توافق دو دانشگاه تهران و مسکو در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان یکدیگر

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از توافق دو دانشگاه تهران و مسکو در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان یکدیگر خبر داد و گفت: تأسیس دفتر مشترک همکاری در هر یک از پارک‌ها از جمله تفاهمات بود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، علی اسدی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه که در مسکو در حال برگزاری است، در دیدار با ویکتور وایپان معاون دانشگاه دولتی مسکو، به تشریح ظرفیت‌های ساختاری دانشگاه تهران در حوزه فناوری پرداخت و گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اولین و بزرگترین پارک علم و فناوری شهری در ایران است که طراحی و پیاده‌سازی زنجیره به هم پیوسته‌ای از ایده تا بازار در این مجموعه صورت می‌گیرد.

اسدی با اعلام اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران طی یکسال اخیر رشد ۱۰۰ درصدی پیدا کرده است، افزود: شرکت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در حال حاضر ۱۰۴۹ عنوان محصول و خدمت ارائه می‌کنند و بیش از ۶۵۰۰ اشتغال مستقیم از سوی شرکت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ایجاد شده است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: میزان فروش کل شرکت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۱ بالغ بر سه برابر سال ۱۴۰۰ بوده است. همچنین فضای در اختیار پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بالغ بر ۴۲ هزار مترمربع است که ۷۲ هزار مترمربع فضای جدید نیز در دست احداث و برنامه‌ریزی است.

وی از ارائه خدمات استقرار، ارائه مجوز فعالیت، خدمات آموزشی و مشاوره‌ای، خدمات مالی و اعتباری، تسهیل در جذب طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی، خدمات تجاری‌سازی، تسهیلات شرکت نوپا و تغییر مقیاس، کارگزاری داوری ثبت اختراع، معرفی به شبکه سرمایه‌گذار و خدمات کلینیک کسب‌وکار به عنوان مهمترین خدمات پایه و ویژه پارک علم و فناوری به صاحبان ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان نام برد و خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه‌های توسعه فناوری و شتابدهی به توسعه فناوری و اقتصادی کشور از طریق پارک علم و فناوری بکار بسته‌ایم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در این نشست علاوه بر مرور ظرفیت‌های پارک‌های علم و فناوری دانشگاه تهران و مسکو، طرفین از ایجاد و گسترش همکاری‌های مشترک بین پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و پارک علم و فناوری دانشگاه مسکو استقبال کردند.

در این نشست، ضمن بررسی زمینه‌های همکاری بین پارک‌های علم و فناوری دانشگاه تهران و دانشگاه دولتی مسکو، درباره فراهم شدن فرصت‌های لازم برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دو طرف توافق حاصل شد. همچنین برگزاری نمایشگاه‌های مشترک با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان دو پارک دانشگاه تهران و دانشگاه مسکو، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی و تأسیس دفتر مشترک همکاری در هر یک از پارک‌ها از جمله تفاهمات بود.

در دیدار علی اسدی و معاون دانشگاه دولتی مسکو که با حضور مهدی فکور ثقیه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، مقرر شد در اولین فرصت هر یک از طرفین، نماینده‌ای برای اجرایی کردن این توافقات و نیز عملیاتی کردن تفاهم‌نامه منعقدشده در خصوص گسترش همکاری پارک‌های علم و فناوری معرفی نمایند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و ویکتور سادوونیچی رئیس دانشگاه لومونوسف مسکو در جریان برگزاری اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه، در خصوص گسترش همکاری بین پارک‌های علم و فناوری دو دانشگاه، تفاهم‌نامه منعقد کردند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا