دو کافه کارآفرینی در یزد افتتاح شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

همزمان با هفته کارگر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد دو کافه کارآفرینی با هدف انجام خدمات مشاوره‌ای در زمینه کارآفرینی را افتتاح کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس، روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته کارگر، از همراهی مسئولین دانشگاه یزد و دانشگاه امام جواد(ع) جهت راه‌اندازی کافه کارآفرینی تقدیر کرد و گفت: تاسیس کافه کارآفرینی و نهادهای مکمل در دانشگاه ها یکی از تاکیدات مهم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد؛ به همین منظور شرایط دریافت مجوز را برای متقاضیانی که در نظر دارند در محیط‌های دانشگاه این کافه کارآفرینی را راه‌اندازی کنند، بسیار تسهیل کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد جایگاه ایجاد فضاهای کار اشتراکی و دانش‌بنیان‌ها را در زیست بوم ملی اشتغال ویژه دانست و افزود: در زیست بوم ملی اشتغال تاکید ویژه‌ای بر راه اندازی این گونه مراکز شده است؛ چرا که کافه کارآفرینی در کنار دانشگاه، محیطی فراهم می کند تا دانشجویان جلسات هم اندیشی را در کنار یکدیگر برگزار و ایده‌های خود را با افراد باتجربه مطرح کنند.

وی یکی از اهداف مهم در راه اندازی مراکز کافه کارآفرینی و کار اشتراکی را ارائه مشاوره و خدمات کارآفرینی عنوان و اظهار کرد: در راستای رسالتی که در زمینه کارآفرینی بر عهده داریم بستری را جهت شکوفا شدن خلاقیت و ایده‌های نو که منجر به شکل‌گیری کسب ‌و کارهای نوین شود را در قالب کافه کارآفرینی ایجاد کردیم.

این مقام مسئول استانی در ادامه بر راه‌اندازی هرچه بیشتر کافه کارآفرینی‌ها در سطح استان به ویژه در محیط دانشگاه‌ها تاکید و تصریح کرد: تلاش داریم تا کافه‌های کارآفرینی مختلفی را به منظور اتصال کارآفرینان، صاحبان ایده، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، صنعتگران، سیاست‌گذاران و افراد جویای کار با هدف رونق فضای کارآفرینی، رشد خلاقیت و شکوفایی ایده‌های کسب‌وکار و شبکه‌سازی در سطح استان مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

گفتنی است همزمان با سومین روز از هفته کارگر کافه کارآفرینی “منهاج” واقع در دانشگاه یزد و کافه کارآفرینی “دایا” واقع در دانشگاه امام جواد(ع) با حضور جمعی از مسئولین افتتاح و فعالیت خود را در زمینه‌های فضای کار اشتراکی، مشاوره و خدمات کارآفرینی آغاز کردند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا