سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

وزارت صمت برای صنعت دانش‌بنیان بازار ایجاد می‌کند

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه ایجاد بازار برای صنعت دانش‌بنیان در این کشور را وظیفه خود دانسته و در این زمینه کارگروه ملی برای حل مشکلات دانش بنیانها را راه ‌ندازی کرده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمد مجید فولادگر روز یکشنبه در بازدید از واحد دانش بنیان “پارس سامان ایرانیان” در شهرک صنعتی ماشین سازی و فناوریهای برتر افزود: از نیمه سال گذشته به دستور وزیر صنعت معدن و تجارت، موضوعی تحت عنوان “صنعت دانش بنیان” در این وزارتخانه دنبال شد چرا که مقدمات راه اندازی دانش بنیان ها در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراهم می شود، اما این وظیفه وزارت صمت است که بازار برای محصولات دانش بنیان را ایجاد کند.

وی بیان کرد: به منظور خلق بازار برای محصولات دانش بنیان، رویدادهای ماهانه تحت عنوان “صنعت دانش بنیان” برنامه ریزی و کارگروه ملی برای این موضوع به منظور بررسی نیازهای دانش بنیان ها در همه بخشهای مختلف ایجاد شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کارگروه ملی مزبور با مشارکت وزارت اقتصاد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم و سایر حوزه ها و به منظور ایجاد یک همدلی بین بخشی بر اساس حوزه های توسعه ای ایجاد شده است.

وی افزود: حاصل فعالیت این کارگروه در سال گذشته ایجاد خط ویژه ارزی برای دانش بنیانها، ایجاد دفتر تخصصی ویژه برای موضوع مالیاتی دانش بنیانها و پیشبرد این روش برای سایر چالشهای این واحدها بوده است، چراکه ظرفیتی که دانش‌بنیان ها برای خلق آینده ایجاد می کنند، منحصر به فرد بوده و مزیت رقابتی کشور نیز در حوزه تولید، تولیدات صنعتی و دانش بنیانها است.

فولادگر با اشاره به رویکرد ریاست جمهوری مبنی بر توسعه دانش بنیان ها گفت: برخی از موضوعات مربوط به دانش بنیان روی زمین مانده است، از ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور ۱۰۰ مورد آن به توسعه رسیده اند و اگر مراقبت لازم انجام نگیرد، زمین و ماشین آلات و تسهیلات برای آنها فراهم نشود، ۹۹ درصد از این شرکتها در فضای رقابتی و هزینه ای قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

بخش تولید کشور وابسته به بانکها است

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین مالی را چالش اصلی واحدهای دانش بنیان و تولیدی ذکر و بیان کرد: برخلاف کشورهای دیگر در ایران تامین مالی ۹۰ درصد بخش تولید از سیستم بانکی انجام می گیرد، در حالی که بانکها نیز محدودیتهای خود را دارند.

وی افزود: به تولیدکنندگان پیشنهاد می شود که نسبت به تامین مالی از همین ابتدای سال اقدام کنند، چراکه هنوز بانکها کشش لازم برای این بخش را دارند، قبل از آنکه وارد معادله های ناترازی بانک مرکزی شوند.

فولادگر بیان کرد: در انتهای سال گذشته پنجره فرصت برای تامین مالی واحدهای تولیدی ایجاد شد و چهار هزار واحد تولیدی در پی تذکری که رهبر معظم انقلاب برای این بخش دادند، تامین مالی شد لذا ابتدای سال نیز پنجره فرصت خوبی برای تامین مالی از سیستم بانکی است.

وی تاکید کرد: با این حال لازم است که با جلب مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت این بخش، روی ابزارهای تامین مالی از طریق بازار سرمایه تلاش بیشتری انجام گیرد، اقبال مردم در حوزه تامین مالی واحدهای دانش بنیان بیشتر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خراسان رضوی یک تجربه موفق در جلب مشارکت اجتماعی برای مدیریت ناترازی های در حوزه گاز را پشت سر گذاشته و این موفقیت را به عنوان یک رکورد ثبت کرده است، این حوزه نیاز به تمرکز بیشتری دارد چرا که مصرف گاز در ایران 2 و نیم برابر میانگین مصرف گاز جهانی است.

فولادگر اظهار کرد: صرفه جویی مردم در حوزه گاز باعث، استفاده بیشتر گاز در بخش تولید می شود، لذا در نهایت ترویج فرهنگ صرفه جویی در انرژی به نفع بخش تولید تمام خواهد شد.

راه اندازی شهرک سیلیکون در خراسان رضوی

به گزارش ایرنا، شرکت دانش بنیان “پارس سامان ایرانیان” با پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از سال ۱۳۹۵ در زمینی به گستره هفت هزار مترمربع در شهرک صنعتی ماشین سازی و فناوریهای برتر حوالی مشهد راه اندازی شده است.

این شرکت با برند (سوآن) تنها تولید کننده انحصاری دیودهای ال.ای.دی در خاورمیانه و همچنین تولید کننده پنل های روشنایی است، این شرکت به تازگی خط تولید هالوژن خودرویی را برای نخستین بار در کشور راه اندازی کرده است.

خواسته مدیرعامل این شرکت در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایجاد شهرک سیلیکون در استان خراسان رضوی با توجه به فراهم بودن مواد معدنی سیلیس و زمینه فرآوری این ماده و راه اندازی زنجیره تولید سیلیکون در این استان بود.

سیلیکون یک پلیمر مصنوعی است که از سیلیکون، اکسیژن و سایر عناصر، عمدتاً کربن و هیدروژن ساخته شده است. سیلیکون به طور کلی یک پلاستیک مایع یا انعطاف پذیر و لاستیکی مانند است و دارای تعدادی خواص مفید مانند سمیت کم و مقاومت در برابر حرارت بالا است. همچنین عایق الکتریکی خوبی را ارائه می‌دهد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا