سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

روح الله دهقانی فیروزآبادی: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از برنامه‌های کلان کشور است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: یکی از برنامه‌های کلان کشور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است که بزرگترین برنامه حمایتی در گام اول، توسعه بازار برای این شرکت‌هاست.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایکنا، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی»، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری روز، ۲۳ بهمن در سفر به شیراز از پارک علم و فناوری استان فارس بازدید کرده و در مراسم افتتاح مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، تجلیل از دانشجویان و برگزیدگان بنیاد نخبگان و افتتاح خط تولید و بازدید از زیرساخت‌ها و فعالیت‌های شتاب‌دهنده واقع در بیمارستان پیوند بوعلی سینا و دیدار با امام جمعه شیراز شرکت کرده و خواهد کرد.

وی ضمن بازدید از پارک علم و فناوری به برنامه حمایتی این معاونت از شرکت‌های دانش‌‎بنیان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های کلان کشور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است که بزرگترین برنامه حمایتی در گام اول، توسعه بازار است.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: مهم‌ترین و بزرگترین برنامه ما در معاونت علمی در این راستا کمک به بازاریابی شرکت‌های دانش‌بنیان است و همچنین شرکت‌هایی که بازار خوبی دارند هم بتوانند به بازار صادراتی دست پیدا کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اظهار کرد: کمک مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به ابعاد و اندازه فعالیت شرکت‌ها و کمک برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز این شرکت‌ها انجام می‌شود.

وی با تصریح اینکه میزان کمک مالی به این نوع شرکت‌ها بستگی به اندازه و نوع فعالیت آنان دارند، گفت: شرکت‌هایی که ۵ نفره هستند و چرخش مالی یک میلیاردی دارند، با شرکت‌هایی که ۲۰۰ نفر هستند و گردش مالی ۵۰ میلیارد تومانی دارند، با همدیگر متفاوتند و بسته به اندازه و وزن شرکت و اهمیت موضوعی که روی آن کار می‌کنند، تأمین مالی متفاوتی خواهند داشت.

دهقانی فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان فارس اشاره کرد وافزود: فارس به لحاظ نیروی انسانی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و صنعتی ظرفیت بسیار خوبی داشته و یکی از قطب‌های توسعه کشور است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایکنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا