روح الله دهقانی فیروزآبادی: به دنبال حمایت از شرکت‌های خلاق در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دهقانی فیروزآبادی گفت: شرکت‌هایی که امروز در نمایشگاه قرآن شاهد حضور آنها هستید با مدیران آنها در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جلساتی داریم تا بسته‌های حمایتی برای توسعه بازار و کمک به توانمندسازی شرکت‌ها ارائه ‌شود تا بر این اساس تا قبل از پایان امسال شاهد اجرایی شدن طرح‌های آنها باشیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن در مورد بازدید خود از مجموعه قرآن بنیان نمایشگاه قرآن گفت: نمایشگاه قرآن امسال میزبان یکسری شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است که محصولاتی با موضوعات معارفی عرضه کرده‌اند. اگر یک نگاه عمیق به قرآن داشته باشیم در زمانی که پیغمبر خدا (ص) مبعوث می‌شوند، علم روز آن زمان علم ادبیات و فناوری روز شعر و ادبیات بود. وقتی خدا می‌خواهد با بشر حرف بزند و یک معجزه زیبا عرضه کند، با زبان ادبیات موضوعات را عرضه می‌کند، پس خدا وقتی می‌خواهد با بشر صحبت کند سراغ فناوری و نوآوری می‌رود.

معارف قرآن و اهل بیت را به زبان روز باید به جامعه عرضه کنیم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: زبان تحت تاثیر قرار دهنده‌ مردم همیشه زبان فرهنگ و ‌نوآوری است، پس انسان ذاتاً به دنبال نوآوری و نو شدن است. بشر وقتی حرف و روش نو می‌بیند جذب می‌شود، بنابراین پیامبر اکرم(ص) هم قرآن را با فناوری ادبیات عرضه کرد.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: امروز پس از گذشت ۱۴۰۰ سال از نزول قرآن فناورهای متعدد با محتواهای ویدیویی، تصویری، صوتی و هزاران تکنولوژی دیگر توسعه پیدا کرده است، ما معتقدیم کلام خدا و محتوایی که خدا به حضرت محمد(ص) نازل کرده همیشه نو است و این هنر ما است که در هر عصر و زمانه‌ خود، فرزند زمانه باشیم و آنچه را قرآن و اهل‌بیت (ع) برای ما بیان می‌کنند به زبان روز به جامعه عرضه کنیم.

شرکت‌های دانش‌بنیان وظیفه دارند محتواهای قرآن را در قالب روز عرضه کنند

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های خلاق هم بزرگترین رسالت‌شان همین است که حرف‌های تازه و محتواهای قرآن و بیانات اهل‌بیت(ع) را در قالب‌ها روز، جذاب و جدید به مردم عرضه کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: قطعاً یکی‌ از برنامه‌های ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توجه به شرکت‌های خلاق و فرهنگی است، در بسیاری از کشورها تا ده درصد از تولید ناخالص ملی آنها مربوط به اقتصاد خلاق آنها است، کشوری همچون ‌ایران‌ که سابقه فرهنگی و تاریخی و همچنین ‌زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی دارد قطعا یکی‌ از فرصت‌های آن رفتن به سمت اقتصاد خلاق است.

دهقانی فیروز آبادی در پایان تصریح کرد: شرکت‌هایی که امروز در نمایشگاه قرآن شاهد حضور آنها هستید با مدیران آنها در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جلساتی را داریم تا بسته‌هایی حمایتی برای توسعه بازار و کمک به توانمندسازی شرکت‌ها ارائه ‌شود تا بر این اساس تا قبل از پایان امسال شاهد اجرایی شدن طرح‌های آنها باشیم.

سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز جمعه 25 فروردین‌ با شعار «می‌خوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران به کار خود پایان خواهد داد. زمان بازدید از این نمایشگاه در روز پایانی ساعت ۱۴ تا ٢۴ است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا