سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

برنامه‌ «هم‌آوا» برای ایجاد استارتاپ‌هایی با بازدهی بالا 

سهیل عباسی، معاون نوآوری و کارآفرینی و عضو هیئت‌مدیره هم‌آوا در آخرین روز از سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس، در هاب رسانه این نمایشگاه حاضر شد و از برنامه‌ هم‌آوا برای ایجاد استارتاپ‌هایی با بازدهی بالا خبر داد.

به گزارش کارآفرینی‌پرس به نقل از ستاد خبری اینوتکس ۲۰۲۴، سهیل عباسی گفت: «شکل‌گیری استارتاپ‌ها از سال ۹۰ تا ۹۵ شروع شد و پس از آن  اولین نماد سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها شکل گرفت. از اواخر سال ۱۴۰۱، این سوال پیش آمده که آینده زیست‌بوم نوآوری چه‌طور می‌شود و اکوسیستم فناوری و نوآوری ایران قرار است به کجا برسد. برای همین ما در هم‌آوا به دنبال راه‌حل‌هایی برای ساخت آینده هستیم. و روی استارتاپ‌های مختلفی سرمایه‌گذاری می‌گذاریم.»

عضو هیئت‌مدیره هم‌آوا در صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرد که ما در ایران یونیکورن نداریم. یونیکورن به استارتاپ‌هایی می‌گویند که ارزش‌ آن‌ها بیش از یک میلیارد دلار است. عباسی تاکید کرد: «به‌خاطر آن‌که دسترسی استارتاپ‌های ایرانی به منابع جهانی زیاد نیست و ما با ناپایداری اقتصادی مواجه هستیم، همچنین تمایل به سرمایه‌گذاری کم است و شاهد مهاجرت تیم‌ها و افراد متخصص هستیم، یونیکورن شدن به یک رویا تبدیل شده‌ است.»

عباسی توضیح داد که هم‌آوا به دنبال آن است که نوآوری مشارکتی را با ارائه راه‌حل‌های نوآورانه و سرمایه اجتماعی، نمادین و مالی نهادینه کنیم. او در ادامه افزود: «با برنامه جدیدی که هم‌آوا دارد سعی داریم اثرگذاری سرمایه‌گذاری در حوزه استارتاپ‌ها را بیشتر کنیم. تلاش ما این است که غزال جایگزین یونیکون شود. خیلی از کسب‌وکارهای نوآور تصور می‌کنند کسانی که ایده بهتری دارند، موفق‌ترند در حالی که ایده به تنهایی کافی نیست. یکی دیگر از ملاک‌های موفقیت کسب‌وکارها، تیم متخصص است.»

معاون نوآوری و کارآفرینی هم‌آوا با مقایسه تفاوت تیم خوب و متوسط در استارتاپ‌‌ها گفت: «در سال‌های گذشته با مطالعات انجام شده، افراد به این نتیجه رسیده‌اند که فاصله تیمی که از نظر تخصص ۹۰ درصد است با تیمی که ۱۰۰ درصدی است، بسیار زیاد است و هم‌آوا در برنامه جدید خود به ایجاد تیم‌های ۱۰۰ درصدی که مهارت‌های مکمل یکدیگر را دارند، می‌اندیشد.»

او نبود تیم‌های متخصص، چشم‌انداز مشخص، نبود مزیت رقابتی،‌ تمرکز بر مشکلات روزمره به جای مسائل بزرگ و راه‌حل‌هایی بدون مزیت رقابتی را از چالش‌های استارتاپ‌ها عنوان کرد و گفت که با ایجاد کنسرسیوم غزال‌های فناور می‌توان رشد پایدار را خلق کرد.

به گفته عضو هیئت‌مدیره هم‌آوا، غزال کسب‌وکارهایی هستند که سالانه ۲۰ درصد رشد می‌کنند و این رشد به‌طور مداوم ۴ سال طول می‌کشد. او در پایان این برنامه را گذر از رویای تک‌شاخ به واقعیت غزال فناوری دانست و افزود: «با مشارکت صنعت و دانشگاه،‌ تیم‌هایی را می‌سازیم که در یک بازه زمانی ۶ تا ۹ ماهه تبدیل به یک غزال فناور می‌شوند.
در این برنامه تیم‌ها می‌توانند با یکدیگر ترکیب شوند و کنسرسیوم غزال‌ها را به‌وجود بیاورند. شتابدهی، سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی، رویدادهای کارآفرینی توسعه مشترک و طراحی اکوسیستم نوآوری باز از اقداماتی است که در برنامه بنیان‌گذار موثر انجام می‌شود.»

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
داناپارک فناوری پردیس

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا