سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

۵۵ درصد صنعت استان سمنان در گرمسار استقرار دارد

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه ۵۵ درصد صنعت کل استان سمنان در گرمسار استقرار دارد، می‌گوید : این موضوع توجه جدی به دانش‌بنیان‌های حوزه صنعت را می‌طلبد.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری علم و فناوری، اردشیر مطهری، با اشاره به اینکه  شهرک‌های متعدد فعال صنعتی یکی از مهمترین ظرفیت‌های شهرستان گرمسار در کنار منطقه ویژه اقتصادی محسوب می‌شوند، ادامه داد: تعداد زیاد مراکز دانشگاهی و علمی و همچنین پتانسیل‌های صنعتی و نیروی جوان کار در زمره پتانسیل‌های ویژه گرمسار و آرادان محسوب می‌شوند و به واسطه این ظرفیت‌ها نیاز است که پارک علم و فناوری در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان شهرستان‌های گرمسار و آرادان، اقدامات جدی را مدنظر قرار دهد.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه در راستای ارتقای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان دیداری با رئیس و معاونان پارک علم و فناوری استان سمنان صورت گرفت و مطالبات جامعه دانش‌بنیان منطقه انتقال یافت، گفت: توجه بیشتر به پارک علم و فناوری گرمسار و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان شهرستان در زمره مباحث مطرح شده در این نشست بود.

مطهری با بیان اینکه استفاده از این ظرفیت برای اشتغالزایی و رشد تولید به خصوص در بخش‌های صنعت و کشاورزی از دیگر موضوعاتی است که ما در گرمسار و آرادان بر آن تاکید داریم، گفت: طبق اعلام پارک علم و فن آوری استان سمنان ۲۱ درصد تسهیلات استان در سال جاری در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و فن آوری به میزان ۱۱۰ میلیارد ریال در پارک علم و فناوری گرمسار به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است.

او افزود: طبق اعلام پارک علم و فناوری استان سمنان همچنین ۳۲ درصد از سهم استان سمنان از خط اعتباری صندوق نوآوری و پژوهش ملی به پارک گرمسار اختصاص یافته و راه‌اندازی پارک علم و فن آوری شهرستان آرادان و تأسیس اولین خانه خلاق در حوزه‌ی محتوا و اسباب بازی در شهرستان گرمسار در برنامه‌های این مجموعه قرار دارد که امیدواریم در این زمینه اقدامات عملی خوبی نیز صورت گیرد. نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه بیشترین شرکت‌های دانش بنیان استان در سال ۱۴۰۱ در گرمسار مستقر بوده است، گفت: این نشان گر ظرفیت‌های عظیم در بخش‌های دانش‌بنیان در شهرستان گرمسار دارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری علم و فناوری

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا