محمدعلی زلفی‌گل: به هر دانشجو برای شرکت در دوره‌های کارآفرینی یک میلیون اعتبار می‌دهیم

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به پوشش ۳۰ هزار نفری طرح ترویج کارآفرینی و برنامه طرح دستیار فناوری، گفت: با وجود همه محدودیت‌ها، سال گذشته دانشگاه شیراز بیش از 110 درصد تخصیص اعتبار داشت که سال‌های قبل 95 درصد بود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، محمدعلی زلفی‌گل شامگاه شنبه طی نشستی با استادان دانشگاه شیراز، با بیان اینکه دانشگاه شیراز مرزشکن است، اظهار داشت: دانشگاه شیراز به دلیل اینکه جسارت تاسیس مقاطع دکترا را در کشور داشت، باید ویژه دیده شود چون اولین دانشگاهی بود که دوره دکترا را در کشور تاسیس کرد و نهاد تولید علم را دانشگاه شیراز کاشت‌.

وی بیان کرد: با وجود همه محدودیت‌ها، سال گذشته دانشگاه شیراز بیش از 110 درصد تخصیص اعتبار داشت یعنی سال‌های قبل 95 درصد بود سال گذشته بیش از 110 درصد تخصیص داده شد.

زلفی‌گل درباره مباحث مطرح شده درباره حقوق کارکنان گفت: تلاش می‌کنیم برای بهبود معیشت هم کارکنان و هم اعضای هیئت علمی و خوش بین هستم که در آینده نزدیک اتفاقات خوبی رقم بخورد علاوه بر جبران کمبودها پایه‌های تشویقی اضافه شده و به 60 پایه رسیده است، فردی که فعال باشد می‌تواند سالی سه پایه ارتقا پیدا کند.

وی با تاکید بر بهبود معیشت کارکنان افزود: برای مسکن با استاندار فارس صحبت شده تا اعضای هیئت علمی زمین برای تامین شود و معاون اول رئیس‌جمهور نیز به جد این مسئله را پیگیری می‌کند‌.در زمینه تجهیزات نیز اقداماتی شده امیدوارم به نتیجه برسد اما برای اعتبارات دست رئیس دانشگاه است باید دائم از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری  و از ظرفیت نمایندگان و استاندار استفاده کند.

 خیرالدین، معاون وزیر علوم در این نشست گفت: اعضای هئیت علمی که دانشجویانشان در زمینه فناوری پایان نامه داشته باشند، بین 20 تا 90 میلیون تومان کمک می‌شوند، نکته دیگر در ماده 34 ضوابط بودجه 1401 اعلام شده که 10 درصد از اعتبار تملک دارایی را می‌توان برای فناوری و مراکز رشد استفاده کرد که برای فارس عدد بالایی می‌شود که باید پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 100 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌ها انتهای سال تخصیص داده شد، افزود: امسال نیز به دنبال این هستیم که عدد بیشتری را برای این منظور اختصاص دهیم. اگر دانشگاه شیراز یک تحلیل روی بودجه انجام دهد و با بودجه میانگین دانشگاه‌ها مقایسه و مستندات را ضمیمه کند، با نامه وزیر به سازمان برنامه برود خیلی موثر خواهد بود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از طرح ترویج کارآفرینی  خبر داد که 30 هزار دانشجو را پوشش می‌دهد، افزود: به هر دانشجو یک میلیون اعتبار می‌دهیم تا در دوره‌های کارآفرینی بتواند شرکت کند همچنین طرح دستیار فناوری داریم که کمک خیلی خوبی برای دانشجویانی که در حوزه فناوری وارد شوند.

خیرالدین بیان کرد: 360 میلیارد تومان اعتبار به پارک علم و فناوری داده شد که دانشکده‌های مختلف دانشجویان خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی کنند.

 وی با بیان اینکه بسیاری از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور دانش‌آموخته دانشگاه شیراز هستند، افزود: در این بخش دانشگاه شیراز توانسته به خوبی ایفای نقش کند همچنین در بحث تولید علم و حرکت در مرزهای دانش نیز دانشگاه شیراز از دانشگاه‌های پیشتاز و موفق است و بخش قابل توجهی از تولید علم کشور توسط اساتید این دانشگاه انجام می‌شود و 11 نفر از چهر‌ه‌های ماندگار و بسیاری از پژوهشگران برتر کشور و برنده‌های جشنواره‌های علمی از جمله خوارزمی از دانشگاه شیراز هستند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا