سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

فرصت‌ها و موانع توسعه یونیکورن‌ها در ایران بررسی شد

در یک نشست تخصصی، الزامات ایجاد یونیکورن‌های توانمند مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه استارت اپی ارائه شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، در این نشست که با هدف تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های ایرانی و هموارتر شدن مسیر تبدیل آن‌ها به یونیکورن با رویکرد افزایش همکاری‌ با کشورهای پیشرو منطقه برگزار شد، الزامات ایجاد یونیکورن‌های توانمند مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه استارتاپی ارائه شد.

در این نشست، ضمن تأکید بر نقش کلیدی سه عامل «نیروی انسانی»، «سرمایه گذاری» و «حکمرانی» (رگولاتوری) در توسعه یونیکورن ها به اهمیت «دستیابی به بازارهای بین‌المللی» در تسهیل و تسریع مسیر رشد استارت‌آپ‌ها اشاره شد.

عدم امکان جذب سرمایه‌ کلان در مراحل پایانی رشد استارت‌آپ‌ها و عدم دسترسی به بازارهای بین‌المللی نیز به عنوان برخی چالش‌های اصلی در مسیر تبدیل شدن استارت‌آپ‌ها به یونیکورن عنوان شد.

در همین راستا معاونت سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در حال تدوین گزارش سیاستی جامعی است که نتایج آن به زودی در اختیار مسئولان مربوطه و صاحب‌نظران این حوزه قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا