سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

با 6 روش کارمندان خود را برای استفاده از هوش مصنوعی آماده کنید

شرکت‌های کوچک‌تر همیشه برای به‌دست آوردن یک مزیت استراتژیک در برابر شرکت‌های غنی از منابع تلاش می‌کنند، اما هوش مصنوعی چشم‌انداز جدیدی را ارائه می‌کند و راه‌های اثبات‌شده‌ای برای تقویت توانایی کارکنان برای پذیرش و به حداکثر رساندن آن وجود دارد.

به گزارش کارآفرینی پرس، یکی از محوری‌ترین نوآوری‌هایی که هوش مصنوعی به کسب‌وکارهای کوچک ارائه می‌کند، توانایی تغییر قوانین تعامل و ایجاد زمینه بازی برابر است، و پذیرش آن در این اندازه بسیار خیره‌کننده بوده است: طبق گزارش اخیر «وضعیت بازاریابی هوش مصنوعی برای مشاغل کوچک»، تقریباً 30 درصد از برخی از مشاغل کوچک و متوسط از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

با این حال، یکی از چالش‌های اساسی این است که پیاده‌سازی ابزارهای مناسب تنها نیمی از کار است و برای موفقیت در به‌کارگیری این فناوری جدید، تجهیز کارکنان به دستورالعمل‌ها و مهارت‌هایی که آن را هم مؤثر و هم سودآور می‌کند، بسیار مهم است.

شش راه مناسب جهت دستیابی به این وضعیت در ذیل ارائه شده است:

  1. شفاف‌سازی انتظارات تیم

مانند هر فناوری جدید، هوش مصنوعی هم مزایا و هم خطرات احتمالی را در بر می‌گیرد، بنابراین اطمینان از وجود دیواره‌های حفاظتی مناسب برای محافظت از شما، شرکت و مشتریان شما ضروری است. این شامل یک خط‌مشی واضح و قابل دسترس است که باید نحوه استفاده از هوش مصنوعی در سازمان، پلتفرم‌هایی که برای استفاده تأیید شده‌اند و چه کسانی مجاز به استفاده از آن هستند را مشخص کند. این خط مشی می‌تواند و خواهد بود: با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی بیشتر در فرآیندهای موجود، راحت شروع کنید و آن را گسترش دهید.

2. آموزش، تعلیم و تربیت

در حالی که ممکن است نسل‌های جوان‌تر وقتی صحبت از فناوری به میان می‌آید بصری‌تر باشند، این مورد برای همه کارمندان صادق نیست. قبل از معرفی ابزارهای هوش مصنوعی، مهم است که یک نمای کلی از چیستی و نحوه عملکرد آن‌ها ارائه دهید. این آموزش باید شامل اصطلاحات رایج، درک تفاوت‌های بین انواع (مانند یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق و روباتیک)، امنیت سایبری داده‌ها، اخلاقیات و چالش‌های مرتبط با سوگیری‌های هوش مصنوعی باشد.

علاوه‌براین، یک تیم باید محدودیت‌های فعلی این فناوری را درک کند. بسیاری از مردم کورکورانه بدون درک ایرادات یا کاستی‌هایی که کاربر انسانی باید بپذیرد یا به‌طور دیگری برطرف کند، وارد عمل می‌شوند. برای مثال، بسیاری از پلتفرم‌ها فاقد درک زمینه‌ای یا توانایی ترکیب احساسات انسانی هستند که می‌تواند باعث سوء تعبیر ورودی‌ها شود.

3. داده‌ها و مهارت‌های تحلیلی را افزایش دهید

یکی از مزایای کلیدی هوش مصنوعی توانایی آن در پردازش، تجزیه و تحلیل و خلاصه کردن مقادیر زیادی از داده‌های خام است، اما آخرین چیزی که می‌خواهید این است که تیمی کورکورانه داده‌ها را وارد کرده و به سادگی بر تجزیه و تحلیل‌های حاصل تکیه کند. درعوض، آموزش و آموزش اضافی در زمینه‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها، تفسیر و تجسم ارائه دهید. نتیجه استفاده بهتر از قابلیت‌های هوش مصنوعی و تشخیص خطاهایی است که می‌تواند نتایج ضعیفی ایجاد کند.

4. مهارت‌های ارتباطی هوش مصنوعی قوی را توسعه دهید

هوش مصنوعی یک فناوری است که تا حدی برای پاسخگویی به ورودی به کارآمدترین روش طراحی شده است. اما مانند بسیاری از سیستم‌ها، زباله در نهایت منجر به خروج زباله می‌شود. هنگامی که یک مدیر انسانی از یک نیروی انسانی می‌خواهد کاری انجام دهد، اطلاعات زیادی جدا از دستورالعمل‌های نوشتاری یا شفاهی مانند زبان بدن، عبارات متنی و لحن صدا به اشتراک گذاشته می‌شود. برخلاف انسان‌ها، هوش مصنوعی به طیف خاصی از انواع ورودی مانند متن و تصویر محدود می‌شود.

بنابراین، کسب‌وکارها باید مطمئن شوند که تیم‌هایشان می‌دانند چگونه هوش مصنوعی را هدایت کنند و اطمینان حاصل کنند که این فناوری به وضوح دستورالعمل‌ها را قبل از انجام وظایف درک می‌کند. به همین دلیل، کارمندان باید یاد بگیرند که به روش “هوش مصنوعی صحبت کنند” تا بیشترین بهره را از آن ببرند. سوالی که به روش اشتباه نوشته شده است می‌تواند منجر به پاسخ نادرست یا ضعیف شود، بنابراین توسعه توانایی نوشتن پرس‌وجوها و درخواست‌های هوش مصنوعی با کیفیت بالا، کاربران را متمایز می‌کند. این فرآیند همچنین شامل پرسیدن سؤالات بعدی است، زیرا هوش مصنوعی همیشه آن را در اولین‌بار درست انجام نمی‌دهد.

5. تشویق به استفاده و آزمایش ابزارهای جدید

هوش مصنوعی با سرعت سرسام‌آوری در حال تکامل است. ابزارها و پلتفرم‌های جدیدی هر روز در حال ظهور هستند که می تواند به سرعت باعث شود که یک کسب و کار کوچک مزیت رقابتی خود را از دست بدهد. به همین دلیل، اعضای تیم را تشویق و تشویق کنید که به دنبال ابزارهای جدید باشند. برای مثال، اگر کسب‌وکار کوچک شما قبلاً از یک ربات چت برای خدمات مشتری استفاده می‌کند، تیم بازاریابی آن ممکن است هوش مصنوعی مبتنی بر تصویر را نیز برای کمک به طراحی گرافیک‌های خلاقانه در نظر بگیرد.

برای دستیابی به تمام اهداف ذکر شده در اینجا، ممکن است مجبور باشید برای آموزش فنی بودجه اختصاص دهید، زیرا برنامه‌های جدید ممکن است به کدنویسی اولیه یا درک مدل‌های زبان نیاز داشته باشند. باز هم، هرچه تیم را به دانش بیشتری مجهز کنید، فرصت‌های بیشتری در اختیار تیم قرار می‌گیرد.

6. ذهنیت بهبود فرآیند را پرورش دهید

به‌طور طبیعی، بیشتر روش‌های تجاری موجود برای دنیای قبل از هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، اما انجام کارها به روش قدیمی فقط به این دلیل که «همیشه انجام شده است» در اقتصاد مدرن کارساز نخواهد بود. مالکان می‌توانند با تشویق هر یک از کارکنان برای تبدیل شدن به یک قهرمان بهبود فرآیند، ذهنیت جدیدی ایجاد کنند. قرار گرفتن در معرض روش‌هایی مانند شش سیگما یا کایزن می‌تواند راهی برای تجهیز اعضای تیم به مهارت‌هایی باشد که برای انطباق سیستم‌ها با پیاده‌سازی فناوری جدید نیاز دارند، زیرا هیچ مقدار فناوری نمی‌تواند بر فرآیندهای ناکارآمد یا دست و پا گیر غلبه کند.

به‌عنوان یک مالک، شما در نهایت مسئول ارائه ابزار و آموزش به کارمندان برای موفقیت هستید، و ممکن است به‌دنبال تخصص یک مربی حرفه‌ای باشید که می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در این انتقالات چالش برانگیز حرکت کنند. داشتن دیدگاهی بیرونی برای کاهش ریسک، در عین حال که شما را مسئول می‌داند، می‌تواند به معنای تفاوت بین تجربه هوش مصنوعی متحول کننده و منسوخ شدن و رها شدن باشد.

  • نویسنده: نیکلاس لیتون

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
خبرنگار
رضا بازگیر
منبع
Entrepreneur

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا