حجت‌الله عبدالملکی: ۱۴ میلیون نفر در کشور شغل شایسته‌ای ندارند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کشور ۱۴ میلیون تن از شغل شایسته‌ای برخوردار نیستند، حدود ۶ تا ۷ میلیون شغل غیر رسمی و ۲ میلیون اشتغال ناقص وجود دارد، همچنین افرادی نیز وجود دارند که از درآمد مکفی برخوردار نیستند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، حجت‌الله عبدالملکی در نشست شورای اداری استان تهران از افزایش بیش از ۵۰۰ هزار بیمه شده تحت پوشش تامین اجتماعی خبرداد.

وی در ادامه با اشاره به نقش نیروی اشتغال در جامعه گفت: در هر جامعه نیروی انسانی از موارد حائز اهمیت است که باید به منظور اشتغال این افراد برنامه‌ریزی‌هایی من جمله تعیین و شناسایی جامعه هدف به منظور ایجاد اشتغال صورت گیرد.


وی با بیان اینکه نیروی کار اولویت یک مجموعه است، افزود: در کشور ۱۴ میلیون نفر از شغل شایسته‌ای برخوردار نیستند، حدود ۶ تا ۷ میلیون شغل غیر رسمی و ۲ میلیون اشتغال ناقص موجود است، همچنین افرادی نیز وجود دارند که از درآمد مکفی برخوردار نیستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص توسعه اشتغال در کشور ادامه داد: به منظور توسعه اشتغال باید در مرحله اول شناسایی جامعه هدف و آموزش را به منظور ارتقای مهارت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

 عبدالملکی با اشاره به فرهنگ سازی در حوزه اشتغال گفت: باید برنامه‌ریزی مناسبی به منظور فرهنگ سازی حوزه اشتغال صورت گیرد. همچنین در قالب ۷۱ دستگاه اجرائی مشخص شده همچون وزراتخانه، بخش‌های مردمی و دیگر دستگاه‌ها، ۲۲۲ طرح اشتغالزایی در قالب تفاهم‌نامه تصویب شده‌ است.


وی تاکید کرد: سامانه رصد، بستری برای ایجاد اشتغال است، همچنین دستگاه‌های اجرائی در تعامل یکدیگر به منظور تحقق شعار سال فعالیت می‌کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا