پارک فناوری پردیس در تارنمای شبکه تلویزیونی آمریکای لاتین

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تارنمای شبکه تلویزیونی «تله سور» که در منطقه آمریکای لاتین فعال است و مقر اصلی آن در ونزوئلا قرار دارد، در گزارشی به معرفی «پارک فناوری پردیس» که روز گذشته رییس جمهور ونزوئلا در سفر به ایران از آن بازدید کرد، پرداخت و از آن با عنوان «شهر فناوری هزار هکتاری ایران» نام برد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگ‌ترین پارک فناوری کشور در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد. تاکنون بیش از ۴۰۰ واحد فناور و دانش‌بنیان در حوزه‌ فناوری‌های پیشرفته همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست‌فناوری، فناوری نانو، مواد جدید، مکانیک و اتوماسیون در این پارک به عضویت پذیرفته شده‌اند. پردیس نوآوری،‌ دانش،‌ کارآفرینی و فاز چهارم پارک، در کنار دانشگاه ناحیه نوآوری پردیس، بخش‌های مختلفی از فازهای توسعه ای پارک فناوری پردیس هستند که با افق توسعه هزار هکتاری،‌ «ناحیه نوآوری پردیس» را شکل خواهند داد.

تارنمای «تله سور» در این گزارش نوشت: این منطقه اقتصادی هزار هکتاری برای میزبانی از شرکت ها در حوزه سلامت، نوآوری و دانش پیشرفته طراحی شده است. پارک پردیس در ۲۰ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد. 

«نیکلاس مادورو» رییس جمهور ونزوئلا که با هدف گسترش چشم انداز همکاری های دوجانبه دو کشور به ایران سفر کرده است، روز دوشنبه ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد ماه) از پارک فناوری پردیس بازدید کرد.

وی در مورد این بازدید می گوید: با نگاهی به منظور ارتقای تبادلات علمی به منظور پیشرفت ملت ها، از پارک فناوری پردیس بازدید کردیم. بهینه سازی نظام سلامت و پیشرفت در فناوری اولویت ما است. 

به گفته مادورو، در این فضا با فناوری بالا، از آزمایشگاه ها و تاسیسات اختصاص یافته به تولید دستگاه های همودیالیز و تولید دارو بازدید کردیم. این بازدید در جریان توافق همکاری جامع سطح بالای ایران و ونزوئلا انجام شده است. 

شبکه تله سور در ادامه نوشت: در پارک فناوری پردیس حدود ۴۰۰ شرکت فناور به تولید تجهیزات دارویی، میکروسکوپ الکترونی، خطوط تولید داروهای درمانی بیماری‌های حیوانی، داروهای درمان بیماری‌های مرتبط با تولیدمثل، نرم افزار و تولید مکانیک فلزات می پردازند.  

این شهر فناوری صدها شرکت را در زمینه فناوری های جدید، هوش مصنوعی، رباتیک و نانوتکنولوژی که ایران در این حوزه ها جزو سرآمدان جهانی است، در خود جای داده است. 

مادورو روز دوشنبه همچنین از مجتمع صنعتی گروه مپنا بازدید کرد و در جریان پیشرفت های علمی و فناوری حوزه، نفت، گاز و حمل و نقل ایران قرار گرفت. 

گروه مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) شرکت مهندسی ایرانی است و گروهی از شرکت‌ها است که در زمینه ساخت نیروگاه‌ها، زیرساخت‌ها، خطوط لوله گاز، حفاری و ترابری ریلی فعالیت می‌کند.

به گزارش ایرنا، این بازدید به میزبانی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس انجام شد. در این بازدید وزیران امور خارجه، کشاورزی، ارتباطات، علوم و فناوری، حمل و نقل و گردشگری ونزوئلا، مادورو رییس جمهور این کشور را همراهی کردند.

رییس جمهور ونزوئلا پس از بازدید از پارک فناوری پردیس خطاب به میزبانان ایرانی خود گفت: ما از شما در حوزه ایجاد و توسعه پارک های فناوری الهام گرفتیم و بسیار علاقه‌مندیم با کمک، همراهی و حمایت ایران این اقدام را در ونزوئلا انجام دهیم.

وی علاقه‌مندی ونزوئلا برای کمک و همراهی ایران جهت ایجاد و توسعه پارک‌های فناوری را در این کشور اعلام کرد.

در ادامه این بازدید، هیات ونزوئلایی از شرکت های پارس آنلاین در حوزه فناوری اطلاعات، زیست تخمیر در حوزه فرآورده‌های پروبیوتیک و دارویی و آریا طب فیروز در حوزه تجهیزات پزشکی بازدید کردند و در جریان دستاوردهای فناورانه شرکت‌های عضو پارک قرار گرفتند. طبق اعلام پارک فناوری پردیس، ‌در این برنامه علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف پارک، ‌دو طرف در رابطه با زمینه‌های همکاری مشترک رایزنی کردند.

مادورو روز جمعه ۲۰ خردادماه به همراه هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد. رؤسای جمهور ایران و ونزوئلا روز شنبه (۲۱ خردادماه) سند همکاری‌های جامع راهبردی ۲۰ ساله دو کشور را در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد امضا کردند. سفر «نیکلاس مادورو» به ایران به دعوت رسمی ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران انجام ‌شد که پس از سفر آبان ۹۵، دومین سفر او به تهران است. فروش و تحویل نفتکش ایرانی به ونزوئلا از دیگر دستاوردهای سفر مادورو به تهران بود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا