معرفی پربازدیدترین مقالات علمی با موضوع کارآفرینی

پربازدیدترین مقالات علمی نمایه شده در پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی با موضوع کارآفرینی براساس میزان بازدید مخاطبان مشخص و معرفی شدند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، کارآفرینی اتفاقی است که در محیط و مکان‌های مختلف اتفاق می‌افتد و باعث رشد اقتصادی می‌شود. کارآفرینی با نوآوری باعث ایجاد موقعیت‌های اقتصادی می‌شود. کارآفرینی باعث کشف، ارزیابی و بهره‌برداری از فرصت‌های جدید شده و در نهایت به تولید کالا و خدمات جدیدی که قبلاً وجود نداشته است، می‌انجامد. کارآفرینی خلق و ایجاد فکری ارزشمند از هیچ است.

کارآفرینی، رفتار است. به‌همین دلیل در کارآفرینی به تقویت رفتارهای کارآفرینانه توجه می‌شود. افرادی که روحیه کارآفرینی دارند برای راه‌اندازی کسب و کار و ایجاد شغل برای خود و دیگران تلاش می‌کنند.

روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است. به‌همین مناسبت در این گزارش، به بررسی مقالات فارسی با موضوع کارآفرینی در حوزه‌های موضوعی مختلف پرداخته شده است.

معرفی مقالات پربازدید علمی با موضوع کارآفرینی

براین اساس مقالات «بررسی رفتار کارآفرینانه مدیران میانی دانشگاه تهران»، «تحلیل نظریه پخش فضایی در کارآفرینی و نقش آن در توسعه کالبدی نواحی روستایی (مورد مطالعه: دهستان سولقان)» و «جایگاه مهارت آموزی در دانشگاههای نسل سوم» به‌ترتیب بیشترین بازدید را در میان مقالات فارسی مرتبط با کارآفرینی داشته‌اند.

مقاله‌ی «بررسی رفتار کارآفرینانه مدیران میانی دانشگاه تهران» در سال ۱۳۹۳ با همکاری سه نویسنده در مجله پژوهشنامه مدیریت اجرایی منتشر شد. در این مقاله چنین بیان شده که رفتار کارآفرینانه، رفتارهایی است که افراد در شرایط نااطمینانی با استفاده از منابع و امکانات سازمان انجام می‌دهند. این مقاله به این نتیجه رسیده که حذف تشویقات زائد اداری ( ۶۴درصد)، تمایل (۷۷درصد)، برخورداری از درک استراتژیک، محیط کاری پرانرژی (۲۴درصد) و فضای حمایتی (۶۳درصد) از عوامل پنچ‌گانه رفتار کارآفرینانه مدیران است.

برای دسترسی به لینک مقالات پربازدید با موضوع کارآفرینی به پیوست یک در انتهای گزارش مراجعه شود.

جدول ۱. مقالات فارسی پربازدید با موضوع کارآفرینی

کلمات کلیدی مقالات فارسی با موضوع کارآفرینی

کلمات کلیدی عصاره هر مقاله است و نویسنده موضوعات مقاله خود را در کلمات کلیدی نشان می‌دهد.

براین اساس «کارآفرینی سازمانی»، «دانشگاه کارآفرین» و «آموزش کارآفرینی» کلمات کلیدی هستند که بیشترین بسامد را در میان کلمات کلیدی به‌کار رفته در مقالات فارسی مرتبط با کارآفرینی داشته‌اند.

شکل یک. کلمات کلیدی به‌کار رفته در مقالات فارسی با موضوع کارآفرینی

منبع:

مقیمی، سیدمحمد، زالی، محمدرضا، و مرزبان، شیرمراد. (۱۳۹۳). بررسی رفتار کارآفرینانه مدیران میانی دانشگاه تهران. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، ۶(۱۱)، ۱۲۳-۱۴۴. SID. https://sid.ir/paper/۴۹۲۵۳۵/fa

پیوست یک. برای ورود به صفحه مقالات پربازدید با موضوع بهزیستی و تامین اجتماعی روی عنوان مقاله کلیک کنید.

بررسی رفتار کارآفرینانه مدیران میانی دانشگاه تهران

تحلیل نظریه پخش فضایی در کارآفرینی و نقش آن در توسعه کالبدی نواحی روستایی (مورد مطالعه: دهستان سولقان)

جایگاه مهارت آموزی در دانشگاههای نسل سوم

* عوامل موثر در توسعه کارآفرینی زنان ایرانی

* بررسی مفاهیم، نظریه ها و مدل های کارآفرینی اجتماعی و ارایه مدل مفهومی

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا