سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

ثبت ۵۰۰۲ محصول فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان در سامانه جان

 مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری با اشاره با راه‌اندازی آزمایشی سامانه جان گفت: تعداد پنج هزار و دو محصول فناورانه از هزار و ۹۸۱ شرکت مستقر در پارک‌های علم و فناوری در سامانه جریان نوین اقتصادی (جان) ثبت شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، علیرضا زراسوندی روز چهارشنبه در نشست تخصصی فناوری به عنوان یکی از پنل‌های اجلاس سه‌روزه روسای دانشگاه‌ها در دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به راه‌اندازی آزمایشی سامانه جریان اقتصاد نوین (جان) گفت: محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری در این سامانه ثبت می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۴۶ پارک علم و فناوری محصولات خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند.

زراسوندی توضیح داد: تعداد محصول ثبت شده در سامانه توسط پارک‌های علم و فناوری ۴ هزار و ۸۰۲ است. همچنین تعداد شرکت های ثبت شده در سامانه توسط پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ۱۳۲ شرکت است.

وی ادامه داد: تعداد محصول ثبت شده در سامانه توسط پارک علم و فناوری بین المللی جمهوری اسلامی ۲۰۰ محصول و تعداد کل شرکت فروشنده ثبت شده در سامانه جان هزار و ۹۸۱ شرکت و تعداد کل محصولات ثبت شده در سامانه نیز پنج هزار و دو( ۵۰۰۲ ) محصول است‌.

زراسوندی تاکید کرد: چهار پارک علم و فناوری هنوز هیچ محصول یا شرکتی را در این سامانه ثبت نکرده‌اند.

وی افزود: سامانه جان به صورت آزمایشی با تعدادی شرکت محدود آغاز شده است تا زمان رونمایی کامل کاربران بیشتر با آن آشنا شوند و این امر در ترویج و آشنایی بیشتر با این سامانه نقش دارد.

زراسوندی خبر داد: سامانه جان با سامانه توانیران، سامانه ارزیابی عمق ساخت و سامانه ستاد که خرید و فروش های دستگاه‌ها با آن انجام می‌شود، متصل خواهد شد.

ایجاد کارگزاری برای ارایه خدمات تجاری‌سازی در پارک‌های علم و فناوری

مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری نیز در این پنل از ایجاد کارگزاری‌هایی برای ارایه خدمات تجاری سازی در پارک های علم و فناوری خبر داد و گفت: آیین‌نامه‌ای برای این منظور تدوین شده است.

امید رضایی فر در توضیح این کارگزاری ها ادامه داد: در برخی موارد نمی‌توانیم نیازها را را به درستی و کارامدی احصا کنیم. عناصر زنجیره تجاری از روانشناسی نیروی انسانی، تامین مالی، نظام اقتصادی و ارتباطات با خدمات پس از فروش و احصای نیازها از جمله وظایف این کارگزاری‌هاست و پارک ها را به مجموعه‌های اقتصادی متصل خواهد کرد.

وی افزود: صلاحیت سنجی و اعطای مجوز توسط پارک علم و فناوری انجام می شود و معاونت فناوری و نواوری وزارت علوم وظیفه امتیاز دهی و رتبه‌بندی و رسیدگی به تخلفات را دارد. همچنین استفاده و توسعه کارگزاری‌ها در رتبه‌بندی پارک ها مهم است.

به گزارش ایرنا، اجلاس سه روزه روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری از امروز تا جمعه (چهارم تا ششم بهمن) در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است.

رییس سازمان ملی بهره وری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مهمانان این اجلاس هستند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا