حامد رضایی: شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرین جایگزین استخدام دولتی شوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فناوری پارک علم و فناوری گلستان گفت: برای از بین بردن فرهنگ استخدام اداری و دولتی در جامعه باید شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان تقویت شوند تا کم کم این شرکت‌ها و کارآفرینان جایگزین استخدام دولتی و اداری شوند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، حامد رضایی در گرگان اظهار کرد: حمایت از ایده جوانان تحصیل کرده مهمترین و محوری‌ترین برنامه پارک علم و فناوری در سال ۱۴۰۱ مزین به شعار «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» توسط مقام معظم رهبری خواهد بود.

وی تصریح کرد: جوانان، فارغ‌التحصیلان، کارآفرینان و محققینی که دارای ایده خاص بوده می‌توانند با مراجعه به مراکز رشد و واحدهای فناور ایده خود را ارائه دهند و پس از داوری و تایید حمایت‌های لازم از این ایده‌ها خواهد شد.

معاون فناوری پارک علم و فناوری گلستان خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌هایی که پارک علم و فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهد بازاریابی و تجاری‌سازی بوده که سبب می‌شود تا این شرکت‌ها بازار هدف خود را بشناسند.

تخفیف ویژه برای ایده‌های آزمایشگاهی و یا نیمه‌صنعتی در گلستان

وی توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از وظایف اصلی پارک علم و فناوری برشمرد و گفت: پارک علم و فناوری در تیم‌سازی، توانمندسازی و رساندن محصول به مرحله صنعت‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان را حمایت کرده و در این راستا ایده‌هایی که به مرحله نمونه آزمایشگاهی و یا نمونه‌های نیمه‌صنعتی می‌رسند در آزمایشگاه‌های شهرک صنعتی آق‌قلا، دانشگاه‌ها و خود پارک علم و فناوری با تخفیف ویژه انجام می‌شود.

رضایی بیان کرد: پارک علم و فناوری یک دستگاه اجرایی تخصصی نبوده بلکه مجموعه‌ای است که در حوزه توانمندسازی و تیم‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان را کمک کرده و ایده‌های نو را از میان نیازهای فناورانه استخراج کرده تا در بین بخش‌های کسب و کار، واحدهای تولیدی، دستگاه‌های اجرایی و جوانان خلاق به اشتراک بگذارد‌.

 حقوق مالکیت معنوی و فکری یک ایده از دغدغه‌های جوانان و نخبگان است/ حمایت‌ پارک علم و فناوری از ایده جوانان و نخبگان

وی حقوق مالکیت معنوی و فکری یک ایده را از دغدغه‌های جوانان و نخبگان دانست و افزود: ایده‌هایی که به تولید محصول می‌رسد باید به ثبت برسد که در این راستا پارک علم و فناوری دفتر اختصاصی دایر کرده تا در ثبت حقوق مالکیت معنوی و فکری متقاضیان حمایت‌های لازم را انجام دهد.

معاون فناوری پارک علم و فناوری گلستان ابراز کرد: پروژه‌یابی و تامین نیازهای فناورانه یکی از موضوعات مهم در راستای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان بوده که در این بخش در نظر داریم برای دستگاه‌های اجرایی در جهت نیازهای فناورانه خود برنامه ارائه داده و جلسات و کارگاه‌های آموزشی را در این دستگاه‌ها برای تشخیص و تعریف مشخص از نیازهای فناورانه ارائه دهیم.

 اصلی‌ترین چالش در حوزه تولید عدم توجه به تحقیق و توسعه است

وی ادامه داد: برای از بین بردن فرهنگ استخدام اداری و دولتی در جامعه می بایست شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینان تقویت شوند تا کم کم این شرکت‌ها و کارآفرینان جایگزین استخدام دولتی و اداری شوند.

رضایی گفت: با وجود اینکه ایران به لحاظ علمی رتبه هفدهم در جهان را دارا بوده اما سهم ما در تولید علم به ثروت در جهان به طور میانگین بین دو تا چهار درصد است و این درصد نشان‌دهنده این است که اصلی‌ترین چالش در حوزه تولید عدم توجه به تحقیق و توسعه است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در جهان، اقتصاد بر پایه اقتصاد مشارکتی، چرخشی و دیجیتالی بوده و برای پیشرفت در این حوزه باید اقتصاد روز را پذیرفته و بر همان اساس پیش برویم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا