درباره بسته تشویقی اتاق بازرگانی برای حضور تجار در نمایشگاه‌های بین‌المللی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: این نهاد بسته تشویقی را برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته است که بخشی از تجار می‌توانند با استفاده از آن در نمایشگاه بین‌المللی حضور فعال‌تری داشته باشند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «حسین سلاح‌ورزی» در همایش نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فعالان اقتصادی، اظهار داشت: در این نشست رشد صادرات غیرنفتی تبیین شد و به فراهم کردن زیرساخت‌ها برای توسعه این بخش اشاره شد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی تاکید کرد: بازار ارز نوسانات بسیاری را در ماه‌های اخیر تجربه کرد که به دلیل کمبود در عرضه و کاهش درآمد حاصل از صادرات نفت اتفاق افتاد اما اگر صادرات غیرنفتی تسهیل شود می‌توان به اقتصاد ملی کمک کرد.

سلاح ورزی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه اکسپو ایران در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ به معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری با کشورهای هدف می‌پردازد و شرکت‌های تجاری به صورت تجمیع شده در داخل کشور می‌توانند توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی خانه بخش خصوصی است، گفت: این نهاد برنامه جدی در تعامل و همکاری با سازمان توسعه تجارت و مدیریت شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته که بر اساس آن بسته تشویقی تدوین شده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: بر اساس این بسته تشویقی، تجار و صاحبان بنگاه‌های خرد و متوسط برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی مورد حمایت قرار می‌گیرند و بخشی از هزینه حضور در رویدادهای کشورهای هدف پرداخت می‌شود تا فرصتی برای معرفی توانمندی‌های تولیدی کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه این بسته تشویقی از چند منظر مورد اهمیت است، گفت: با ایجاد این شرایط می‌توانیم یک هزار و ۲۰۰ مشتری خارجی را به کشور بیاوریم تا بتوانیم تولیدات خود را عرضه کنیم و این روند در تسهیل توسعه تجارت موثر خواهد بود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا