سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

افتتاح مرکز رشد و نوآوری بابلسر

مرکز رشد و نوآوری بابلسر با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی در جریان سفر یک روزه خود به استان مازندران، مرکز رشد و نوآوری بابلسر را افتتاح کرد.

وی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: مرکز رشد و نوآوری بابلسر که با همت معاونت علمی و همکاری مسولان استانی راه‌اندازی شده و طی آن یک ساختمان قدیمی گمرک به یک فضای پر نشاط تبدیل شد.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه این مرکز رشد شروع به جذب شرکت‌های فناور کرده است، گفت: این استان با توجه به نیازهای زیادی که به ویژه در حوزه کشاورزی دارد، یکی از پایگاه های اصلی تولید کشور به شمار می رود و البته پتانسیل های زیادی در زمینه توسعه دارد.

دهقانی اظهار امیدواری کرد که این مرکز رشد بتواند هر روز تیم‌های جوان و جدید را جذب کند و معاونت علمی نیز متناسب با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه های فناورانه، حمایت‌های متفاوت و متنوعی را به این شرکت‌ها ارائه می کند.

وی ضمن بیان این مطلب که حمایت‌های ما در توسعه فناوری عموما در قالب تسهیلات بلاعوض است، بیان کرد: در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه کسب و کارها نیز در قالب وام های کم بهره و سرمایه در گردش حمایت‌های اعطا خواهد شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور در ادامه گفت: با همتی که در مسوولان استان و شهرستان و این مرکز رشد وجود دارد امیدواریم در سال آینده شاهد شکوفایی بیشتر این مرکز باشیم.

تجهیزات حوزه کشاورزی، طراحی نرم افزارهایی با هدف محافظت ار ساختمانها،‌ دستگاه سورتینگ محصولات کشاورزی و تجهیزات پایش زمین از جمله دستاوردها و محصولات ارائه شده در این مرکز بودند که معاون علمی رییس جمهور ضمن بازدید از محصولات با فناوران و طراحان آن ها گفتگو کرد.

علی اصغر طهماسبی نژاد مدیر مرکز نواوری پارک علم و فناوری مازندران در حاشیه افتتاح مرکز رشد و نوآوری بابلسر گفت: ساختمان این مرکز متعلق به گمرک بابلسر است و با تفاهم نامه امضا شده با پارک علم و فناوری، به این مرکز رشد اختصاص یافت.

وی ضمن اشاره به اینکه پارک علم و فناوری مازندران این ساختمان را بازسازی کرد و ما این مرکز را در اختیار شرکتهای فناوری قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: واحدهای فناور مستقر شده در حوزه های شیمی، زیست، کشاورزی، فناوری اطلاعات و برق و الکترونیک فعالیت دارند.

مدیر مرکز نواوری پارک علم و فناوری مازندران ادامه داد: در این مرکز ۱۸ شرکت و هسته فناور مستقر شدند که از ۳ شرکت دانش بنیان، ۲ هسته فناور و ۱۳ شرکت واحد فناور می شوند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا