه داشته باشد. در کمترین حالت هم باید روی 70 میلیون تومان هزینه فکر کنید.

اما سایت آماده با کمتر از 10 میلیون تومان هم قابل ساخت است. هزینه بسیار پایین‌تر که می‌تواند برای کسب و کارهای نوپا، فروشگاه‌های کوچک و سایت‌های شخصی حسابی مناسب باشد. هرچقدر برند شما بزرگ‌تر باشد، نیاز به طراحی سایت اختصاصی بیشتر به چشم می‌خورد.

کسب و کارهای کوچک در سراسر جهان ترجیح می‌دهند به سراغ روش‌های آماده بروند. دلیلش هم که متوجه شدید؛ قیمت بسیار پایین‌تر طراحی سایت آماده دلیل این اتفاق است.

ساخت سایت برای مغازه یا شرکت طراحی سایت

وب سایت مورد نظر شما برای چه هدفی ساخته می‌شود؟ معرفی یک شرکت، ارائه خدمات آنلاین، معرفی خدمات یک سازمان، فروش محصول دیجیتال یا فیزیکی، درست کردن رزومه شخصی و… از جمله دلایل ساخت وب سایت اینترنتی هستند.

با بررسی این موارد زمان و قیمت طراحی سایت اختصاصی شما مشخص می‌شود. از طرف دیگر تنوع قالب‌های آماده برای هر نوع وب سایت متفاوت است. عموماً سایت‌های فروشگاهی با دنیایی از قالب‌های آماده روبرو می‌شوند که حتی سخت پسندها هم از یک قالب آماده خوششان می‌آید.

میزان تمایز وب سایت با رقبا

می‌خواهید وب سایت شما چه تفاوتی با رقبای حوزه کاری شما داشته باشد؟ خیلی از وب سایت‌های فروشگاهی ایرانی ترجیح می‌دهند سایتشان شبیه به دیجی کالا باشد. تنها خواسته آن‌ها تغییر تم رنگی سایت و قرار دادن محصولات خودشان است.

این مسئله هم با خرید سایت از پرتال قابل حل است. یک قالب آماده مشابه دیجی کالا دارد که می‌توانید خیلی زود یک وب سایت آماده طراحی کنید. اما اگر به دنبال تمایز با رقبای خودتان هستید، به سراغ طراحی سایت اختصاصی بروید.

در طراحی سایت اختصاصی می‌توانید با پرداخت هزینه بالاتر یک طرح کاملاً خاص برای کسب و کارتان داشته باشید. یک ظاهر حرفه‌ای و شیک که مشابه آن در اینترنت وجود نخواهد داشت.

دیگر چه چیزی از وب سایت می‌خواهید؟

با بررسی این 5 نکته متوجه شدید که چه نوع سایتی به درد شما می‌خورد. اگر هزینه و زمان بالا برای شما اهمیتی ندارد، منطقی‌ترین انتخاب، طراحی سایت اختصاصی است؛ اما اگر در اوایل مسیر کاری خودتان به دنبال یک وب سایت کم هزینه و سریع می‌گردید، وب سایت آماده را امتحان کنید.

هر زمان که برند شما بزرگ‌تر شد، می‌توانید وب سایت اختصاصی بسازید و اطلاعات وب سایت آماده خودتان را به سایت جدید منتقل کنید. به همین راحتی!

انتهای رپورتاژ آگهی/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تریبون

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا