تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت از تعاونی‌های تولیدی منعقد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با تاکید بر حمایت از شرکت‌های تعاونی تولیدی در راستای تقویت زیست‌بوم نوآوری به امضای طرفین رسید.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در آیین امضای این تفاهم‌نامه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید زیادی بر مردمی‌سازی اقتصاد دارند و باید به نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا توجه ویژه شود.

وی افزود: همین شرکت‌های نوپا هستند که منجر به افزایش جدی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شوند.

دهقانی با اشاره به ویژگی‌های دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان بعضاً چندین برابر دارایی‌های مشهود سایر شرکت‌های بزرگ است، اما از آنجایی که نظامی ساختارمند و مشخص، برای ارزش‌گذاری چنین دارایی‌هایی در نظام بانکی کشور وجود ندارد، باید به سمت اصلاح این ساختار ارزش‌گذاری و ارزیابی برویم.

«البرز محمدی» مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، نیز در این نشست، به نقش‌آفرینی مؤثر در حوزه کسب‌وکارهای کوچک اشاره کرد و گفت: ایجاد این صندوق‌ها عمر طولانی ندارد و در کشور ما بیش از دو دهه از عمر آن‌ها می‌گذرد، اما توانسته‌اند نقش‌آفرینی خوبی را در حوزه کسب‌وکارهای خُرد و کوچک ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: کسب‌وکارهای خرد و متوسط ریشه اقتصاد ملّی هستند که با حمایت و توسعه این کسب‌وکارها می‌توان گام‌های بسیاری را برای رشد و توسعه اقتصاد ملّی برداشت.

محمدی خاطرنشان کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون تا به امروز نقش حمایتگری را در احیای اقتصادی کسب‌وکارهای تعاونی به خصوص در بخش تولیدی دانش‌بنیان ایفا کرده است و با توجه به ظرفیت خود توانسته است نقش مهمی در پایداری این شرکت‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، افزود: این صندوق در نظر دارد با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری گام‌های مؤثری برای پیشرفت و حمایت از شرکت‌های تعاونی دانش‌پایه، کارآفرین، تولیدی، نوآور و خلاق در راستای تقویت زیست‌بوم نوآوری در بخش تعاون بردارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا