داود اسدیان: متقاضیان اشتغال و کارآفرینان مراغه در سامانه «ستادک» ثبت‌نام کنند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار مراغه به تشکیل کمیته توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و کارآفرین شهرستان اشاره کرد و گفت: سامانه این کمیته با عنوان «ستادک» آماده ثبت مشخصات افرادجویای کار، کارآفرینان، نخبگان و دانش‌آموزان دارای ایده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «داود اسدیان» با تاکید بر اینکه مراغه از ظرفیت بالایی در زمینه کارآفرینی برخوردار است، افزود: این کمیته به دنبال تحقق شعار دولت مردمی در زمینه اشتغال‌آفرینی تشکیل شد و جامعه هدف از طریق سامانه اینترنتی آن به آدرس «ecodev.maragheh.ac.ir» می‌توانند توانمندیها و نیازهای خود در خصوص اشتغال را به ثبت برسانند.

وی اضافه کرد: دولت مردمی اعتبارات کلانی برای اشتغال‌آفرینی در نظر گرفته است تا جایی که مراغه طی سال جاری از محل بند ب تبصره ۱۶ حدود ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات دارد.

فرماندار مراغه شناسایی جامعه هدف جویای کار و اشتغال‌آفرین و تشکیل شرکت‌های تعاونی نخبگان برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی را از اهداف تشکیل این کمیته عنوان کرد و افزود: این کمیته شناسایی و تقویت شرکت‌های مستعد برای ارتقا به شرکت دانش‌بنیان را نیز در دستور کار دارد.

به گفته «اسدیان» کمیته توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و کارآفرین این شهرستان برای مهارت‌آموزی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و سوق دادن آنان به فضای کسب و کار نیز برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: حتی دانش‌آموزان نیز می‌توانند ایده، مهارت و نخبگی خود را در سامانه «ستادک» ثبت کنند تا از این طریق برای ایده‌های مختلف آنان سرمایه‌گذار مناسب شناسایی شود.

به گزارش ایرنا دبیرخانه دائمی ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و کارآفرین مراغه در محل دانشگاه سراسری استقرار دارد و جذب و تبدیل ایده، ابتکارها و نوآوری‌ها به تولید و مشاغل پایدار دانش‌بنیان، تجاری‌سازی تحقیق و ابتکار و اختراع و توانمندسازی دانش‌آموختگان به منظور ورود به فضای کسب‌وکار از جمله رویکردهای آن به شمار می‌رود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا