15 بازی شبیه‌سازی کسب‌وکار برای کارآفرینان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

با شبیه‌سازی‌های کسب‌وکار شگفت‌انگیز، کسب‌وکار خود را تمرین کنید.

به گزارش کارآفرینی پرس، شبیه‌سازهای کسب‌وکار چندین دهه است که بازیکنان را سرگرم می‌کنند و به‌عنوان یک راه عالی برای گذراندن زمان و یادگیری موفقیت در زندگی واقعی عمل می‌کنند.

آیا به‌دنبال یک بازی هستید که در آن بتوانید مهارت‌های مفید در موقعیت‌های دنیای واقعی را ایجاد کنید؟ یا شاید شما در حال حاضر در بازی های مدیریت منابع مهارت دارید و می‌خواهید استعداد خود را در یک بازی ویدیویی سرگرم کننده و آرامش بخش به نمایش بگذارید. پس با ما همراه باشید.

بازی شبیه‌سازی کسب‌وکار چیست؟

بازی‌های شبیه‌سازی کسب‌وکار، که به‌عنوان بازی‌های سرمایه‌دار نیز شناخته می‌شوند، بازیکنان را در راس شرکت‌های خیالی قرار می‌دهند، زیرا آن‌ها باید راه خود را برای موفقیت استراتژیک کنند. این ابزارهای سرگرم‌کننده که در انواع کنسول‌ها و به‌عنوان برنامه‌های تلفن همراه در دسترس هستند، به تقویت مهارت‌های مدیریت کسب‌وکار در خارج از محیط کاری پر استرس کمک می‌کنند. به هر حال، بازی ممکن است سناریوهای تجاری واقعی را منعکس کند، اما خطر شکست پیامد کمی دارد.

مزایای بازی شبیه‌ساز کسب‌وکار

چرا باید یک بازی شبیه‌ساز کسب‌وکار بازی کنید؟

بازی‌های شبیه‌سازی کسب‌وکار مزایای مختلفی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند، از جمله:

  • مهارت‌های نرم را تمرین کنید: بازیکنان شبیه‌سازی کسب‌وکار می‌توانند برای بهبود مهارت‌های تجاری خود بدون به خطر انداختن شغل واقعی خود بازی کنند. بازیکنان مهارت‌هایی مانند ارتباطات و رهبری را تمرین می‌کنند، اما اشتباهات آن‌ها بر حرفه واقعی آن‌ها تأثیر نمی‌گذارد.
  • مهارت‌های سخت را بهبود بخشید: مهارت‌های نرم تنها تمرینی نیستند که در بازی‌های شبیه‌سازی تجاری ارائه می‌شوند. بازیکنان همچنین می‌توانند مهارت‌های سخت مخصوص بازار را تقویت کنند. در حین انجام بازی‌های شبیه‌سازی کسب‌وکار، بازیکنان می‌توانند در مورد یک صنعت خاص مانند توسعه بازی، مدیریت پزشکی یا حتی تأثیرگذاری بر یوتیوب بیاموزند.
  • استراحت کنید و لذت ببرید: برای یک متخصص متعهد ممکن است سخت باشد که دفتر را در پایان روز کاری ترک کند. بازی‌های شبیه‌ساز کسب و کار راهی عالی برای آرامش هستند و در حالی که همچنان مهارت‌های مهم برای حرفه خود را تقویت می‌کنید، آرام شوید. با تفریح، می‌توانید با ذهنی روشن و متمرکز، روز کاری بعدی را با طراوت شروع کنید.
  • تیم‌سازی را تشویق کنید: مدیران کسب‌وکار همیشه به‌دنبال یک تمرین تیم‌سازی عالی در محل کار هستند و انجام بازی‌های تجاری راهی عالی برای گرد هم آوردن شخصیت‌ها به روشی سازنده است. مانند تیم‌سازی اتاق فرار. بازی‌های استراتژی تجاری راهی عالی برای ایجاد مشارکت در دفتر هستند.

بهترین بازی‌های شبیه‌ساز کسب‌وکار

بهترین بازی‌های شبیه‌سازی کسب‌وکار کدامند؟

انتخاب آن می‌تواند سخت باشد. آیا به‌دنبال یک بازی در یک صنعت خاص هستید یا می‌خواهید خود را با کنترل کل یک سیستم اقتصادی سرگرم کنید؟ بازی‌های تجاری برای جذب هر علاقه یا سطح مهارتی وجود دارد. برای کمک به تصمیم‌گیری، ما چند مورد از بهترین بازی‌های شبیه‌سازی کسب‌وکار را به شما معرفی می‌کنیم.

1- Capitalism Lab

این بازی که در ابتدا در سال 2012 منتشر شد، بازیکنان را به چالش می‌کشد تا به موفق‌ترین کارآفرینان جهان تبدیل شوند. در سفر خود برای گسترش تجارت و افزایش سود، بازیکنان در بازارهای مختلف با مجموعه‌ای از شرکت‌های رقیب مختلف رقابت می‌کنند. به‌عنوان مدیر عامل، بازیکن باید از مهارت‌های تجاری خود برای جلوگیری از چالش‌های دنیای واقعی مانند ورشکستگی و خرید استفاده کند.

2- Sim Companies

یک بازی شبیه‌سازی کسب‌وکار که بازیکنان را بابت ساختن یک شرکت از پایه شارژ می‌کند. بازیکنان با یکدیگر رقابت می‌کنند و سعی می‌نمایند شکاف‌های موجود در بازار را پیدا کنند و از آن‌ها استفاده نمایند. این بازی رایگان از یک مدل شبیه‌سازی اقتصادی پیشرفته برای ارائه واقعی‌ترین و چالش برانگیزترین تجربه بازی، از جمله قیمت‌گذاری، نفوذ و کارتل‌ها استفاده می‌کند.

3- Marketplace Simulations

موقعیت‌های دنیای واقعی را در یک محیط رقابتی با شبیه‌سازی بازار تجربه کنید. دانشجویان بازرگانی می‌توانند با استفاده از این ابزار یادگیری برنده جایزه، مهارت‌هایی را تمرین کنند که برای آن‌ها در بازار کار مفید باشد. شبیه‌سازی بازار دارای تمرینات جذاب و شبیه‌بازی است که به آن‌ها اجازه می‌دهد استراتژی‌های تجاری را آزمایش کنند.

4- Virtonomics

در این بازی شبیه سازی کسب و کار چندنفره، بازیکنان ویرتونومیکس باید شرکت‌های مجازی خود را به‌صورت استراتژیک بسازند تا به کارآفرینان موفق ویرتونومیکس تبدیل شوند. یک استارت‌آپ تخیلی در صنایع انتخابی، بازی در حالت‌هایی از جمله کارآفرینی، جنگ تجاری یا سرمایه‌دار ویرتونومیکس ایجاد کنید.

5- YouTubers Life2

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که راه‌اندازی یک کانال یوتیوب برای کسب سود چگونه است؟ بازیکنان این بازی باید از مشکلات تولید محتوا و تأثیرگذاری بر رسانه‌های اجتماعی عبور کنند و در تلاش برای به‌دست آوردن بیشترین مشترک و بازدید باشند. با تجهیزات اولیه شروع کنید و با ایجاد کانال و بینندگان خود را گسترش دهید.

6- Constructor Plus

این بازی که راه‌حل قطعی بازی برای سرمایه‌گذاران امروزی نامیده می‌شود، بازیکنان را به چالش می‌کشد تا شهری پر از مشاغل، مستاجران و حتی افراد نامطلوب بسازند و در عین حال از رقبای خود دفاع کنند. هر یک از بیش از 140 ساختمان را انتخاب کنید، از آسمان خراش‌ها گرفته تا خانه‌های متحرک.

7- Crossroads Inn

آیا می‌خواهید یک امپراتوری هتل ایجاد کنید؟ این بازی یک شبیه‌ساز مدیریت زمان است که در یک دنیای فانتزی اتفاق می‌افتد. بازیکنان یک رستوران می‌سازند و مدیریت می‌کنند، چالش‌ها را تکمیل می‌کنند و تلاش می‌کنند تا با توسعه فضای داخلی، خدمات و منوی مسافرخانه، ماجراجویان بازدیدکننده را راضی کنند. آیا مسافرخانه داری شما هم می‌تواند یک قهرمان باشد؟

* برخی از شبیه سازهای کسب‌وکار به قدری آموزشی هستند که درک اینکه در حال انجام یک بازی ویدیویی هستید دشوار است. آیا می خواهید در حین تقویت هوش تجاری خود از آن لذت ببرید؟ یکی از بهترین شبیه‌سازهای تجاری را امتحان کنید.

8- Motorsport Manager

به‌جای انجام یک بازی ویدیویی مسابقه‌ای سنتی، چرا تیم را مدیریت نکنید؟ این بازی یک بازی استراتژیک است که مدیریت مسابقه را شبیه‌سازی می‌کند. برای موفقیت، بازیکنان باید بهترین رانندگان را استخدام کنند، ماشین‌های بهتری بسازند و خود را در دنیای مسابقه غوطه‌ور کنند. آیا آنچه را که برای مدیر یک تیم موتوراسپرت با عملکرد بالا لازم است دارید؟ سعی کنید این بازی و پیدا کنید.

9- Two Point Hospital

یک بازی شبیه‌سازی تجاری محبوب است که توسط Two Point Studios ساخته شده است. بازیکنان باید بیمارستان Two Point را از ابتدا بسازند، سپس یک عملیات بهداشتی موفق را مدیریت کنند. این بیمارستان همه کاره به بازیکنان این امکان را می‌دهد که یک مرکز پزشکی دیدنی طراحی کنند و در عین حال کارکنان سرکش را مدیریت کنند و بیماری‌های غیرمعمول را درمان کنند.

10- Planet Coaster

در میان بازی‌های سرمایه‌داری مورد علاقه است، یک بازی ویدئویی شبیه‌سازی ساخت‌وساز و مدیریت است که بازیکنان را برای ساختن یک شهربازی شگفت‌انگیز به چالش می‌کشد. برای موفقیت، آن‌ها باید بهترین وسایل سواری در پارک موضوعی و ترن هوایی را بسازند. بازیکنان باید بازدیدکنندگان را جذب کنند، سرمایه‌های محدودی را مدیریت کنند و تا جایی که می‌توانند سود بیشتری کسب کنند.

11- Rollercoaster Tycoon

سری بازی‌های شبیه‌سازی تجاری بسیار محبوب است، بازیکنان را برای ساخت و مدیریت پارک موضوعی رویاهای خود به چالش می‌کشد. بازیکنان این بازی هنگام ساختن و سفارشی کردن ترن هوایی منحصر به فرد استراحت می‌کنند و لذت می‌برند، و با یادگیری تسلط بر مدیریت شهربازی با پایانه باز، مدیریت تجاری را تمرین می کنند.

12- Game Dev Story

مهارت های کارآفرینی خود را در حالی که با این بازی سرگرم می‌شوید، بهبود دهید. در این بازی، بازیکنان برای مدیریت یک شرکت سازنده بازی‌های ویدیویی و ایجاد یک بازی میلیونی به چالش کشیده می‌شوند. آیا می‌توانید به‌عنوان یک توسعه‌دهنده بازی عمل کنید و یک بازی پرفروش با ویژگی‌های سرگرم کننده، خلاقیت، گرافیک برجسته و صدای برتر بسازید؟ دست خود را در این بازی امتحان کنید و جادو بسازید.

13- Space Company Simulator

این شبیه‌ساز مدیریت واقع‌گرایانه، مهارت‌های برنامه‌ریزی بازیکنان را به چالش می‌کشد، زیرا آن‌ها سعی می‌کنند با موفقیت اولین ماموریت سرنشین‌دار به مریخ را انجام دهند. با برنامه‌ریزی برای ماموریت نهایی، برای تبدیل شدن به شرکت پیشرو در صنعت سفر فضایی رقابت کنید. در این فرآیند، بازیکنان این بازی باید کارهایی مانند استخدام کارمندان جدید، اصلاح فناوری خود و طراحی موشک‌های دیدنی را انجام دهند.

14- Transport Fever

به‌دنبال یک بازی سرمایه‌دار حمل‌ونقل هستید که در آن بتوانید بیش از قطار تسلط داشته باشید؟ هیجان حمل‌ونقل بازیکنان را دعوت می‌کند تا غول‌های راه‌آهن شوند، اما هواپیماها و کشتی‌ها را به ترکیب اضافه می‌کند. بازیکنان به‌جای تمرکز بر راه آهن صرف، برای ساختن فرودگاه‌ها و بندرهای قدرتمند نیز به چالش کشیده می‌شوند. بازی در سال 1850شروع می‌شود، اما با گذشت زمان، گزینه‌های حمل‌ونقل موجود نیز افزایش می‌یابد.

15- Rise of Industry

بازیکنانی که به‌دنبال یک بازی اصلی هستند که استراتژی‌های تجاری را شبیه‌سازی کند، می‌توانند این بازی امتحان کنند. این بازی که در اوایل قرن بیستم اتفاق می‌افتد، بازیکنان را برای ایجاد و مدیریت یک امپراتوری رو به رشد، ساخت کارخانه‌ها و خطوط حمل‌ونقل، مذاکره با رقبا و جستجوی فرصت‌های بازار در طول مسیر به چالش می‌کشد.

با شبیه‌سازی‌های کسب‌وکار شگفت‌انگیز، کسب‌وکار خود را تمرین کنید. آیا همیشه رویای داشتن کسب و کار خود را داشته‌اید؟ آیا احساس می‌کنید آن‌چه را که برای تبدیل شدن به یک سرمایه‌دار موفق صنعت لازم است دارید؟ می‌توانید با انجام هر یک از بهترین بازی‌های رومیزی تجاری یا بازی‌های کشاورزی سرگرم شوید، یا می‌توانید مهارت‌های خود را در انجام یک بازی ویدیویی شبیه‌ساز تجاری مانند هر یک از گزینه‌های جذاب بالا تمرین کنید.

بهترین بازی شبیه ساز کسب و کار چیست؟

با وجود این همه بازی شبیه‌ساز کسب‌وکار عالی، چگونه می‌توانید بهترین را انتخاب کنید؟ بهترین بازی شبیه‌ساز کسب و کار عمومی ویرتونومیکس است. شبیه‌ساز چند نفره به بازیکنان این امکان را می‌دهد که به‌عنوان یک کارآفرین، مدیر مافیا یا یک سرمایه‌دار بزرگ بازی کنند و مهارت‌های مالی خود را آزمایش کنند و برای فتح صنعت تلاش کنند. این بازی منبع بزرگ سرگرمی، دانش، آموزش و توسعه است.

آیا می‌توان از شبیه‌سازی در دنیای تجارت استفاده کرد؟

شبیه‌سازهای کسب‌وکار چیزی بیش از بازی‌های آرامش بخش در دنیای تجارت و بازاریابی هستند. یک بازی شبیه‌سازی کسب و کار می‌تواند توسط حرفه‌ای‌ها برای تقویت مهارت‌های مدیریتی و سازمانی خود بدون خطرات مرتبط با کنترل بازار واقعی استفاده شود. بازی‌های چند نفره حتی می‌توانند برای ایجاد کار تیمی استفاده شوند، زیرا بازیکنان استراتژی تجاری را یاد می‌گیرند. با سخت کوشی، هر کسی می‌تواند به‌عنوان یک سرمایه‌دار مجازی به موفقیت دست یابد.


بیشتر بخوانید:

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Smallbiztrends
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا