درباره حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از شرکت‌های دانش‌بنیان

دهقان گفت: چهار شرکت‌های دانش‌بنیان دستاوردهای فناورانه خود را در پاویون دوم شرکت شهرک‌های صنعتی استان به نمایش گذاشتند و چهار استارت‌آپ موفق یزد هم در این نمایشگاه خدمات خود را عرضه کردند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری علم و فناوری یزد، «محمد دهقان» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد بنا به رسالتی که در حوزه حمایت از صنایع دانش‌بنیان و تولیدات فناورانه دارد در نهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان یزد با برپایی دوازده غرفه به مساحتی قریب چهارصد متر مربع حضور فعالی داشت. 

وی افزود: این شرکت با ایجاد سه پاویون فعال زمینه حضور چهار شرکت بزرگ دانش‌بنیان، چهار خوشه صنعتی کسب و کار و چهار استارت‌آپ موفق در استان یزد را در نهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان یزد فراهم کرد. 

دهقان اذعان داشت: خوشه زیلو به عنوان برترین خوشه صنعتی کسب و کار کشور، خوشه گردشگری یزد به عنوان خوشه‌های هم راستا در تحقق سند یزد نوین و مرکز فناوری سرامیک ایران با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در این نمایشگاه حضور داشتند. 

وی همچنین بیان کرد: چهار شرکت‌های دانش‌بنیان دستاوردهای فناورانه خود را در پاویون دوم شرکت شهرک‌های صنعتی استان به نمایش گذاشتند و چهار استارت‌آپ موفق یزد هم در این نمایشگاه خدمات خود را عرضه کردند. 

دهقان همچنین از حمایت بیش از 8 میلیاردی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از طرح‌های پژوهشی حوزه صنعت خبر داد و اظهار داشت: این شرکت تاکنون از 29 طرح پژوهشی در سطوح استانی و کشوری حمایت کرده است که عناوین مختلفی را شامل می‌شود. 

وی با بیان اینکه اعتباری حمایت شرکت شهرکهای صنعتی استان از طرح‌های پژوهشی تاکنون بالغ بر 8میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است افزود: امکان سنجی و ظرفیت سنجی توسعه صنایع نوین در استان یزد،بررسی فرصت ها و ظرفيت‌های بالقوه و بالفعل سرمايه گذاري در منطقه ويژه اقتصادی يزد و همچنین انجام مطالعات امکان سنجی استقرار و طراحی ایستگاه‌های پردازش و بازیافت پسماندهای صنعتی در شهرک صنعتی یزد و منطقه ویژه اقتصادی از جمله موضوعات و عناوین این طرح‌های پژوهشی است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد تصریح کرد: یکی از عمده ترین موضوعات طرح‌های پژوهشی مورد حمایت، مطالعه تحلیل استراتژیک زنجیره ارزش صنایع منتخب استان یزد بوده است که تاکنون در حوزه‌هایی چون صنایع فلزی، صنایع غذایی، برق و الکترونیک، کاشی و سرامیک و صنایع شیمیایی و سلولزی این مطالعات محقق و به سرانجام رسیده است. 

وی بررسی فرصتهای سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی برای شهرستان‌های تفت، مهریز، ابرکوه و خاتم و امكان سنجي استفاده مجدد از پساب تصفيه خانه فاضلاب در صنايع مستقر در شهرك صنعتی یزد را از دیگر موضوعات پژوهش‌های مورد حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد عنوان کرد و گفت: حمایت از پایان نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز از دیگر برنامه‌های حمایتی این شرکت در راستای فعالیت‌های پژوهشی است که تاکنون بیش از 40 عنوان پایان‌نامه مورد حمایت قرار گرفته است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا