جواد قناعت: خراسان جنوبی رتبه اول کشور در زمینه اشتغال را دارد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خراسان جنوبی رتبه اول کشور را در زمینه اشتغالزایی کسب کرده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «جواد قناعت» روز چهارشنبه در نشست هماهنگی حضور در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که در دفتر استاندار برگزار شد، افزود: در جلسه اخیر استانداران سراسر کشور در تهران دو بار از خراسان جنوبی نام برده شد که یک بار به عنوان استان دارای کمترین مشکلات امنیتی یاد شد همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه اعلام کرد که خراسان جنوبی رتبه اول کشور را در زمینه اشتغال دارد.

وی گفت: فعالیت مسوولان استان باید به گونه‌ای باشد که در اکثر شاخص‌ها، خراسان جنوبی در سطح ملی به عنوان استان برتر انتخاب شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ۱۸ تا ۲۱ بهمن در تهران برگزار خواهد شد ادامه داد: این نمایشگاه فرصت خوب و طلایی برای معرفی و دیده شدن خراسان جنوبی در سطح ملی است.

وی گفت: از این زاویه که خراسان جنوبی استانی پویا و سرزنده است و برنامه‌های متنوع را برای حضور هرچه باشکوه‌تر پیش‌بینی می‌کند، کار بسیار ارزشمندی است و در زمینه معرفی ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد باید رقابت بین استانی و درون استانی وجود داشته باشد که هرچه این رقابت‌ها بیشتر و جدی‌تر باشد به نفع استان خواهد بود.

قناعت تاکید کرد: نمایشگاه خراسان جنوبی باید پرمحتوا، علمی، با اطلاعات کامل و توامان از سنت و امروزی باشد همچنین ادبیات و گفتمان افراد شرکت‌کننده باید به‌روز و با اطلاعات کامل از ظرفیت‌ها باشد تا به نحو احسن ظرفیت‌های استان را در سطح ملی معرفی کنند.

خروجی نمایشگاه بازاریابی، جذب گردشگر و سرمایه‌گذار باشد

وی با تاکید بر اینکه باید خراسان جنوبی، استانی پرمحتوا و دارای ذخایر غنی در سطح ملی معرفی شود گفت: خروجی این نمایشگاه باید منتهی به جذب گردشگر، بازاریابی محصولات تولیدی استان و جذب سرمایه‌گذاران شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: باید همه دستگاه‌ها حضور جدی و فعال در قالب کار تیمی داشته باشند و ما هم کمک‌های لازم را ارائه می‌دهیم اما کمک‌ ویژه‌ای به دستگاهی که حضور موثرتر و موفق‌تر در این نمایشگاه داشته باشد را نیز خواهیم داشت.

وی افزود: اِلمان (نماد) غرفه استان در نمایشگاه‌های بین‌المللی باید زیبا و در خور شأن استان باشد همچنین با توجه به قرارگیری خراسان جنوبی در شرق کشور شعار این نمایشگاه بسیار جذاب انتخاب شود.

قناعت گفت: تلاش مسوولان با حضور در این نمایشگاه بر جذب سرمایه‌گذار برای ورود در بخش گردشگری و صنایع دستی، معادن و کشاورزی باشد همچنین شهرداری بیرجند، بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه برای معرفی ظرفیت‌های استان و جذب سرمایه‌گذاری حضور فعالی داشته باشند.

وی افزود: صدا و سیما و رسانه‌های استان نیز حضور پررنگی در پوشش این رویداد داشته باشند و زمینه حضور اصحاب رسانه در این نمایشگاه فراهم شود تا ظرفیت‌های استان، رهاورد و دستاوردها به نحو احسن معرفی شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ادامه‌دار بودن جلسات برنامه‌ریزی با حضور مسوولان کمیته‌ها در راستای برگزاری هرچه بهتر و موفق‌تر نمایشگاه و اعزام نیروها، انعکاس رسانه‌ای، رقابت بین استانی و رقابت بین دستگاهی گفت: همچنین نقاط قوت و ضعف نمایشگاه‌های قبلی احصا شود تا نقاظ قوت را بهتر از گذشته اجرایی شود و نقاط ضعف تکرار نشود.

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی هم در این نشست از برگزاری نمایشگاه رویش نو در گردشگری ایران از ۱۸ تا ۲۱ بهمن امسال در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران و حضور خراسان جنوبی در این نمایشگاه خبر داد.

هادی شاهوردی گفت: شرکت در این نمایشگاه با هدف معرفی ظرفیت‌های موجود و سرمایه‌گذاری، ارتباط رودرو با فعالان ملی و بین‌المللی گردشگری و معرفی و بازاریابی صنایع استان انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر مشارکت همه دستگاه‌های متولی در راستای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه و معرفی ظرفیت‌های استان بیان کرد: موضوعات تاریخی و فرهنگی، کویر، کشاورزی و معدن، سلامت و تجارت از فرصت‌های مزیت‌دار است که در این نمایشگاه به دنبال معرفی آنها هستیم همچنین از هر کدام این ظرفیت‌ها ۲ فرصت سرمایه‌گذاری گزینش شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: موضوع معرفی پارک‌های طبیعی و سدها از موضوعات خاص و مورد تکلیف وزارتخانه است که باید به صورت خاص برای معرفی آن اقدام کنیم.

وی گفت: در سالن این نمایشگاه فضایی به متراژ ۲۵۷ متر مربع برای خراسان جنوبی و معرفی ظرفیت گردشگری، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و صنایع دستی شاخص استان اختصاص یافته است.

شاهوردی با اشاره به تشکیل کمیته‌های چندگانه حضور در نمایشگاه تهران اظهار داشت: همچنین بسته فرهنگی و سوغات محلی برای افراد شاخص بازدیدکننده از این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

حضور در نمایشگاه ملی دستاوردهای بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست از برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای بخش کشاورزی از ۱۹ تا ۲۲ دی‌ ماه جاری در تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه غرفه‌ای در بهترین فضای نمایشگاه به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

مهدی جعفری افزود: در این نمایشگاه علاوه بر برپایی سیاه چادر، ۱۲ محصول راهبردی بخش کشاورزی استان معرفی خواهد شد.

وی گفت اِلمان (نماد) خوبی برای معرفی ظرفیت‌های بخش کشاورزی هم توسط مجموعه جهاد کشاورزی در حال طراحی است.

شهردار بیرجند هم گفت: شهرداری بیرجند چهار هزار متر مربع در منطقه گردشگری بند دره و پنج هزار متر مربع زمین تجاری در بلوار صنعت و معدن برای ساخت واحد تجاری دارد.

مهدی بهترین افزود: همچنین شهرداری سردخانه ۷۰۰ تنی آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران دارد که تلاش ما این است با حضور در این نمایشگاه ظرفیت‌های شهر را برای سرمایه‌گذاری معرفی کنیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا