مهدی صفری: راهبرد وزارت خارجه ارتقاء حضور تجار ایرانی در بازارهای جهانی است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در مشهد با کارآفرینان خراسان رضوی و مسئولین منطقه ویژه اقتصادی سرخس و دیگر مدیران بخش های اقتصادی آستان قدس رضوی دیدار کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در مشهد، در جمع کارآفرینان خراسان رضوی حاضر و از نزدیک در جریان فعالیتها و اقدامات ایشان قرار گرفت.

در این نشست که به درخواست انجمن صنعت – دانش فرانگران نوین برگزار شد، فعالانی از شرکتهای مختلف تولیدی و دانش بنیان استان در زمینه؛ فناوری اطلاعات، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، فرش، زعفران، و … حضور داشتند و ضمن معرفی فعالیتهای کاری خود، به بیان مشکلات موجود در مسیر تبادلات و توسعه همکاری های خارجی خویش پرداختند.

در این دیدار، صفری، پس از استماع سخنان مدیران شرکتهای مذکور، از اقدامات صورت گرفته توسط اعضای این مجمع برای معرفی کالای ایرانی و صادرات محصولات تولیدی تشکر، و گفت؛ با اقدامات فراوان انجام شده توسط معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، توافقات خوبی برای تامین نیازهای تجاری کشورهای همسایه و دوست صورت گفت، و شرکتهای ایرانی بویژه خراسانی که از ظرفیت بالایی برخوردار هستند، می توانند با اغتنام از این فرصت، در جهت گسترش حضور خود در بازار این کشورها استفاده کنند.

او راهبرد وزارت امور خارجه را در بعد اقتصادی، ارتقاء حضور تولیدکنندگان و تجار کشورمان در بازارهای جهانی، بویژه همسایگان دانست و بر حمایت کامل از فعالان اقتصادی تاکید کرد. صفری همچنین توصیه هایی را در زمینه تجارت خارجی و نحوه تعاملات در محیط تجاری بین المللی به حاضران ارائه نمود.

در پایان، مدیر این انجمن، ضمن تشکر و قدردانی از حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در این جمع، نشان عضویت افتخاری انجمن را به همراه لوح یادبود، به دکتر صفری اهداء نمود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در سفر به مشهد مقدس، با مسئولین منطقه ویژه اقتصادی سرخس و دیگر مدیران بخش های اقتصادی آستان قدس رضوی در حرم مطهر هم دیدار کرد.

در این دیدار کلایی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در مورد ظرفیت های حمل و نقلی این منطقه و پتانسیل های آن برای کمک به توسعه ترانزیت کشور توضیح داد.

 صفری، ضمن اعلام آمادگی وزارت امور خارجه و سفارتخانه های کشورمان برای کمک به ارتقا جایگاه منطقه ویژه اقتصادی سرخس، بر اهمیت سرمایه گذاری روی توسعه ظرفیت های ترانزیتی استان اعم از ریلی و جاده ای تاکید کرد.

همچنین افزود، توسعه همکاری با کشورهای همسایه و استفاده از فرصت پیش آماده برای ترانزیت کالا از مسیر ایران، می تواند باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بیشتر برای استان و ارتقائ جایگاه منطقه ای و بین المللی مسیر حمل و نقلی سرخس شود.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا