احداث پردیس‌های علم و فناوری در بخش کشاورزی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فناوری ونوآوری وزارت علوم گفت: با راه اندازی 10 هزار و 700 واحد فناور در کشور تاکنون بیش از 90 هزار شغل توسط شرکت‌های‌ دانش‌بنیان ایجاد شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از برنا؛ عصر سه شنبه در مراسمی با حضور علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، میثم پیله فروش  معاون اقتصادی استانداری، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاه‌ها و شرکت‌های‌ دانش‌بنیان ضمن تجلیل از خدمات سه ساله مصطفی مافی رئیس سابق، جعفر احمدی بعنوان رئیس جدید پارک علم و فناوری قزوین معرفی شد.

علی خیرالدین در این مراسم اظهارداشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان دانش بنیان، اشتغال و کارآفرین نامیده شده همه باید تلاش کنیم تا منویات رهبری پیاده شود و در این راستا حمایت های لازم صورت خواهد گرفت تا توسعه شرکت ها ممکن شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تصریح کرد: تاکید داریم که رئیس پارک جایگاه پارکبانی ندارد بلکه باید ساختار ایجاد کند و با بخش خصوصی و دولتی حتما تعامل منطقی و مطلوبی داشته باشد و بتواند از ظرفیت های دانشگاهی نیز استفاده مناسبی کند.

وی اضافه کرد: در شرایطی که دانشگاه‌های آزاد و پیام نور بیش از 22 میلیون مترمربع فضای سرپوشیده دارند اما پارک های علم و فناوری با کمبود شدید فضا برای استقرار واحدهای دانش بنیان مواجهند لذا بایستی بتوانیم  از همه امکانات آموزشی موجود کشور استفاده بهینه کنیم.

احداث پردیس‌های علم و فناوری در بخش کشاورزی

خیرالدین بیان کرد: راه اندازی 10 پردیس علم و فناوری در بخش کشاورزی در دستور کار این معاونت قرار دارد که تاکنون 4 پردیس در استانهای کشور راه اندازی شده است.

وی گفت: قزوین به عنوان قطب کشاورزی کشور می تواند نامزد ایجاد پردیس های فنآوری کشاورزی باشد و آماده همکاری در این عرصه هستیم.

این مسئول علمی یادآورشد: استان قزوین بر اساس گزارش معاون اقتصادی استانداری با داشتن خوشه های صنعتی در رسته های شوینده ها، قطعات خودرو، لوازم خانگی و کاشی و سرامیک و شیشه می تواند نسبت به راه اندازی پردیس های خصوصی اقدام کند و سرمایه گذاری در این عرصه حتما اقتصادی خواهد بود.

ایجاد 90 هزار شغل توسط شرکت‌های‌ دانش‌بنیان

خیرالدین گفت: در کشور بیش از 10 هزار و 700 واحد فناور داریم و عرصه فنآوری و نوآوری را یک عرصه بهم پیوسته می دانیم و اعتقاد داریم زایش و تولید شرکت‌های‌ دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها صورت می گیرد و حتما باید این مراکز بتوانند با دانش به نیازها پاسخ دهند.

وی یادآورشد: تاکنون 90 هزار شغل توسط شرکت‌های‌ دانش‌بنیان ایجاد شده که با رشد 40 درصدی مواجه بوده ایم.

خیرالدین افزود: طرح دستارفناوری و گرند فناوری باید از سوی روسای پارک های علم و فناوری جدی گرفته شود تا بتوانیم با ایجاد اشتغال برای دانشجویان فارغ التحصیل از این ظرفیت هم بخوبی استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: وجود 250 واحد فناور و 42 شرکت‌ دانش‌بنیان در استان قزوین یک ظرفیت و استعداد ارزشمند است که می تواند نقش این استان را در عرصه ملی نیز برجسته کند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در ادامه ضمن تقدیر از خدمت سه ساله مصطفی مافی رئیس سابق، جعفر احدی را به عنوان رئیس جدید پارک علم و فناوری قزوین معرفی کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
برنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا