زهره پناهنده: طرح کارآفرینی در قالب طرح بافت عروسکی به همت اعضای کانون «سالار شهیدان» اجرا شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پناهنده گفت: در راستای تحقق کارآفرینی در زمینه صنایع‌دستی برای بچه‌های مسجد، اعضای کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان، طرح بافت عروسکی را در سطح مساجد و حسینیه‌های شهرستان کهگیلویه آغاز کردند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری شبستان، «زهره پناهنده» با بیان اینکه یکی از اهداف کانون فرهنگی هنری «سالار شهیدان» کارآفرینی برای اهل مسجد است، بیان کرد: در این راستا با محور صنایع دستی طرح بافت عروسی در سطح مساجد و حسینیه های شهرستان کهگیلویه  کلید خورد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «سالار شهیدان» مسجد امام حسین(ع) روستای «تل کوچک» شهرستان کهگیلویه افزود: دغدغه اعضا و سایر کارآموزان مسجدی؛ همواره حول این مساله می چرخید که در فرصت مناسب بتوانند طرح های کارآفرینی را به مرحله اجرا در بیاورند.

پناهنده گفت: با توجه به ظرفیت و قابلیت های کانون فرهنگی و هنری سالار شهیدان روستای تل کوچک شهرستان کهگیلویه و همچنین نشست های متعددی که با حضور اعضای کانون برگزار شد، اجرای این طرح با هدف اشتغال زایی و کمک به قشر کم بضاعت به مرحله عمل رسید.

مدیر کانون فرهنگی و هنری سالار شهیدان با اشاره به حمایت از تولیدات خانگی و توسعه صنایع دستی با هدف اشتغال و افزایش انگیزه در کارآموزان مسجدی گفت: تقریبا 150 نفر کارآموز در اجرای طرح اعلام آمادگی کردند که هزینه اولیه خرید مواد خام از طرف کانون در اختیار برخی از کارآموزانی که توانایی خرید ندارند قرار داده شد.

این فعال مسجدی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی در کانون، حسینیه ها و مساجد شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: یکی از فعالیت های خوبی که توسط کانون طی دوسال گذشته انجام گرفته شده است؛ اجرای طرح های کارآفرینی صنایع دستی و مشاغل خانگی است که با استقبال مواجه شده است.

به گفته وی در طرح جدید، کارآموزان آموزش دیده، بافت های عروسکی را آماده و جهت فروش در بازارهای شهرستان کهگیلویه بسته بندی، عرضه و کسب درآمد می کنند.

پناهنده ادامه داد: این ظرفیت اعضای کانون و داشتن روحیه جهادی بین بچه های مسجد که یکی از خصلت های اصلی آنها محسوب می شود، نیازمند حمایت های مسئولین است تا اقدامات بهتر و پررنگ‌تری در حوزه کارآفرینی انجام بگیرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری شبستان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا