اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان به زنجیره تولید شرکت‌های دانش‌بنیان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال آینده برای زنجیره تولید شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، محمد وحیدی، عصر جمعه در آیین افتتاحیه خط چهارم و کلنگ زنی خط پنجم تولید آلفا آمومینا شهر گرمه بر تکمیل زنجیره تولید واحد های صنعتی استان تاکید و اظهار کرد: نگاه خوبی به زنجیره تولید شده است و شرکت های مبتنی بر دانش بنیان می توانند در راستای ایجاد زنجیره تولید از بودجه قانون جهش تولید بهره مند شوند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت های تولیدی با اجرای طرح های پایین دستی می توانند ایجاد شغل کنند.

وی تصریح کرد: واحد آلومینای جاجرم به زنجیره تولید وفادار است و هر فازی را که به بهره برداری می رساند فاز جدیدی را آغاز خواهد کرد که تمامی مراحل آن نیز توسط مهندسان و نیروهای فنی انجام خواهد شد که مهم ترین فاکتور آن بر پایه دانش بنیان بودن است.

وحیدی خاطر نشان کرد: این مجموعه صنعتی با پارک علم و فناور ی ارتباط خوبی دارد و علاوه بر تحول آفرین بودن اشتغال زیادی نیز برای منطقه همراه دارد.

وی اولویت توسعه شهرستان های گرمه و جاجرم را در بخش صنعتی دانست و افزود: در حوزه کشاورزی و دامپروری نیز خوب کار شده است اما این بخش ها در آب و خاک محدودیت دارند.

وی تصریح کرد: صنعت شهرستان گرمه نیز با محدودیت آب مواجه است که می خواهیم از محل سد گلمندره تخصیص آب مصوب شود تا در آینده مجموعه های تولیدی و صنعتی بتواند زیر ساخت های زنجیره تولید را ایجاد کنند اگر چه که فاز منیزیم این مجموعه به آب کمی نیاز دارد.

خسارت چهار هزار میلیارد تومانی صنایع استان از ناحیه قطعی گاز

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: استان خراسان شمالی در انتهای خط لوله گاز قرار دارد که در زمستان امسال با قطعی گاز صنایع مواجه شدیم که ضرر آن قابل جبران نیست.

وحیدی خاطر نشان کرد: تنها سه صنعت استان از ناحیه قطعی گاز بیش از چهار هزار میلیارد تومان از سود آنان کاسته شد، این استان در بیشتر شاخص های توسعه از میانگین کشور پایین است.

وحیدی گفت: با ایجاد اشتغال می توانیم به رفع فقر این استان کمک کنیم چرا که اینک جمعیت زیادی از این خطه زیر پوشش سازمان های حمایتی هستند.

و ی یکی دیگر از محدودیت های صنایع شهرستان گرمه را محدودیت برق دانست و افزود: از مسوولان می خواهیم که پروژه پست برق مصوب اجرایی و مقدمات آن نیز شروع شود.

مجتمع آلومینای ایران به عنوان تنها تولید کننده پودر آلومینا در کشور، یک پنجم نیاز داخلی را تامین می کند و مابقی نیاز کشور در این بخش از خارج وارد می شود.

آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، واحد تولیدی منحصر به فرد تولیدکننده پودر آلومینا است که این محصول به عنوان ماده اولیه چهار واحد تولیدی از جمله ایرالکو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می رسد.

مجتمع آلومینای ایران در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و ۵ کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع است.

این مجتمع صنعتی قطب تولید پودر آلومینیوم در کشور است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا